Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tidsbestemt leie og betaling

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bare lurte på om noen har litt informasjon på dette:

Jeg har flyttet ut av kollektiv og inn i leilighet med min nye samboer, men jeg flyttet ut før leietiden gikk ut i kontrakten. Skal selvfølgelig betale siste månedesleien, men jeg får nå høre av huseieren at de skal leie ut rommet mitt før kontrakten min har gått ut. Så jeg lurte på om jeg da må betale fullpris eller om jeg kan betale for dagene frem til nye leieboeren flytter inn? Syns det høres litt rart ut at jeg skal måtte betale for et rom noen andre bor i som jeg faktisk har frem til en bestemt dato.

Noen som har peiling på dette? :-)

Anonymous poster hash: 6b4f3...126

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utleier vil da bryte husleieloven § 5-1 ved å leie ut husrommet på nytt (vedkommende stiller ikke husrommet til din disposisjon), og du vil da ha krav på avslag i leien for denne perioden etter husleieloven § 5-7. Avslaget blir naturlig på 100 % for hver dag det gjelder. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

tusen takk for svar! Herlig at du tok med utdrag av loven så jeg eventuelt kan bruke det. Har svart på mail til huseieren om at jeg kommer til å betale for dagene frem til det blir leid ut og avventer svar. Forhåpentligvis går det bra, men for å være ærlig så har de ikke peiling på husleieloven.

Anonymous poster hash: 6b4f3...126

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...