Nordmann3 Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 I dag har jeg 1 ruter og 1 repeater. Erfarer at repeateren har mye sterkere signal enn Telenor fiber ruter. Til nå har jeg satt de med forskjellig SSID, men synes det er veldig tungvindt å manuelt bytte mellom nettverk på mobil,pc/nettbrett. Har nå tenkt å kjøpe enda en lik repeater. Det er en ASUS RP 53. Hva skjer om man setter alle 3 med lik SSID navn? Blir det da 3 nettverksnavn man kan velge mellom, eller blir alle nettverkene automatisk til ett nettverk? Er det noen ulemper med å ha det slik? Har et IP kamera som er koblet til hovedruteren. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Jeg skjønner ikke hvorfor du har satt det opp med forskjellige SSID. Klart du kan sette de topp med SSID. Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Du kan fint sette opp med samme SSID, men om det løser problemet ditt med "men synes det er veldig tungvindt å manuelt bytte mellom nettverk på mobil,pc/nettbrett" er jeg mer usikker på... Ser ofte at enhetene henger igjen på det aksesspunktet de først koblet opp mot. Bytter først over på en av de andre APene med sterkere signal når den mister signal helt. Evt. går det å skru wifi av og på. Da vil enheten ofte velge den APen med best signal. Blir også noe mer kronglete med feilsøking når noe går galt, ikke like raskt å se hvilket av APene man er koblet til. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Som nevnt du kan fint ha samme SSID på flere sendere, men du kan da oppleve morro som jokkmokk nevner. Må somregel over på mere profft utstyr for optimal utnyttelse av flere sendere med samme SSID. På proft utstyr vil sendere snakke sammen og presse klienter til å bytte til sender med bedre signal da klienter selv ofte er dårlige til denne jobben. Lenke til kommentar
datageni Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Har du funnet en løsning? Kommer helt ann på hvilke krav du har til load og responstid. Her i huset virker to Linksys til under 500kr stk kjøpt på bruktmarkedet veldig greit. Det er imidlertid 18m kabel mellom av typen skjermet cat5E. Men de kan og "Bridges" trådløst på instillinger. Har max VDSL hastighet på begge. Men under bro-modus økte temperaturen litt ved høy pågang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå