esp-pett Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Skal kjøpe et nytt AGP Skjermkort, men er veldig usikker på hvilket! Ønsker å bruke toppen ca 1500 Kr. Har hatt et MSI GeForce FX 5200 128MB, et kort jeg ikke er spesiellt fornøyd med! Vurderer derfor et Radeon kort :!: Trenger tips til hvilket brikkesett (GeForce / Radeon) og produsent jeg bør velge! (Asus / ATI / Sapphire / Gainward / Hercules / Matrox) På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Skal kjøpe et nytt AGP Skjermkort, men er veldig usikker på hvilket!Ønsker å bruke toppen ca 1500 Kr. Har hatt et MSI GeForce FX 5200 128MB, et kort jeg ikke er spesiellt fornøyd med! Vurderer derfor et Radeon kort :!: Trenger tips til hvilket brikkesett (GeForce / Radeon) og produsent jeg bør velge! (Asus / ATI / Sapphire / Gainward / Hercules / Matrox) På forhånd takk for hjelpen! Jeg tror ikke at Sapphire Raedon 9600 pro vil være et så drålig valg! Koster heller ikke så mye, tror det er 1410.-kr på komplett. Ellers så er det mulig at Sapphire Raedon 9600XT er noe bedre, dette koster rundt 1700.-kr. tror ikke det er så store forskjeller på disse to.... Skal du ha et billig kort burde du nok Kjøpe sapphire, de er billige og bra ytelse. men tror faktisk at Hercules har bedre kvalitet/holdbarhet, sikkert samme ytelser men noe dyrere. hercules 9600 pro koster nemlig ca 2.000.-kr altså nesten 600.-kr mer enn Sapphire.... Gå for Sapphire R9600Pro Eller XT du. Lenke til kommentar
esp-pett Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Takk, Men hva med Asus eller Gainward! Har det ergentlig noe å si hvem som lager kortet? Hva bør jeg spesiellt være obs på før et kjøp? Lenke til kommentar
esp-pett Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Takk, Men hva med Asus eller Gainward! Har det egentlig noe å si hvem som lager kortet? Hva bør jeg spesiellt være obs på før et kjøp? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Skal kjøpe et nytt AGP Skjermkort, men er veldig usikker på hvilket!Ønsker å bruke toppen ca 1500 Kr. Har hatt et MSI GeForce FX 5200 128MB, et kort jeg ikke er spesiellt fornøyd med! Vurderer derfor et Radeon kort :!: Trenger tips til hvilket brikkesett (GeForce / Radeon) og produsent jeg bør velge! (Asus / ATI / Sapphire / Gainward / Hercules / Matrox) På forhånd takk for hjelpen! Jeg tror ikke at Sapphire Raedon 9600 pro vil være et så drålig valg! Koster heller ikke så mye, tror det er 1410.-kr på komplett. Ellers så er det mulig at Sapphire Raedon 9600XT er noe bedre, dette koster rundt 1700.-kr. tror ikke det er så store forskjeller på disse to.... Skal du ha et billig kort burde du nok Kjøpe sapphire, de er billige og bra ytelse. men tror faktisk at Hercules har bedre kvalitet/holdbarhet, sikkert samme ytelser men noe dyrere. hercules 9600 pro koster nemlig ca 2.000.-kr altså nesten 600.-kr mer enn Sapphire.... Gå for Sapphire R9600Pro Eller XT du. jeg er Mest ATI fan så jeg vet faktisk ikke så Mye om de geforce korta, men har hort at for tiden så er det ATI som leder konkuransen, så ATI er ikke noe dårlig valg! jeg skal også ha nytt skjermkort innen 1500.-kr og jeg har faktisk Vurderert dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl tror det er noe Bedre enn 9600 Pro! Og det er nok kansje det Beste kortet til Rundt 1500 - 1800.-kr tror jeg... Endret 26. november 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ville nå gått for PowerColor jeg da. HAr hørt mye bra om disse kortene og de er svært gunstige i forhold til pris.. ergo Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 ' date='26/11/2003 : 21:35'] Ville nå gått for PowerColor jeg da. HAr hørt mye bra om disse kortene og de er svært gunstige i forhold til pris.. ergo Ja Power Color er vel også kansje ikke så dårlig valg nei... Men siden power color er så "ferske" på markedet så tror jeg ikke kvalitet til power color kansje er så bra. men jeg kan jo ta feil.... Sapphire er ihvertfall et helt topp merke mener jeg. power color er sikkert ok, men jeg føler at de litt for "ferske" på markedet til at jeg ville kjøpt power color, selvom de kansje gir bedre ytelse enn stund, men kansje det blir fort ødlagt! p.g.a at det var så billig, har hørt at viftene på de korta ikke holder mål, og da går de jo i stykker. men men.... gjør som du vil. Jeg kommer ihvertfall til og gå for Sapphire eller Hercules som jeg vet er ordenlig gode! Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 ,26/11/2003 : 21:35] Ville nå gått for PowerColor jeg da. HAr hørt mye bra om disse kortene og de er svært gunstige i forhold til pris.. ergo Ja Power Color er vel også kansje ikke så dårlig valg nei... Men siden power color er så "ferske" på markedet så tror jeg ikke kvalitet til power color kansje er så bra. men jeg kan jo ta feil.... Sapphire er ihvertfall et helt topp merke mener jeg. power color er sikkert ok, men jeg føler at de litt for "ferske" på markedet til at jeg ville kjøpt power color, selvom de kansje gir bedre ytelse enn stund, men kansje det blir fort ødlagt! p.g.a at det var så billig, har hørt at viftene på de korta ikke holder mål, og da går de jo i stykker. men men.... gjør som du vil. Jeg kommer ihvertfall til og gå for Sapphire eller Hercules som jeg vet er ordenlig gode! HAr også hørt at viftene til PowerColor har litt dårlig rykte på seg men ytelsen er ikke noe å si på.. Og hvis viften går i stykker får du vel ganske sikker nytt kort vil jeg tro.. Ellers er jo Zalman heatpipe lr vannkjøling noe å tenke på.. ergo Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hva med: Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB - AGP, ATI, "Fireblade Edition", Retail 1546 kr hos komplett. Har det selv og er veldig fornøyd. (kjører det på 504/340mhz stabilt) Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Skal kjøpe et nytt AGP Skjermkort, men er veldig usikker på hvilket!