Gå til innhold

Hvor mye kan jeg ta for PC'en min?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å selge den gamle PC'en min, men jeg er ganske usikker på hvilken pris jeg kan sette på den.

Kabinett: Fractal Design Define

Strømforsyning: Corsair HX620W

Hovedkort: Asus P8P67 (Intel P67)

CPU: Intel Core i5 2500K

CPU Kjøler: Akasa Freedom Tower

Minne: 4x2048MB Kingston HyperX DDR3-1600 CL8-8-8-24

Skjermkort: ZOTAC GeForce GTX 780 3GB

Lydkort: Asus Xonar D1

DVD+/-RW: Sony AD-7240S

Lagring: Samsung SSD 830 Series 512GB

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns førstemann traff ganske bra. GTX780 er et greit gamerkort, og kan sammenlignes med GTX960 i dag i ytelse. CPU + HK er garantert verdt minst en tusing, da comboen kan overklokkes ganske bra. Det ligger sikkert en drøyt tusing i SSD'en også. 1000-1500 for resten syns jeg også er fair. Da får jeg 4500-5000kr ut av det hele.

Lenke til kommentar

Men ville du kjøpt den selv til 5000  :hmm:

i 2013 solgte jeg 5 slike cpuer for 5800kr totalt. 

Hadde jeg trengt en maskin hadde jeg prutet den ned til noe slikt dersom den var ute til salgs.

At 2500k er verdt 5-600 er veldokumentert. Et P67-kort av god kvalitet er også åpenbart verdt noen små hundrelapper. GTX780 på nivå med 960, om ikke noe bedre, og kan helt sikkert selges for godt over tusenlappen. 512 GB Samsung Pro-SSD? 1000kr. Greier ikke se at det er noe upris, heller. PSUen er sikkert salgbar til 3-400, om ikke enda mer, siden det er en Corsair. Lydkortet koster 650+ kr ny, og er ikke skrotvare - kan sikkert be om 400kr der. Minne? 250kr. Da er jeg oppe i 4500 alt, uten at jeg har regnet med det siste småplukket.

Lenke til kommentar

All verdi ligger i skjemkortet..  ville personlig aldri ha kjøpt pakken.. Verdien er vel trolig rundt 4000,- kroner.. Men ingen vil trolig betale noe slikt.. CPU, HK og MInne har ikke betydning.. Blir byttet ut om noen kjøper PCn som en helhet..Kabinett, PSU og skjermkort er de viktigste komponentene man har til evnt fremtidig planer.. Jeg byr 2000,- kroner for de 3 samlet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...