tness Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei, jeg flytta over min XP1600 i et Chieftec 1101-BL med 340W PSU. Monterte også en Alpha PAL 8045 med en 80mm Vendor SUNON vifte. Dette står på et Asus A7V133 HK. Det som har skjedd er at når jeg setter hastigheten på BUS til 133 slik den er orginalt, så vil ikke maskinen Boote, kommer ikke forbi der den finner skjermkortet. Har prøvd meg litt frem, og max er at den takkler 125mhz, men da igjen blir CPU ganske varm, men jeg mistenker at jeg har brukt for lite Artic silver 3? (dårlig rengjøring) Men det som er rart er at maskina virker ustabil og rar. Noen tips, hørte at reset BIOS kanskje hjalp (Har siste utgave av BIOS) Finner ikke jumpern til og gjøre dette. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har klokka ned CPU til 1061 100Mhz. Noen som kan hjelpe? T.. Lenke til kommentar
Zalofigth Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Du kan ta ut BIOS bateriet for å slette BIOS'en.- samme efekt. Du BØR sjå manualen for HK'et ditt. Ligg garantert på hjemesidene deres... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 DU har A7V133 rev. 1.05. (med prikk bak 5-tallet) ? Iflg. ASUS så er det kun rev. 1.05. av A7V133 som støtter XP. Tidligere versjoner kan skape trøbbel med XP. Sjekk: http://www.asus.com.tw/inside/Techref/athlonxp.htm Siste BIOS er 1007, og jumpersettings står i manualen som du kan laste ned fra hjemmesiden til ASUS. Det er vel CLEAR CMOS du tenker på ang. resetting av BIOS? Det er to punkter på HK som du må "forbinde" med f.eks. et skrujern, også forklart i manualen. Lykke til. [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-02-27 08:31 ] Lenke til kommentar
tness Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg fant ut hva det var! Alpha Pal 8045 tok borti litt på ram slottene. Slik at den ikke lå helt inntil CPU, den var bare i kontakt på ene hjørnet(Takk gud for at den ikke ble svidd) Plukka den fra hverandre, og nå går den helt fint... ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå