moesen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei Vurderer og kjøpe ny pc, men er usikker på hva slags pc jeg skal ha. Den skal først og fremst brukes til internett og spilling. Siden økonomien ikke er på topp må jeg nesten satse på AMD. Tenkte og overklokke for og "spare" noen penger Så her er det jeg hadde i tankene; AMD barton xp2500+ med denne på, og en brukbar stille vifte da... abit nf7 2.0 En brukbar stor hardisk til spilling, ca 200gb. ram vet jeg ikke ennå, noen forslag? Men, i en senere tid har jeg sett endel "barebone". Er de bedre enn en "vanlig" pc? Utvikler de ikke mye varme når det kommer til overklokking o.s.v.? Dette er barebone'n jeg har sett på... Lenke til kommentar
bruno Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Det ser ut som en grei maskin det. Corsair XMS3700 er bra minne, TwinMos vil også fungere greit. En Min-ITX maskin utvikler mer varme hvis du ikke har plass til vifter som evakuerer varmen, en annen ting er at du bør også tenke på fremtidige oppgraderinger siden plassen er begrenset. Og så litt Off Topic, og jeg er klar over at jeg har mast om dette tidligere *grin* : Det du egentlig spurte om var om en PC som leveres som halvfabrikat er bedre enn en som leveres ferdig, Barebone og Mini-ITX er to forskjellige ting , kjøper du et Chieftec Tower med montert hovedkort så er dette en Barebone, kjøper du en Shuttle som butikken monterer inn alle komponentene i er det ikke en Barebone, Barebone betyr at det er et skjelett. Det er litt merkelig at dette er en utbredt misforståelse her på hardware.no, men ikke andre steder *grin* Lenke til kommentar
audunr Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Barebonesystemer utvikler vel strengt tatt ikke mere varme, komponentene er jo de samme, med unntak av hovedkort og strømforsyning. Kjøleløsningene er gjerne annerledes på grunn av plassmangelen, så det kan godt hende at både temperatur og støynivå er høyere. Om jeg skulle ha kjøpt et barebone-kabinett hadde jeg først og fremst gjort det for utseendet. Ytelsen skal være på linje med vanlige hovedkort til ATX-kabinetter. Merk at du betaler 3000 kroner for et kabinett og hovedkort, noe som ellers ville kostet deg 1500. Omtrent. Så om du vil spare penger, har du en del å hente på å trå den vanlige veien. MVH Audun Lenke til kommentar
moesen Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Det ser ut som en grei maskin det. Corsair XMS3700 er bra minne, TwinMos vil også fungere greit. En Min-ITX maskin utvikler mer varme hvis du ikke har plass til vifter som evakuerer varmen, en annen ting er at du bør også tenke på fremtidige oppgraderinger siden plassen er begrenset. Og så litt Off Topic, og jeg er klar over at jeg har mast om dette tidligere *grin* : Det du egentlig spurte om var om en PC som leveres som halvfabrikat er bedre enn en som leveres ferdig, Barebone og Mini-ITX er to forskjellige ting , kjøper du et Chieftec Tower med montert hovedkort så er dette en Barebone, kjøper du en Shuttle som butikken monterer inn alle komponentene i er det ikke en Barebone, Barebone betyr at det er et skjelett. Det er litt merkelig at dette er en utbredt misforståelse her på hardware.no, men ikke andre steder *grin* Okay, takk for svar.. Tror jeg holder meg unna Barebone/Mini-ITX. Hva slags minne overklokker mest og er billig? Har ikke mye peil på ram... Tenker mest på fsb klokking siden på en barton xp2500+ så er vel mp låst (?) Tror dere en slik pc holder lenge? Hvis jeg sier jeg kjøper 200bg og abit hk'et. barton 2500+ og et brukbart grafikkort... Med det samme; blir levetiden på en cpu kuttet ned mye med overklokking eller? Lenke til kommentar
tet Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Syntes nesten jeg bør gjøre deg oppmerksom på at hovedkortet i den barebone saken du refererer til ikke støtter amd xp prosessorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå