TcB Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Hei, jeg lurte på om det er noen som kan hjelpe meg med å få til å kjøre et perl program automatisk hver 12 time? EDIT: Glemte et viktig ord i tittelen Endret 24. november 2003 av TcB Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 cron! shell $ cat > crontab * 1,13 * * * /path/til/perl/script.pl {trykk: CTRL+D} shell $ crontab crontab Ok? trooor det skal funke Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Bruk cron. Legg til oppgaven du vil kjøre med 'crontab -e'. Les om hva du må skrive i 'man 5 crontab'. Tidsangivelsen blir vel omtrent '* */12 * * *'. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Du kan for eksempel få cron til å kjøre det klokken 6 og 12? sjekk ut http://www.unixgeeks.org/security/newbie/unix/cron-1.html 17 8 * * * root echo "This command is run daily at 8:17 am" regner med at man da kan legge inn # m h dom mon dow user command 00 6 * * * root program.pl 00 0 * * * root program.pl til /etc/crontab eller kjøre crontab -e som den brukeren det skal kjøres? er ikke sikker, aldri prøvd selv eller noe lignende? Endret 24. november 2003 av dvj Lenke til kommentar
dvj Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 argh, var litt raske å svare de? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 tihi, jeg skrev den bare raskt og gale! Men min var til og med step-by-step... Så, TcB, fikk du det til? Lenke til kommentar
dvj Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Men min var til og med step-by-step... din var umulig å lære av bare et par kommandoer i tillegg ville den ha slettet alt annet som var i contrab fra før, og du nevner ikke engang hvor contrab fila er *no offence* we all love your posts Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Men min var til og med step-by-step... din var umulig å lære av bare et par kommandoer i tillegg ville den ha slettet alt annet som var i contrab fra før, og du nevner ikke engang hvor contrab fila er *no offence* we all love your posts Hehe, fine den dagi ' menneh, tror du viiirkelig.. WOOOOOOOOW NYE EMOCTIONS!... Vel, uansett.. Jeg antar han ikke hadde noen cron fra før siden han ikke visste om dem *overbrukedenyemoctiosene* Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg antar han ikke hadde noen cron fra før siden han ikke visste om dem *overbrukedenyemoctiosene* Alle gjør en liten glipp engang i blant :yikes: Men hvis man skriver >> istedenfor > så slipper man å overskrive fila og legger til linjer på slutten av fila isteden Ellers pleier det å stå endel bøll i /etc/crontab fra før. Min så slik ut før jeg begynte å rote med den: SHELL=/bin/sh PATH=/usr/bin:/usr/sbin:/sbin:/bin:/usr/lib/news/bin MAILTO=root # # check scripts in cron.hourly, cron.daily, cron.weekly, and cron.monthly # -*/15 * * * * root test -x /usr/lib/cron/run-crons && /usr/lib/cron/run-crons 59 * * * * root rm -f /var/spool/cron/lastrun/cron.hourly 14 0 * * * root rm -f /var/spool/cron/lastrun/cron.daily 29 0 * * 6 root rm -f /var/spool/cron/lastrun/cron.weekly 44 0 1 * * root rm -f /var/spool/cron/lastrun/cron.monthly Lenke til kommentar
TcB Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Takk skal dere ha, jeg fikk det fint til. Nå kjører scriptet mitt hver time som er enda bedre. Jeg la inn 0 * * * * /bla/bla i crontab. Takk igjen Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Synes disse såkalte emoticonene er noe forbanna møl. Ihvertfall han fyren som nikker og nikker og nikker og nikker og nikker og HERREGUD DA MENNESKER!! Hvis denne emoticon-sykingen hadde fantes IRL hadde han jo blitt innlagt på lukket avdeling! TENK dere litt om!! Og han fyren som ler og ler og ler og ler og kakler og kakler som en forbannet GÅS! Enhver SINGLETON som bruker sånne idiot-animerte-smileys skulle blitt HENGT PÅ TORGET, lørdag ettermiddag!! Takk for oppmerksomheten. (Ja, jeg har disablet animerte gif-er i Mozilla nå) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Tråden er jo løst, så å svare kan vel ikke skade. slime mold, det er jo bare å deaktivere smileyene på forumet. Men uansett så er jo animated gifs generelt sett irriterende. Desverre klarer jeg meg ikke uten . Endret 25. november 2003 av Egil.B Lenke til kommentar
dvj Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 synes de var søde altid kjekt å overdrive bruken av de når man gjør det selv :tease: :tease: Lenke til kommentar
bkak Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Tråden er jo løst, så å svare kan vel ikke skade.slime mold, det er jo bare å deaktivere smileyene på forumet. Men uansett så er jo animated gifs generelt sett irriterende. Desverre klarer jeg meg ikke uten . Jeg er enig med slime mold. Smileyene er grusomme nå, men når man har Proxomitron satt til et noe restriktivt filter, så går alt bra ;p ingen animasjon, og de mest plagsomme er vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå