tomfje Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 hei, jeg skal kjøpe et gtx 1080 kort. jeg lurer på hva som er det beste gtx 1080 kortet. vurderer asus sitt asus strix og evga sitt ftw kort. jeg vil helst ikke vente så lenge men fe edition er ikke et alternativ. takk for svar Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Asus Strix og MSI Gaming X er de beste så langt. Jeg har bare sett 1 test av EVGA FTW, og den testen var dårlig, så må vente på de andre. Skal du handle nå, så er de to første de beste PS : MSI Gaming X er det mest stillegående. Endret 22. juni 2016 av Betroz 1 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 hei, jeg skal kjøpe et gtx 1080 kort. jeg lurer på hva som er det beste gtx 1080 kortet. vurderer asus sitt asus strix og evga sitt ftw kort. jeg vil helst ikke vente så lenge men fe edition er ikke et alternativ. takk for svar Kan anbefale Gainward 1080 GS. Går aldri over 68C ved fult kjør hos meg. Lydløst er det også. Meget fornøyd, ville ikke byttet det ut til fordel for noe annet. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Leste en artikkel et sted hvor man påsto at Zotac 1080 Amp Extreme er det kortet med høyest clock ut av boksen. Skal se om jeg finner linken. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Leste en artikkel et sted hvor man påsto at Zotac 1080 Amp Extreme er det kortet med høyest clock ut av boksen. Skal se om jeg finner linken. Klokke gjør man selv Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Leste en artikkel et sted hvor man påsto at Zotac 1080 Amp Extreme er det kortet med høyest clock ut av boksen. Skal se om jeg finner linken. Klokke gjør man selv Selvfølgelig kan man det selv, men det var ikke poenget mitt, ei heller hva trådstarter spurte om. Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) Legg merke til at Zotac Amp Extreme koster 8k også,spørs om det er verdt de ekstra hundrelappene for å få 1-2 fps mer "out of the box" Har dog lest at Asus strix er det kjappeste kortet ut av alle kortene som er blitt testetAsus skal være hakket kjappere enn Zotac Amp Extreme""The Asus has a base clock 1784MHz and a boost of 1936MHz, Whereas the zotac has 1771MHz and a boost of 1911MHz.""Asus er dog 5-600kr billigere enn Amp Extreme,men så står det også at Amp er tilgjengelig 12 juli,mens Strix er tilgjengelig ca 20 juliBare å smøre seg med tålmodighet :/ Endret 2. juli 2016 av ilalo Lenke til kommentar
per parker Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 (endret) Tja jeg gikk for gainward glh, de har også rykte på seg for og være høyest clocket "out of the box" Men det er vel egentlig det samme, valgte det pga kom litt tidligere på lager enn asus og msi. Endret 3. juli 2016 av per parker 1 Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 (endret) hei, jeg skal kjøpe et gtx 1080 kort. jeg lurer på hva som er det beste gtx 1080 kortet. vurderer asus sitt asus strix og evga sitt ftw kort. jeg vil helst ikke vente så lenge men fe edition er ikke et alternativ. takk for svar Kan anbefale Gainward 1080 GS. Går aldri over 68C ved fult kjør hos meg. Lydløst er det også. Meget fornøyd, ville ikke byttet det ut til fordel for noe annet. Jeg har valgt å gå for Gainward selv, men GLH versjonen som er noe høyere klokket fra fabrikken. Har bestilt fra Komplett, men står foreløpig som "ubekreftet på lager 7 juli". Som posten over sier, det kan være det beste GTX1080 kortet så langt, så tror nok ikke det er noe dumt valg. Endret 3. juli 2016 av fomlepung Lenke til kommentar
