Gå til innhold

Asus Rog swift PG278Q eller Acer XB270HUD?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Asus skjermen du sikter til og er veldig fornøyd med den. Den er utrolig kjapp og perfekt til FPS spilling :)

Asus fikk med denne skjermen veldig skryt for fargene (til å være TN panel), men det har vært en del tilbakemeldinger på back-bleed på disse skjermene. Kjenner dessverre ikke til Acer sin.

Lenke til kommentar

Det er vel nøyaktig samme panelet på begge disse to?

Ville tatt den billigste :)

Det er samme panelet? Da går jeg for Aceren.. koster akkurat 1000 kr mindre :)

Om det er av betydning så er sokkelen på Acer'en lagd av dritt. den blir oppripet bare du tørker støv av den. Du må nesten også putte en tape bit over power LED. Da denne er som å bli lyst i øyet med en mini maglite når man spiller...

Lenke til kommentar

Det er vel nøyaktig samme panelet på begge disse to?

Ville tatt den billigste :)

Det er samme panelet? Da går jeg for Aceren.. koster akkurat 1000 kr mindre :)

Om det er av betydning så er sokkelen på Acer'en lagd av dritt. den blir oppripet bare du tørker støv av den. Du må nesten også putte en tape bit over power LED. Da denne er som å bli lyst i øyet med en mini maglite når man spiller...

"Laget av dritt"?  :lol: 

Fikk meg en god latter.

Det er jo forsåvidt av betydning. Men kanskje jeg klarer å leve med det hvis panelet er det samme.

Jeg har prøvd å søke meg frem til om det er samme panelet, men blir ikke helt klok. 

Lenke til kommentar

Ser at Aceren er på tilbud for 5k hos CDON.

Hadde igrunnen tenkt å gå for s2716dg skjermen til Dell. Men tror kanskje jeg må gå for Aceren nå.

Jeg landet faktisk på PG278Q. Komplett hadde den på tilbud for 5999,- i går.

​Komplett sin sjenerøse åpen-kjøp-policy gjør at jeg helst handler hos dem uansett.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ett spørsmål, lurte også på den fra cdon, men hva skiller det fra denne, ser at den har bare 1920 x 1080

Den har Nvidia G-Sync v2, hva vil v2 bety?

http://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/AC27XB271HBMI/acer-predator-xb271hbmi-27-gaming-skjerm#tab-specs

Og til spill er det best med 1080 eller vil 1440 være å foretrekke?

skjemkortet er geforce gtx 1060

(Skal kjøpe skjerm, men ikke til meg selv, jeg har ingen erfaring med å spille..)

Endret av wyswyg
Lenke til kommentar

Ett spørsmål, lurte også på den fra cdon, men hva skiller det fra denne, ser at den har bare 1920 x 1080

http://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/AC27XB271HBMI/acer-predator-xb271hbmi-27-gaming-skjerm#tab-specs

(Skal kjøpe skjerm, men ikke til meg selv, jeg har ingen erfaring med å spille..)

V2 betyr at den har hdmi også. V1 hadde vel bare èn displayport.

Lenke til kommentar

Okey det ser jeg begge skjermene har.

Den på cdon er vel en bedre skjerm, men så er det å gå i en butikk med enkel bytterett veldig betryggende....

Men er den på elkjøp like god til gaming?

Lenke til kommentar

Den på cdon er vel en bedre skjerm, men så er det å gå i en butikk med enkel bytterett veldig betryggende....

Om det er denne på cdon du snakker om, så er det en 1440p skjerm. Til FPS er den da mye tyngre å drive for skjermkortet. GTX1060 kan være fin i den oppløsningen på spill som ikke krever veldig høy fps, men jeg ville nok gått ned til 1080p med GTX1060 i dag. Det er også en tusenlapp til å spare om man går ned til 1080p, da man kan få denne skjermen som også har G-Sync.

Lenke til kommentar

Om det er denne på cdon du snakker om, så er det en 1440p skjerm. Til FPS er den da mye tyngre å drive for skjermkortet. GTX1060 kan være fin i den oppløsningen på spill som ikke krever veldig høy fps, men jeg ville nok gått ned til 1080p med GTX1060 i dag. Det er også en tusenlapp til å spare om man går ned til 1080p, da man kan få denne skjermen som også har G-Sync.

