Gå til innhold

kjøp av gtx 1080


tomfje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus Strix og MSI Gaming X er de beste så langt. Jeg har bare sett 1 test av EVGA FTW, og den testen var dårlig, så må vente på de andre. Skal du handle nå, så er de to første de beste :)

 

PS : MSI Gaming X er det mest stillegående.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei, jeg skal kjøpe et gtx 1080 kort. jeg lurer på hva som er det beste gtx 1080 kortet. vurderer asus sitt asus strix og evga sitt ftw kort. jeg vil helst ikke vente så lenge men fe edition er ikke et alternativ. takk for svar

Kan anbefale Gainward 1080 GS. Går aldri over 68C ved fult kjør hos meg. Lydløst er det også. Meget fornøyd, ville ikke byttet det ut til fordel for noe annet.

Lenke til kommentar

Legg merke til at Zotac Amp Extreme koster 8k også,spørs om det er verdt de ekstra hundrelappene for å få 1-2 fps mer "out of the box" :p

Har dog lest at Asus strix er det kjappeste kortet ut av alle kortene som er blitt testet

Asus skal være hakket kjappere enn Zotac Amp Extreme

""The Asus has a base clock 1784MHz and a boost of 1936MHz, Whereas the zotac has 1771MHz and a boost of 1911MHz.""

Asus er dog 5-600kr billigere enn Amp Extreme,men så står det også at Amp er tilgjengelig 12 juli,mens Strix er tilgjengelig ca 20 juli

Bare å smøre seg med tålmodighet :/

Endret av ilalo
Lenke til kommentar

 

hei, jeg skal kjøpe et gtx 1080 kort. jeg lurer på hva som er det beste gtx 1080 kortet. vurderer asus sitt asus strix og evga sitt ftw kort. jeg vil helst ikke vente så lenge men fe edition er ikke et alternativ. takk for svar

Kan anbefale Gainward 1080 GS. Går aldri over 68C ved fult kjør hos meg. Lydløst er det også. Meget fornøyd, ville ikke byttet det ut til fordel for noe annet.

 

Jeg har valgt å gå for Gainward selv, men GLH versjonen som er noe høyere klokket fra fabrikken. Har bestilt fra Komplett, men står foreløpig som "ubekreftet på lager 7 juli".

Som posten over sier, det kan være det beste GTX1080 kortet så langt, så tror nok ikke det er noe dumt valg. :)

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

Låner denne tråden litt selv jeg, da jeg selv er ute etter og oppgradere skjermkortet mitt. Har per idag EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA og har igrunnen vært svært fornøyd med det. Men har hatt det nå i rundt to år så tenker det er på tide og oppgradere til ett nyere ett. Hadde ett ASUS kort før det igjen på min forrige pc. Så er fornøyd med både ASUS og EVGA sine kort. Men hvilke kort burde jeg velge denne gangen? :S

 

Har også lagt merke til at prisen på kortene har steget en smule siden sist jeg kjøpte meg ett skjermkort :p  

 

Vil holde meg på noe rundt 6, vil helst ikke over 7k for ett kort :o 

 

Spiller forresten på en  Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278Q så vil nå ha ett kort som holder en stabil fps i spillene jeg spiller.

Resten av av pc'n min er dette:

XFX ProSeries Black Edition 1250W PSU

ROG Maximus VII Hero

Intel Core i7-4790K

Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT

Så noen som har tips til hvilke av disse kortene jeg burde gå for? 

Lenke til kommentar

 

 

hei, jeg skal kjøpe et gtx 1080 kort. jeg lurer på hva som er det beste gtx 1080 kortet. vurderer asus sitt asus strix og evga sitt ftw kort. jeg vil helst ikke vente så lenge men fe edition er ikke et alternativ. takk for svar

Kan anbefale Gainward 1080 GS. Går aldri over 68C ved fult kjør hos meg. Lydløst er det også. Meget fornøyd, ville ikke byttet det ut til fordel for noe annet.

 

Jeg har valgt å gå for Gainward selv, men GLH versjonen som er noe høyere klokket fra fabrikken. Har bestilt fra Komplett, men står foreløpig som "ubekreftet på lager 7 juli".

Som posten over sier, det kan være det beste GTX1080 kortet så langt, så tror nok ikke det er noe dumt valg. :)

 

Jeg hadde valgt Msi om det var tilgjengelig. GS versjonen kom inn på lager på komplett, så da bestilte jeg den istedet. Er meget fornøyd, men om denne er så mye tregere enn GLH synes jeg er rart. Mitt GS klokker til 1974Mhz boost, og det er uten at jeg har fiklet med innstillinger eller manuell overklokk.

Var også heldig og fikk et eksemplar uten coil whine.

Lenke til kommentar

Jag köpte vanliga Phoenix, alltså den under GS. Som jag förstår det har alla tre samma kylare. Är enbart fabriksklock som skiljer de tre. Mitt vanilla klockar till 2045 på boost. Är i stort sett ingenting att hämta på volt. Med vetskapen i hand hade jag valt det samma igen och spara de 3-500 kr skillnaden är mellan korten i pris. 

 

Korten har en stark LED om det vill ha något att säga. Hela chassit här blev Nvidia grönt.

Jag tog bort LED när jag satte på corsair kylaren.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

 

 

 

hei, jeg skal kjøpe et gtx 1080 kort. jeg lurer på hva som er det beste gtx 1080 kortet. vurderer asus sitt asus strix og evga sitt ftw kort. jeg vil helst ikke vente så lenge men fe edition er ikke et alternativ. takk for svar

Kan anbefale Gainward 1080 GS. Går aldri over 68C ved fult kjør hos meg. Lydløst er det også. Meget fornøyd, ville ikke byttet det ut til fordel for noe annet.

 

Jeg har valgt å gå for Gainward selv, men GLH versjonen som er noe høyere klokket fra fabrikken. Har bestilt fra Komplett, men står foreløpig som "ubekreftet på lager 7 juli".

Som posten over sier, det kan være det beste GTX1080 kortet så langt, så tror nok ikke det er noe dumt valg. :)

 

Jeg hadde valgt Msi om det var tilgjengelig. GS versjonen kom inn på lager på komplett, så da bestilte jeg den istedet. Er meget fornøyd, men om denne er så mye tregere enn GLH synes jeg er rart. Mitt GS klokker til 1974Mhz boost, og det er uten at jeg har fiklet med innstillinger eller manuell overklokk.

Var også heldig og fikk et eksemplar uten coil whine.

 

Er nok ikke veldig mye forskjell fra GS til GLH versjonen nei, men jeg tenker ikke så mye på penger når jeg kjøper hardware! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...