Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøpshjelp Pinoeer / Yamaha

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lest og grublet litt men klarer ikke helt og bestemme meg.

Valget er vel kokt ned til en av disse :

Pioneer VSX-1130, VSX-1131 og Yamha RX-V779

Kvalitet, mest for pengene. ( redigert bort ) :dremel:

Er middels kravstor på film og lyd, enkelt og stabilt oppsett er vel ett pluss for frua :confused:

Er prisen fra Yamahaen opp til Pioneer verdt pengene ?

Hvem er best med tanke på fremtidige oppdateringer ?

Kom gjerne med noen kjappe råd.

Mvh

Endret av Bendower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du skal ha 7.1, kommer egentlig filmer i 7.1? 

Tja, si det....ikke vet jeg, gjorde ett lite søk

Lenke til kommentar

Ser du skal ha 7.1, kommer egentlig filmer i 7.1? 

Det er hauger av filmer på markedet i 7.1, og man får også i dag opptil 7.1.4 med Dolby Atmos og DTS:X.

Alle filmer som har Atmos/X har 7.1, og hauger av filmer uten disse har det også. (Atmos og DTS:X lydsporene er allerede klare for langt høyere antall kanaler når dekodingen for de skulle komme om noen år, da de ikke har dedikerte kanaler, men kun XYZ posisjonering av lyden).

"Toy Story 3" fra 2010 var første film på kino med ekte 7.1. Mener å huske at "War" med Jet Li/Jason Statham var første på BD med det. (Men kan ta feil her)

Men til TS: Vær sikker på at den du velger støtter HDMI 2.0a eller nyere, og HDCP 2.2. Da er den forbered for alt som er på markedet i dag, og noen år fremover. Sjekk gjerne at den støtter fargerom 4:4:4 også. Enkelte av fjorårs modellene støttet ikke sistnevnte, og kan da gi litt problemer med en tilkoblet PC for eksempel. Årets versjoner støtter som regel det.

Personlig så likte jeg oppsett og menyer bedre på Pioneer enn Yamaha. Selv om jeg personlig holder meg til Marantz, da jeg syntes de er best på lyd. Syntes ikke Yamaha 1030 var spesielt god å sette opp, dårlige menyer. Men lyden var det ikke så verst, selv om der jeg testet den ikke var spesielt bra.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...