vennis Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Hei! jeg har faktisk en vill drøm om å ha en oter som kjæledyr, de er jo så nusselige! Og da var spørsmålene mine da; er det mulig å ha en oter som kjæledyr? og hvor søren får man tak i det? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) I 1982 ble oteren totalfredet, gjennom ratifiseringen av Bernkonvensjonen. https://no.wikipedia.org/wiki/Oter Bare glem det. Oter som kjæledyr er en dårlig og ulovlig idé. Om du vil ha et kjæledyr, prøv å kontakte Dyrebeskyttelsen. De har enormt mange hjemløse pusekatter, og du får den billig, ferdig vaksinert og sterilisert. EmmyLou er en av mange katter hos Dyrebeskyttelsen i Oslo. Bare et tilfeldig eksempel. Oteren har en helt annen personlighet enn katten. Oteren er vill, og vil ikke trives som kjæledyr. Endret 22. juni 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Nei, du vil ikke ha en Oter som kjæledyr. Bare at du ønsker det viser at du vet veldig lite om Otere. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 det meste kan vel temmes, men ja strenge regler mot slikt i Norge Får nok holde deg til katt eller marsvin eller noe lignende. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Hund og katt er temmet og avlet gjennom generasjoner. Du kan slippe den ut, og være rimelig sikker på at den kommer tilbake. Du vil aldri kunne oppnå det samme eier/kjæledyr-forholdet ved å fange et vilt dyr. Å holde en oter i fangenskap for egen fornøyelse er ikke hva jeg vil kalle kjæledyr, men dyremishandling. Endret 22. juni 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Hund og katt er temmet og avlet gjennom generasjoner. Du kan slippe den ut, og være rimelig sikker på at den kommer tilbake. Du vil aldri kunne oppnå det samme eier/kjæledyr-forholdet ved å fange et vilt dyr. Å holde en oter i fangenskap for egen fornøyelse er ikke hva jeg vil kalle kjæledyr, men dyremishandling. Katten kommer ikke tilbake nødvendigvis fordi den har det så voldsomt greit der, men fordi den får mat der. Om naboen din gir katten din mye mat, så vil du se at han holder seg dit mere. Katter tenker på seg selv, ikke andre. Folk har jo både tiger\løver og bjørner som kjæledyr. men da riktignok innenfor eget området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå