Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er den beste prevensjonen for en kvinne anno 2016?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg og kjæresten min har brukt kondomer så langt, men føler kanskje det er på tide å droppe disse etter flere måneder sammen.

Har lyst å foreslå det for henne, men vil at det skal være hennes eget valg da jeg vet at det kan være bivirkninger og i ytterste konsekvens også blodpropp (en venninne av meg fikk blodpropp i hjernen). I verste fall overlever jeg med kondom, men blir både dyrt og slitsomt i lengden.  Hun har nevnt at hun har brukt noe en gang før, men husker ikke hva.

Tenkte gjøre litt research før jeg tok det opp med henne.

P-piller? P-sprøyte? Spiral?

Noeon som vet noe her eller har noen gode tips? :)

Anonymous poster hash: 5c458...496

Jeg har ikke brukt prevensjon i hele livet mitt. Har fått barn, men ikke en flokk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner ikke mye info om emnet, annet enn at i utlandet så tar de 350 euro for å fryse ned i 1 år, men ikke om hvor mye det koster de neste årene

I norge så er det nok dette som gjelder:

"Generelt vil jeg si at pasienter som ønsker en ”sikkerhetsventil” med nedfrysning av sæd samtidig med at man steriliserer seg, slik som i ditt tilfelle, ikke er mentalt klar for å gjennomgå sterilisering. Spørsmålet har vært oppe her tidligere, og var da gjenstand for diskusjon. Personlig kjenner jeg ikke en eneste kirurg som er villig til å gjøre sterilisering på en slik pasient, selv om det sikkert finnes noen. I utlandet får man det sikkert gjort flere steder, dersom man betaler for det. "

Lenke til kommentar

Finner ikke mye info om emnet, annet enn at i utlandet så tar de 350 euro for å fryse ned i 1 år, men ikke om hvor mye det koster de neste årene

I norge så er det nok dette som gjelder:

"Generelt vil jeg si at pasienter som ønsker en ”sikkerhetsventil” med nedfrysning av sæd samtidig med at man steriliserer seg, slik som i ditt tilfelle, ikke er mentalt klar for å gjennomgå sterilisering. Spørsmålet har vært oppe her tidligere, og var da gjenstand for diskusjon. Personlig kjenner jeg ikke en eneste kirurg som er villig til å gjøre sterilisering på en slik pasient, selv om det sikkert finnes noen. I utlandet får man det sikkert gjort flere steder, dersom man betaler for det. "

Vil ikke anbefale sterilisering før man har fått de barna man skal ha. Men folk må velge som man vil. 

Dessuten er det om at en kan få barn ingen garanti.  Men de fleste sier at de klekker barn altfor lett. Men det er det ikke alle som gjør. Sånn er livet. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjæresten er visst nok giret på minipiller. Jeg er litt skeptisk ettersom det virker som de må tas veldig regelmessig. Vet selv hvor enkelt jeg glemmer å ta allergitabletter.

Anonymous poster hash: 5c458...496

Sett daglig alarm på mobilen. Ha alltid med en pille, slik at den kan tas når alarmen ringer.

Problem solved.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...