Her sparer man vel 1000 kr på å gå ned til 24 tommer

Den jeg linket til på elkjøp er vel samme skjermen i 27 tommer, den på cdon er 27 tommer med 1440p, alle har g-sync, og de har samme pris 

Men er g-sync ett must om man har støtte for det på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Den jeg linket til på elkjøp er vel samme skjermen i 27 tommer, den på cdon er 27 tommer med 1440p, alle har g-sync, og de har samme pris 

Ja, der gikk det visst litt fort i svingen. :)

Om G-Sync er et must? Jeg ser mer på det som en "bekvemmelighet". Litt som med automatgir mot manuelt (Du kan kikke litt på FAQ i signaturen min for litt nærmere forklaring). Du kan få veldig mye ut av skjermkortet selv med en vanlig 144Hz skjerm, men det krever strengt att en del tålmodighet å sette opp optimalt. G-Sync blir mer "Fire and forget".

Nede i GTX1060/RX480 segmentet er det fort et par tusenlapper å spare på gå for AMD i stedet.

Lenke til kommentar

Ja, der gikk det visst litt fort i svingen. :)

Om G-Sync er et must? Jeg ser mer på det som en "bekvemmelighet". Litt som med automatgir mot manuelt (Du kan kikke litt på FAQ i signaturen min for litt nærmere forklaring). Du kan få veldig mye ut av skjermkortet selv med en vanlig 144Hz skjerm, men det krever strengt att en del tålmodighet å sette opp optimalt. G-Sync blir mer "Fire and forget".

Nede i GTX1060/RX480 segmentet er det fort et par tusenlapper å spare på gå for AMD i stedet.

I faq står det:

OK, jeg er solgt! Hvilken skjerm skal jeg kjøpe?

Har du Nvidia skjermkort er det bare G-Sync skjermer som vil gi deg AS.

Da er det g-sync og ikke free-sync man bør gå for med nvida 1060?

Jeg tenkte 5000kr er greit for en bra skjerm, det virker som 1080p er greit nok, selv om den på cdon gir 1440p for samme pris.

På elkjøp får man enklere bytte, om det skulle være noe, eller er den på cdon så mye bedre at det er verdt å ta sjansen?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tipser om Freesync, er i tilfelle du ikke har handlet skjermkort enda. Da er det enda tid til å ombestemme seg, og gå for RX480 i stedet. Men om du i dag allerede har GTX1060 så er det altså G-Sync skjerm du må ha for å få AS.

Jeg tenker 1080p er det som GTX1060 vil klare å drive best, og da en liten stund fremover. 1440p er rett og slett litt i tyngste laget for mange spill. Men 4990,- for en 1440p G-Sync skjerm er samtidig et veldig bra kjøp til prisen. Så det er litt vanskelig å gi noen klar anbefaling. Om 2 år kjøper du kanskje et "GTX1260", og det kan nok tenkes at det skjermkortet fint vil klare 1440p. Og da har du jo i så fall allerede skjermen..

Jeg tenker det kan være lurt å kikke på en test som dette. Og kikke på alle spillene hver for seg. Se hvilken fps GTX1060 klarer i hvert spill på 1080p og 1440p. Og så ta en avgjørelse basert på det. Bare husk at alle spillene er testet på "Ultra" og at man kanskje heller vil gå ned på "High" med et GTX1060, slik at fps'en vil bli noe bedre enn hva som vises i testene.

Personlig, om det var meg som hadde et GTX1060, så ville jeg gått for 1440p. Men det er på grunn av typen spill jeg spiller, og fordi jeg synes 4990,- er alt for dyrt for en 1080p skjerm. Med RX480 kunne man jo fått tilsvarende for ~3000Kr... (Edit: Feil i prisjakt)

Edit: CDon er en gamble ja, forferdelig dårlig på kundeservice. Så det kan være et argument det også..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte fra en 120hz 1080p skjerm til ROG Swift PG278Q 1440p 144hz skjerm med G-Sync. Kan bare si at den økte oppløsningen føltes som den største oppgraderingen jeg har gjort harwarewise på en veldig lang stund. Overgikk skjerkort bytte til de grader..

Jeg spiller på den med kun ett stk. GTX980 (ikke TI) som ikke er veldig langt unna GTX1060 i kraft så burde funke fint med settings på High og ikke ekstreme, spess om du kulern ned litt på MSAA!!

Just my 2 cents :D Lykke til!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...