Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjip situasjon. Mistet jobben mens jeg var sykemeldt og under behandling fra VPP.

Anbefalte innlegg

Har nå i nesten et 10år slit med depression av et eller annet slag. Klarte akuratt å klare meg gjennom Automasjon på VGS og få meg lærlingplass. Men dog med uhorvelig høyt fravær (Over 100 dager på de 3 årene) klarte jo å få slettet noe og få det meste registrert men er ikke lett å komme seg til legen når man heller ønsker å dø..

Så når jeg begynte i arbeid på lærlingplassen fjor Oktober gikk jo det skjeis ganske fort. Fikk sykemelding for mye av dagene jeg var borte, men samme her at det var utrulig vanskelig å komme seg til legen. Så i Desember i fjor ble jeg anbefalt til VPP i byen min og først i sen Januar tidlig Februar begynte jeg å få timer der. Mens dette hadde pågått hadde det vært hyppige antall møter om tilpassing av arbeid etc etc på jobb, men ingenting kom av det. I slutten av Mars fikk jeg oppsigelse etter en hendelse hvor jeg skulle være et par hundre km unna hjembyen min og ikke taklet det.

Siden da har jeg vært sykemeldt å gått på behandling til VPP, men vi har ikke funne noe godt svar på hva som kan gjøres. Ikke minst at jeg ikke er så flink å forklare tankene eller følelsene mine. Klarer heller ikke helt å forklare at en stor måte jeg unnslipper er virkelighetsflukt, uten dette så synker depresjonen min ekstremt.

Det lille håp jeg har er at jeg kan få behandling kombinert med et eller annet studie ordning. Vet bare ikke hvilket valg jeg har i den forstanden. Sist jeg var student så mistet jeg jo nesten halve stipendet pga av fravær. Så vet ikke helt hvor gunstig det hadde vært da jeg må være borteboer student (Bor rimelig langt borte fra skoler)

Har jeg noe valg her?

Anonymous poster hash: a6367...006
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...