Halky Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Låner denne tråden litt selv jeg, da jeg selv er ute etter og oppgradere skjermkortet mitt. Har per idag EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA og har igrunnen vært svært fornøyd med det. Men har hatt det nå i rundt to år så tenker det er på tide og oppgradere til ett nyere ett. Hadde ett ASUS kort før det igjen på min forrige pc. Så er fornøyd med både ASUS og EVGA sine kort. Men hvilke kort burde jeg velge denne gangen? :S Har også lagt merke til at prisen på kortene har steget en smule siden sist jeg kjøpte meg ett skjermkort Vil holde meg på noe rundt 6, vil helst ikke over 7k for ett kort :o Spiller forresten på en Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278Q så vil nå ha ett kort som holder en stabil fps i spillene jeg spiller. Resten av av pc'n min er dette: XFX ProSeries Black Edition 1250W PSU ROG Maximus VII Hero Intel Core i7-4790K Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT Så noen som har tips til hvilke av disse kortene jeg burde gå for? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 hei, jeg skal kjøpe et gtx 1080 kort. jeg lurer på hva som er det beste gtx 1080 kortet. vurderer asus sitt asus strix og evga sitt ftw kort. jeg vil helst ikke vente så lenge men fe edition er ikke et alternativ. takk for svar Kan anbefale Gainward 1080 GS. Går aldri over 68C ved fult kjør hos meg. Lydløst er det også. Meget fornøyd, ville ikke byttet det ut til fordel for noe annet. Jeg har valgt å gå for Gainward selv, men GLH versjonen som er noe høyere klokket fra fabrikken. Har bestilt fra Komplett, men står foreløpig som "ubekreftet på lager 7 juli". Som posten over sier, det kan være det beste GTX1080 kortet så langt, så tror nok ikke det er noe dumt valg. Jeg hadde valgt Msi om det var tilgjengelig. GS versjonen kom inn på lager på komplett, så da bestilte jeg den istedet. Er meget fornøyd, men om denne er så mye tregere enn GLH synes jeg er rart. Mitt GS klokker til 1974Mhz boost, og det er uten at jeg har fiklet med innstillinger eller manuell overklokk. Var også heldig og fikk et eksemplar uten coil whine. Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Leste en artikkel et sted hvor man påsto at Zotac 1080 Amp Extreme er det kortet med høyest clock ut av boksen. Skal se om jeg finner linken. Sist jeg sjekket var Zotac sine kort kjent for å ha altfor høye temps. Ville heller gått for EVGA eller MSI. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 (endret) Jag köpte vanliga Phoenix, alltså den under GS. Som jag förstår det har alla tre samma kylare. Är enbart fabriksklock som skiljer de tre. Mitt vanilla klockar till 2045 på boost. Är i stort sett ingenting att hämta på volt. Med vetskapen i hand hade jag valt det samma igen och spara de 3-500 kr skillnaden är mellan korten i pris. Korten har en stark LED om det vill ha något att säga. Hela chassit här blev Nvidia grönt. Jag tog bort LED när jag satte på corsair kylaren. Endret 3. juli 2016 av mackanz Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 hei, jeg skal kjøpe et gtx 1080 kort. jeg lurer på hva som er det beste gtx 1080 kortet. vurderer asus sitt asus strix og evga sitt ftw kort. jeg vil helst ikke vente så lenge men fe edition er ikke et alternativ. takk for svar Kan anbefale Gainward 1080 GS. Går aldri over 68C ved fult kjør hos meg. Lydløst er det også. Meget fornøyd, ville ikke byttet det ut til fordel for noe annet. Jeg har valgt å gå for Gainward selv, men GLH versjonen som er noe høyere klokket fra fabrikken. Har bestilt fra Komplett, men står foreløpig som "ubekreftet på lager 7 juli". Som posten over sier, det kan være det beste GTX1080 kortet så langt, så tror nok ikke det er noe dumt valg. Jeg hadde valgt Msi om det var tilgjengelig. GS versjonen kom inn på lager på komplett, så da bestilte jeg den istedet. Er meget fornøyd, men om denne er så mye tregere enn GLH synes jeg er rart. Mitt GS klokker til 1974Mhz boost, og det er uten at jeg har fiklet med innstillinger eller manuell overklokk. Var også heldig og fikk et eksemplar uten coil whine. Er nok ikke veldig mye forskjell fra GS til GLH versjonen nei, men jeg tenker ikke så mye på penger når jeg kjøper hardware! Lenke til kommentar
CasualVims Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Eg har MSI gtx 1080 Armor. Det er ganske stille, klokker bra og fungerar ypperleg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå