Gå til innhold

Hva burde jeg oppgradere?

Oppgradere Skjermkort eller Prosessor(HK,RAM,CPU)?  

11 stemmer

1. 1. Oppgradere Skjermkort eller Prosessor(HK,RAM,CPU)?

• Skjermkort (1080 Strix)
      10
    • Prosessor (I7 6800K)
      1

Anbefalte innlegg

Hei, tenker på å oppgradere PCen min Men hva burde jeg oppgradere først?

Spec jeg har nå: 

GPU: Strix 980

CPU: 3770k

RAM: 16gb Corsair

HK: Gigabyte sniper 3

PSU: HX1050

CPU kjøler: H100

Hvis jeg skal oppgradere CPU så tenker jeg litt på dette oppsettet 

GPU så tenker jeg på en 1080 Strix

Pluss det blir billigere vist jeg oppgraderer GPU da jeg kan selge 980-en :)

burde jeg bare oppgradere CPU,HK og RAM og så vente på 1080 ti?

Når jeg ser tilbake så er det ganske stor ytelse forskjell mellom feks 980 vs 980 ti og 780 vs 780 ti

Takker så mye for svar :)

Endret av Hello97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har den skjermen du har, så vil jeg si skjermkortet. Det virker som du ønsker å oppgradere alt uansett :p

1080Ti blir jo så klart raskere, men den vet vi ikke når kommer. Kan bli før jul i år og det kan bli neste sommer.

Hvis du skal kjøpe ny CPU og sånt, så bør du gå for i7 6850K siden den har flere PCI-e lanes.

Lenke til kommentar

Siden du har den skjermen du har, så vil jeg si skjermkortet. Det virker som du ønsker å oppgradere alt uansett :p

1080Ti blir jo så klart raskere, men den vet vi ikke når kommer. Kan bli før jul i år og det kan bli neste sommer.

Hvis du skal kjøpe ny CPU og sånt, så bør du gå for i7 6850K siden den har flere PCI-e lanes.

Hehe ja ønsker å oppgradere alt etterhvert, Ja sant det det tok 9 måneder før de lanserte 980 ti så. 

Trenger jeg hele 40 lanes da? Jeg har no 3770k nå som har 23(??) lanes Jeg har hatt 2 stk 980 syntes ikke jeg ble bottleneck av CPU av den grunn.

Blir vell at jeg bestiller Skjermkort i morgen tror jeg så får CPU holde i noen måneder til :)

Angående Skjermkort, Har også sett litt på denne (MSI GTX 1080 Sea Hawk X) Ettersom 1080 overklokker ganske bra, Er det vært det med de ekstra 900kronene for vannkjøling? Pluss man får all varmen UT av kabinettet. Blir ikke custom loop uansett enda :p

Kanskje det er mulig å oppgradere Kjøleren på den og til feks H100 eller noe :O

Lenke til kommentar

Oops så ikke at du hadde 2 stk 980 kort før nå. Da vil du jo tjene ytelse kun i situasjoner som SLI skalerer dårlig hvis du kjøper ett 1080 kort. Da ville jeg kanskje venta på 1080Ti ja. For om kjøper du 2 stk 1080 for SLI, så vil nok din CPU bli flaskehals.

Kanskje hovedkort, CPU og RAM ikke er så dårlig valg nå allikevel da :p

Tja du må ikke ha 40 lanes, men det finnes ingenting så godt som overkill :D

Lenke til kommentar

Oops så ikke at du hadde 2 stk 980 kort før nå. Da vil du jo tjene ytelse kun i situasjoner som SLI skalerer dårlig hvis du kjøper ett 1080 kort. Da ville jeg kanskje venta på 1080Ti ja. For om kjøper du 2 stk 1080 for SLI, så vil nok din CPU bli flaskehals.

Kanskje hovedkort, CPU og RAM ikke er så dårlig valg nå allikevel da :p

Tja du må ikke ha 40 lanes, men det finnes ingenting så godt som overkill :D

Jeg hadde 2 stk 980, har bare ikke oppdatert Signaturen min :) 

Tviler på at jeg trenger 40 lanes da jeg har ikke planer om SLI med 1080.

Eller kanskje jeg skal bare kjøpe HTC Vive :O Hadde vært Veldig artig å prøvd :) Har no 45 dager på å sende tilbake vist jeg ikke liker det.

Lenke til kommentar

Hadde ikke byttet skjermkort hvis jeg var deg, eneste du slipper er støy\varm skjermkort.

Samt SLI problemene med alle spill ikke yter maksimalt.

Men kostnaden for Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming OC

for 7500 kr er noe stiv syns jeg vertfall. Kunne vurdert det hvis den hadde kostet 5000-5500 kr.

Støy/varme er lite interessant da PCen står på ett annet rom.

Jeg får Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming OC For 7124kr på komplett. Pluss jeg kommer da til å selge min 980 for forhåpentlig 3000kr så da blir det 4124kr for 1080.

Lenke til kommentar

Jeg får Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming OC For 7124kr på komplett. Pluss jeg kommer da til å selge min 980 for forhåpentlig 3000kr så da blir det 4124kr for 1080.

Det Asus kortet er bra. 3000 kr for 980 kortet...da skal du finne en uviten fyr som ikke har peiling til å betale den prisen. Folk vil jo ikke betale mer enn 3000 kr for 980Ti jo...

Lenke til kommentar

Det Asus kortet er bra. 3000 kr for 980 kortet...da skal du finne en uviten fyr som ikke har peiling til å betale den prisen. Folk vil jo ikke betale mer enn 3000 kr for 980Ti jo...

Jeg solgte mitt andre 980 kort for ca 5 dager siden og fikk faktisk 3300kr for det :)

Lenke til kommentar

Mine tips :

Du har faktisk en helt grei pc nå og de spillene som kommer nå krever ikke så veldig mye , DX12 spill er det heller ikke så mange av og det ser ut som det er her arkitekturen på det skjermkortet du velger vil ha noe å si. Men så langt går det uten problemer å få en svært god spillopplevelse med det du har.

Venter du nøyaktig 1 år med å oppgradere vil du :

*Få muligheten til å plukke og velge mellom langt bedre skjermkort og priser hos både Nvidia og Amd.

*Kunne faktisk benytte deg langt bedre av teknologien som kom i de nye kortene i år og neste år i kule spill ( DX12 osv ).

*Spare opp penger til å virkelig kunne gjøre en god oppgradering av cpu , minne , hovedkort , lagring og ikke minst skjermkort.

Så med andre ord, kos deg med det du har og kjøp deg et spill eller to, du vil neppe få en dårlig spillopplevelse og du trenger trolig ikke senke noe på innstillingene i de fleste spill med det oppsettet du har. Noen plasser kan du merke det da spill nå begynner å bli langt mer flinke til å bruke flere av kjernene til cpu og gjør du flere ting mens du spiller ved å ha flere programmer som går i bakgrunnen så kan man begynne å merke at noen cpuer er litt for knappe. 

Uansett vent og kos deg med en langt bedre oppgradering neste år.

Men greier du ikke vente så er det beste på markedet 1070 eller 1080 avhengig av lommeboken din.

Cpu bør kjøpes i7 og det er lurt å bruke penger på flest mulig kjerner , kjøp også kjapt minne og minst 16GB til 32GB da det nå vises at det lønner seg om man bruker flere kjerner og har mange programmer åpne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...