Tmz Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Hei Jeg er ute etter en ny spiller for 4k i stua. Har brukt ekstern HD fra før, men det har ikke vært noen god løsning pga mange filformater ikke kan spilles av osv. Så derfor tenkte jeg å gå til innkjøp av en ny spiller. Jeg er ute etter mest mulig bildekvalitet. Har en av de bedre tvene på markedet ifra fjor og vil derfor ikke at spilleren skal være en flaskehals. Hva lønner det seg å gå for? En 4k blueray spiller eller en egen mediaspiller PC kanskje? Litt usikker på hvordan prisnivå jeg skal legge meg på, men vil ha mest mulig bang for the buck! Er åpen for forslag. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) http://www.himediatech.com/q10pro.html http://www.myhdplayer.de/HiMedia-Q10-PRO-4K-Ultra-HD-3D-Mediaplayer-Android-51-Smart-TV-Box Endret 23. juni 2016 av nor50 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Hei Jeg er ute etter en ny spiller for 4k i stua. Har brukt ekstern HD fra før, men det har ikke vært noen god løsning pga mange filformater ikke kan spilles av osv. Så derfor tenkte jeg å gå til innkjøp av en ny spiller. Jeg er ute etter mest mulig bildekvalitet. Har en av de bedre tvene på markedet ifra fjor og vil derfor ikke at spilleren skal være en flaskehals. Hva lønner det seg å gå for? En 4k blueray spiller eller en egen mediaspiller PC kanskje? Litt usikker på hvordan prisnivå jeg skal legge meg på, men vil ha mest mulig bang for the buck! Er åpen for forslag. Hvis du er såpass heldig at TVen fra i fjor er forbered for HDR, så ville jeg valgt UHD BD spiller (4K blu-ray). Da oppgradering til 4K bilde ikke er så stor enda, men HDR virkelig gjør forskjellen. Eneste måte å få HDR på er UHD BD, eller innebygde apper i TVene. Den billigste UHD BD spilleren på markedet nå, Samsung sin. Er meget kjapp og fin, og har mulighet for streaming apper i 4K osv (men ikke HDR for Netflix). Med en spiller, så har man også muligheten for å kjøpe plater hvis man skulle finne en som frister. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 Hei Jeg er ute etter en ny spiller for 4k i stua. Har brukt ekstern HD fra før, men det har ikke vært noen god løsning pga mange filformater ikke kan spilles av osv. Så derfor tenkte jeg å gå til innkjøp av en ny spiller. Jeg er ute etter mest mulig bildekvalitet. Har en av de bedre tvene på markedet ifra fjor og vil derfor ikke at spilleren skal være en flaskehals. Hva lønner det seg å gå for? En 4k blueray spiller eller en egen mediaspiller PC kanskje? Litt usikker på hvordan prisnivå jeg skal legge meg på, men vil ha mest mulig bang for the buck! Er åpen for forslag. Hvis du er såpass heldig at TVen fra i fjor er forbered for HDR, så ville jeg valgt UHD BD spiller (4K blu-ray). Da oppgradering til 4K bilde ikke er så stor enda, men HDR virkelig gjør forskjellen. Eneste måte å få HDR på er UHD BD, eller innebygde apper i TVene. Den billigste UHD BD spilleren på markedet nå, Samsung sin. Er meget kjapp og fin, og har mulighet for streaming apper i 4K osv (men ikke HDR for Netflix). Med en spiller, så har man også muligheten for å kjøpe plater hvis man skulle finne en som frister. Den er klargjort for HDR ja, vil jeg ikke kunne få HDR gjennom en HTPC f.eks? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Hei Jeg er ute etter en ny spiller for 4k i stua. Har brukt ekstern HD fra før, men det har ikke vært noen god løsning pga mange filformater ikke kan spilles av osv. Så derfor tenkte jeg å gå til innkjøp av en ny spiller. Jeg er ute etter mest mulig bildekvalitet. Har en av de bedre tvene på markedet ifra fjor og vil derfor ikke at spilleren skal være en flaskehals. Hva lønner det seg å gå for? En 4k blueray spiller eller en egen mediaspiller PC kanskje? Litt usikker på hvordan prisnivå jeg skal legge meg på, men vil ha mest mulig bang for the buck! Er åpen for forslag. Hvis du er såpass heldig at TVen fra i fjor er forbered for HDR, så ville jeg valgt UHD BD spiller (4K blu-ray). Da oppgradering til 4K bilde ikke er så stor enda, men HDR virkelig gjør forskjellen. Eneste måte å få HDR på er UHD BD, eller innebygde apper i TVene. Den billigste UHD BD spilleren på markedet nå, Samsung sin. Er meget kjapp og fin, og har mulighet for streaming apper i 4K osv (men ikke HDR for Netflix). Med en spiller, så har man også muligheten for å kjøpe plater hvis man skulle finne en som frister. Den er klargjort for HDR ja, vil jeg ikke kunne få HDR gjennom en HTPC f.eks? Tror man ikke får 4K fra Netflix på PC enda engang (mener å huske noen nevnte det). Det er heller ikke sluppet noen PC drev for UHD BD heller. Så lovlige metoder er det ikke mulig enda, utenom fra spill eller mulig HDR demoer. Sist jeg høre noe så har de heller ikke greid å knekke den siste HDCP krypteringen heller. Så nyhet i dag morges at Nvidia Shield avspilleren nå får oppdatering for Netflix med HDR, så det blir første komponent som får det, ellers så er det kun i TVer. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 11. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2016 Jeg synes 4k demo videoer ifra youtube ser bedre ut enn Netflix 4k direkte ifra tven. En HTPC kan vel erstatte en blueray spiller? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) En HTPC kan lett erstatte en BD spiller, men ikke UHD BD spiller. Har personlig ikke greid å få noen av mine HTPCer til å gi like god bilde kvalitet som en BD spiller. Syntes selv Youtube ser bedre ut i fra smart appen på min TV enn via HTPCen (begge 4K). Når du også sammen ligner 4K demoer med standard 4K innhold som Netflix har, så må du også huske at demoer er laget for å demonstrere noe, og er ofte tweeket for å få til det lille ekstra. Det ligger noe 4K demo materiale på Netflix også. Du bør heller sammenligne likt innhold, men det er nok dessverre ikke mulig. Uansett så forblir 4K streamet innhold bra, men ikke veldig bra. 4K fra Netflix er ca lik kvalitet som 1080p fra BD. 4K UHD BD var så vidt bedre enn BD, men med HDR slått på så var forskjellen enorm. 1080p fra Netflix var etter min testing hakket dårligere enn normal Blu-ray nedskalert til 720p. (Alt testet med samme film, på forskjellige formater). Men uansett streaming type, så taper det enormt når det kommer til lydkvalitet. Den er skremmende dårlig til tider når man er vandt til HD lyd fra BD/UHD BD Endret 11. juli 2016 av AndersT2 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2016 Da blir det blueray uhd uten tvil. Lyd er nesten viktigere for min del. Men vil ha det beste av begge deler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå