Gå til innhold

Kybernetikk og robotikk - noen erfaringer?

Synchroz

Anbefalte innlegg

Jeg skal studere til høsten og står mellom økonomi ved NHH og kybernetikk og robotikk ved NTNU. Det hadde vært fint om noen fra kybernetikk og robotikk studiet (eller lignende) kunne delt noen erfaringer fra studiet. 

Jeg vet det er et matematikktungt studie, men jeg er interessert i matematikk og mener jeg gjør det godt. Jeg har derimot ingen erfaring med programmering. Vil man enda klare seg godt? Hvis det er annet som kan være greit å tenke over, del gjerne her. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av siv. ing-studiene på NTNU er lagt opp slik at det forventes at du har programmeringskunnskaper fra før av. Det er selvsagt en fordel om du har det, men du lærer grunnleggende programmering i første semester.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med 1. året kyb. Hadde samme utgangspunkt som deg; veldig glad i matte, og ingen forkunnskap i programmering. Du vil klare deg veldig godt, emnene er lagt opp ved at de går grundig gjennom basics i starten, men så kommer det en bratt læringskurve. Bare gjør øvingene skikkelig, og man får også god gjelp av studentassistenter (studenter ved høyere årstrinn som har gjort det bra på eksamen). Lykke til! :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...