vaffelkak Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hallo. Jeg sitter her med et prosjekt, og har ikke den fjerneste anelse om hva jeg nå må gjøre. Jeg skal lage en side, hvor det skal være "cellspacing" mellom noen celler.. (IKKE ALLE) Er det noen måte å fikse dette på`????? Skriver i plain html. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 mulig du kan få det til med css og en klasse på td. en annen mulighet er å plassere innholdet som skal ha mye plass rundt seg med gode marger lagd i css eller med hjelp av "usynlige" bilder ved siden av tekst. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 en annen mulighet er å plassere innholdet som skal ha mye plass rundt seg med gode marger lagd i css eller med hjelp av "usynlige" bilder ved siden av tekst. Nei, nei, nei! Det er ikke et alternativ! Bruk CSS og opprett forskjellige klasser hvor du definerer cellspacingen. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 var ment som en mulighet dersom css var ukjent Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Noen som vet hvordan man får andre nettlesere enn Opera(winXp) til å forstå forskjellen på vertical og horisontal cell-spacing? Både IE og Mac klarer å ikke skilne mellom de to når de deklares: cell-spacing: 5pt 5pt; Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har du prøvd med spacing-left, spacing-top, spacing-right og spacing-bottom ? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg tror du hittil kan droppe å bruke CSS til cellspacing eller som det heter der border-spacing. Er ikke noe steder i CSS2 spec'en som sier noe om cell-spacing eller om spacing-top, -left, -right, -bottom. Og border-spacing funker ikke i IE http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables...def-cellspacing http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/tables.html#...-border-spacing Og slik jeg forstod det, så virker det ikke som man kan bestemme cellspacing på den måten du ville det. Du kan bruke padding i diverse celler, men gir kanskje ikke ønsket effekt, hvis border vises. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå