Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Div. Trøbbel med Audi 100

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Audi 100 1992 modell 2.0E 115 HK. Den har diverse feil som jeg hadde satt stor pris på litt hjelp til å finne ut av:

• kjøleviftene til motoren fungerer ikke som de skal. Har skiftet termobryter og gått over ledninger til viftene, og alt er i orden. Allikevel vil ikke viftene slå inn når motoren blir varm, noe som resulterer i at motoren koker. Når jeg setter 12 V direkte på viftene fungerer de, så viftene er også i orden. Om jeg tjuvkobler ved termobryteren går viftene.

• problemer med det elektriske anlegget. Jeg starter motoren, også går den i noen minutter før den stopper og vil ikke starte igjen pga. flatt batteri. Kan dette være dynamoen? Batteriet er helt nytt. Bilen starter igjen med starthjelp, men stopper etter en liten stund igjen pga. flatt batteri. Har byttet batteriet to ganger nå, så vet at det ikke er feilen.

På forhånd takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

1: Høres ut til å fortsatt være feil på termobryter. Ev så mye avleiringer i radiatoren der denne er montert at vannet ikke er i kontakt med sensor.

2: Har du sjekket ladespenningen? Har du god jordforbindelse fra batteri til chassis og til motorblokk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...