Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Holde på, men snakker så vidt?

Anbefalte innlegg

Har holdt på med en fyr i snart to mnder, bor ca. to timer unna hverandre, så vi møtes hver helg. Problemet er bare at i ukedagene snakker vi så vidt. Han sender meg melding og snaps i ny og ne, vi snakket mye mer over tlf i starten, men ikke nå lenger. Vi har hatt problemer med kommunikasjonen, og jeg har "prøvd" å avslutte hele greia når jeg følte at han sa en ting og gjorde en helt annen, men da ble han veldig lei seg og jeg ble overbevist om at han faktisk ville ha meg, pga reaksjonen hans og det han sa da.

Så er det denne tvilen som kommer når jeg føler vi så vidt har kontakt, og at dette kanskje ikke er noe for meg likevel. Selvom jeg liker han utrolig godt, tror vi bare er veldig forskjellige på akkurat det området. Har heller ikke så veldig lyst å dra det opp, og føler jeg heller ikke har rett til å si noe som helst når vi ikke er sammen engang. Men det plager meg, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si det til han, jeg blir jo å virke desperat. Bare skjønner ikke greia med å møtes hver helg og oppføre seg som et kjærestepar, for så å gå over til å så vidt ha kontakt i ukedagene, som da blir over tlf. Hvordan i all verden skal dette funke?

Kan heller ikke legge skjul på at jeg trenger mye oppmerksomhet, men jeg klarer bare ikke forstå tankegangen hans. Trodde det var normalt å gi de du liker oppmerksomhet?

Anonymous poster hash: 02464...dbb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes ikke helt riktig ut dette nei. Har et lignende forhold som deg mtp avstand og tid vi ser hverandre fysisk. Vi har vært sammen i over 5 mnd; vi holder en dialog gående på Facebook-chat, og snakkes på tlf hver kveld før vi legger oss. Kunne ikke tenke meg noe annet egentlig, så jeg føler med deg.

Ta det opp med han. Si det som det er.

Lenke til kommentar

Hørtes ikke helt riktig ut dette nei. Har et lignende forhold som deg mtp avstand og tid vi ser hverandre fysisk. Vi har vært sammen i over 5 mnd; vi holder en dialog gående på Facebook-chat, og snakkes på tlf hver kveld før vi legger oss. Kunne ikke tenke meg noe annet egentlig, så jeg føler med deg.

Ta det opp med han. Si det som det er.

Akkurat! Ser for meg at det er helt normalt når man møtes så "sjeldent". Har prøvd å spørre han om han virkelig ikke bryr seg om vi snakker, og får da til respons at han ikke engang snakker med vennene sine hver dag. Men skjønner helt ærlig ikke tankegangen hans? Jeg er utrolig nok forelska i han, og føler vi har det utrolig bra når vi først er sammen, men så er det mellomtiden som er helt for jævlig.

Høres ikke ut som han er spesielt keen på forhold

Men da skjønner jeg ikke helt greia med å være så redd for å bare droppe hele opplegget? Han begynte å gråte når vi møttes og jeg sa jeg ikke tror det kommer til å funke pga. blant annet avstanden og at vi er såpass forskjellige. Han startet også å beskytte det med at "vi må jo prøve og kjempe for at det skal funke." Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal ta det opp med han, da jeg er dritt lei av å forklare han samme greia om og om igjen.

Lenke til kommentar

Kanskje gråtingen er hans metode, og den efforten han gidder å legge i dette her.  Han vet at det funker, så da kjører han på med det.

Men jeg kjenner hverken deg eller han eller deres situasjon, så det er vanskelig å vite hva som kan være årsaken. Du må jo bare få prata med han. 

Dere virker veldig forskjellige. Ikke alle har behov for å ha så mye kontakt når man er fra hverandre. 

Du har tydeligvis et større behov enn han. Og hvis det er veldig viktig for deg bør du si det til han, sånn at dere finner ut av det:)

Lenke til kommentar

Kanskje gråtingen er hans metode, og den efforten han gidder å legge i dette her.  Han vet at det funker, så da kjører han på med det.

Men jeg kjenner hverken deg eller han eller deres situasjon, så det er vanskelig å vite hva som kan være årsaken. Du må jo bare få prata med han. 

Dere virker veldig forskjellige. Ikke alle har behov for å ha så mye kontakt når man er fra hverandre. 

Du har tydeligvis et større behov enn han. Og hvis det er veldig viktig for deg bør du si det til han, sånn at dere finner ut av det:)

Hva mener du med hans metode? Han virket oppriktig lei seg og omtrent maste på meg om å prøve og la det funke. Skjønner ikke hvorfor han lager så mye oppstyr av det, lover meg at alt skal bli bedre, at han skal gjøre ditten og datten, men så ender det bare opp med samme greia igjen.

Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg skal si det eller hva jeg skal si. Jeg har lite lyst å starte denne samtalen med han, nærmest fordi jeg vet han bare blir å love ting han ikke klarer å holde. Sist vi snakket om dette mente han også at avstanden ikke var problemet, men at jeg ikke satt inn nok "effort" og da ble ting som de ble.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...