Gå til innhold

[Løst] Tilbud Elkjøp: MSI Nightblade X2B-200EU. Et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ute etter en ny PC som skal kunne brukes til det meste, inkludert spill. Helst bør den kunne håndtere nyere spill på noe høyere grafikkinnstillinger uten av maks/beste grafikkinnstillinger er et krav.

Jeg vet at 1070 og 1080 nå er på markedet og at disse skal levere svært god ytelse mot forrige generasjon grafikkort. Likevel ønsker jeg ikke å bruke 15.000 +++ på en maskin. Helst bør prisen ligge rundt 10k. 

Så at Elkjøp har tilbud på MSI Nightblade X2B-200EU til kr. 9995,- denne uken, og lurer derfor på om noen har synspunkter/vurderinger av denne? Jeg merker meg spesifikasjonene:

• Nvidia GTX 970, 4 GB
  • Intel Core i5-6400
  • 8 GB DDR4 minne, 256 GB SSD

Jeg ser jo at det er en i5 prosessor og et "gammelt" grafikkort, men liker samtidig at det er en liten og nett maskin med SSD (som er et must mtp generell bruksopplevelse, for meg). Har alltid sett for meg at i7 er helt nødvendig, uten at jeg helt vet hvorfor. I tillegg synes 8 GB RAM i minste laget nå som både 16 or 32 vel er vanlig? 

Ser for meg å kjøpe en skjerm på enten 2560x1440 eller en ultra-wide 3440x1440.

Setter stor pris på innspill fra dere som er mer datakyndige enn meg selv. På forhånd takk!

Endret av Taldust
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg på noen måte vil kalle meg datakyndig så ville jeg vurdert å ta en titt på denne: https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i45-skylake-edition/11045. 
Forutsatt du har windows fra før av så er det en tusenlapp i forskjell, og du har også muligheten til å konfigurere den som du vil ellers. 

Men det er sikkert flere her som har mye mer peiling enn meg og kommer til å gi deg et bedre svar :)

Lenke til kommentar

Har alltid sett for meg at i7 er helt nødvendig, uten at jeg helt vet hvorfor. I tillegg synes 8 GB RAM i minste laget nå som både 16 or 32 vel er vanlig? 

i7 er bare nødvendig for folk med spesielle behov, det skal visstnok hjelpe mye for folk som streamer World of Warcraft, for eksempel. I mange spill vil det knapt være forskjell på i3 og i7. 

Ingen spill krever mer enn 8 gb ram og du får en rask ssd-disk til swapping hvis du skulle gå over, men ingen som bygger selv nå bruker mindre enn 16gb ram.

Elkjøp-PCen du ser på har jo nesten identiske spesifikasjoner som et av de anbefalte selvbyggene i sticky-tråden her, til samme pris. I tillegg får du Windows og garanti. Det er vanskelig å se argumenter mot at det ikke er et godt tilbud.

Lenke til kommentar

Dette så da vitterlig ut til å være en veldig ok pris på denne maskinen.

Endret av snakkesss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk til dere alle for gode svar og innspill. Multicom-maskinen virker spennende, selv om jeg gjerne skulle sett at det var mulig å velge et mer kompakt kabinett. Vurderer nå å vente en stund til de nye kortene begynner å synke noe i pris.

Lenke til kommentar

Vil bare tilføye at ett enkelt 970 kort vil være i det minste laget i en del av de nyere spillene i 1440p, og enda verre i 4k. Jeg snakker av erfaring da jeg selv kjøpte meg 1440p skjerm og hadde bare ett 970 kort. Endte opp med å kjøpe meg enda ett 970 for å kjøre i sli og det fungerte meget godt. I 1080p vil nok pcen fra elkjøp være super, selv om jeg personlig ville valgt å stukket meg etter pcen fra multicom (som linkes lengre opp) med ditt budjett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...