Ønsker å bruke toppen ca 1500 Kr. Har hatt et MSI GeForce FX 5200 128MB, et kort jeg ikke er spesiellt fornøyd med! Vurderer derfor et Radeon kort :!: Trenger tips til hvilket brikkesett (GeForce / Radeon) og produsent jeg bør velge! (Asus / ATI / Sapphire / Gainward / Hercules / Matrox) På forhånd takk for hjelpen! Jeg tror ikke at Sapphire Raedon 9600 pro vil være et så drålig valg! Koster heller ikke så mye, tror det er 1410.-kr på komplett. Ellers så er det mulig at Sapphire Raedon 9600XT er noe bedre, dette koster rundt 1700.-kr. tror ikke det er så store forskjeller på disse to.... Skal du ha et billig kort burde du nok Kjøpe sapphire, de er billige og bra ytelse. men tror faktisk at Hercules har bedre kvalitet/holdbarhet, sikkert samme ytelser men noe dyrere. hercules 9600 pro koster nemlig ca 2.000.-kr altså nesten 600.-kr mer enn Sapphire.... Gå for Sapphire R9600Pro Eller XT du. jeg er Mest ATI fan så jeg vet faktisk ikke så Mye om de geforce korta, men har hort at for tiden så er det ATI som leder konkuransen, så ATI er ikke noe dårlig valg! jeg skal også ha nytt skjermkort innen 1500.-kr og jeg har faktisk Vurderert dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl tror det er noe Bedre enn 9600 Pro! Og det er nok kansje det Beste kortet til Rundt 1500 - 1800.-kr tror jeg... Det er et bra kort du har valg , men det yter ikke bedre enn andre 9600Pro kort . Forsjellen på dette og de andre er at det har passiv kjøling ( vifteløst) og derfor ikke støyer i det hele tatt . Da kan ikke kortet gå i stykker på grunn av defelt vifte heller . Til innleggs-starter : Radeon 9600 Pro er MYE bedre enn et FX 5200 klort , de er til og med bedre enn FX 5600 Pro kort ( så vidt) og med hyggeligere pris ! Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg ville gått for asus, men så er jeg litt asus fan og Asus pleier iallefall gjennomgående å holde høy kvalitet Lenke til kommentar
MuD Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 prøv ATI radeon 9600pro eg hadde GeForce 4 ti4200 8xagp før og eg merket STOR forskjell... anbefales på det kraftigste!!! Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Hva med: Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB - AGP, ATI, "Fireblade Edition", Retail 1546 kr hos komplett. Har det selv og er veldig fornøyd. (kjører det på 504/340mhz stabilt) har samma kortet og jeg kjører det stabilt på 525/350 og du litt ovenfor her....hva er fx5600 pro? heh.. jeg ville valgt 9600XT eller 9600pro fireblade, begge disse er bedre en alle kortene nevnt over(du må seff. klokke fireblade da, men det er det laget til) Endret 26. november 2003 av SpaKonG Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) ' date='26/11/2003 : 21:46'] Sapphire eller Hercules som jeg vet er ordenlig gode! HAr også hørt at viftene til PowerColor har litt dårlig rykte på seg men ytelsen er ikke noe å si på.. Og hvis viften går i stykker får du vel ganske sikker nytt kort vil jeg tro.. Ellers er jo Zalman heatpipe lr vannkjøling noe å tenke på.. ergo jojo sant nok, men da blir den jo sikkert like dyr som et sapphire kort, hvis du må kjøpe kjølings utstyr som exrta utstyr da.. vel vel det er jo smak og behag, power color har ihvertfall bra ytelse tror jeg. Endret 27. november 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Uff a meg, det er ikke lett og velge skjermkort i dag. det er jo så utalige mange modeller, nesten umulig og få bestemt seg! Konge Klassen: Raedon 9800XT 256mb ca 5.000.-kr 3000.-kr klasse: Raedon 9800pro 128mb ca 2999.-kr (databutikken.com) 2500.-kr Klassen: Raedon 9800 128mb ca 2300.-kr 1500-2000.-kr klassen: Raedon 9600 pro 1349.-kr (komplett.no) Raedon 9600 pro Ulitamate Edition 1700.-kr (komplett.no) Raedon 9600 Xt 128/256mb 17-1800.-kr Raedon 9600 Fireblade 1546.-kr Raedon 9600 PRO AIW 2100.-kr Alle disse er Gode men Hva skal man Velge????? Hva er Ytelses Forskjellene? huh ikke lett dette her!har grubbla på dette i månder.... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Burde vertfall ha tatt med deg det her i den lille prisoversikten, sikkert noen andre også. Hercules 9800SE AIW Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 PowerColor HAR god ytelse og HAR god kvalitet og ER det beste alternativet i forhold til pris. De har bare driti seg ut på 9800pro-viftene, ikke XT, og ikke 9600-serien. Har ikke hørt om noen som har hatt problemer med andre PC-kort enn 9800pro. Finnes jo sikkert de og, men det er altså 9800-viftene som er problemkort/vifter! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå