Gå til innhold

Er det lov å drepe løshunder?

Anbefalte innlegg

Det burde vært en rett for nordmenn å forsvare seg mot løshunder. Hester klarer det fint fordi de er større. Jeg snakker ikke om alle men jeg tenker på jævler som bjeffer bjeff bjeff og angriper, sånne normal store hunder. De aller småe er mer komiske og harmløse.

For å si det slikt jeg liker ikke de direkte fordi de gneldrer så veldig men de er ikke det jeg vil se på som en direkte trussel om jeg fikk en slik bak meg på vei ned ifra fjellturen :p

19c9b7397f40b7e18dc7c6ba801939e8.jpg

flying-10.jpg

Og jeg kan lukte noen sinte hundeeiere som sikkert er de som liker å la hunder gå uten bånd hvor enn de går. Vel kan dere ikke ta dem i bånd så synes jeg det burde vært en rett å ha et våpen å forsvare seg imot hunder som vil være fundert av staten som kan selges og kjøpt.

Da tenker jeg spesielt på de i de størrelsene. Tror det spørs på hunderasen men disse er et eksempel på hunder som jeg ikke stoler på.

278504_hund_stort_None.jpg?itok=eRYSzlMP

Hater ikke hunder, jeg hater bare ting som vil drepe meg bare. Og disse er vel en av det. Er det en liten hund som bjeffer så er det mer komiskt fordi man føler seg ikke direkte forsvarsløst mot slike hunder. Mot slike derimot er det et problem. Som en tur menneske som liker å gå ut og møte på slikt er temmelig ubehagelig når en hund like bak meg bjeffer og eier tar litt tid før den roper på den som er i forveien. Altså noe må gjøres synes jeg.

Endret av Klemon32
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen hund som er ute etter å drepe deg din paranoide bajas ^^

En hund som bjeffer er forresten ikke et tegn på at hunden er aggressiv, de bjeffer som oftest når de ønsker noe eller om de er veldig oppspilte/glade for noe. Visen den tenner og knurrer derimot så bør du holde deg på avstand.

Er det en hund som går løs sammen med eieren og hunden biter deg i leggen så er eieren ansvarlig, ikke hunden. Så rett dermed også din personlige rettferdighet mot eieren, ikke hunden.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det er heldigvis en lov som forbyr slik adferd som TS etterspør.

Absolutt ikke "heldigvis", men Norge har dessverre en slik lov. Formodentlig fordi hund snart har høgere status enn barn i Norge og hundeeiere ser på dem som barnet sitt og ikke som ulv i temma form. 

Lenke til kommentar

Absolutt ikke "heldigvis", men Norge har dessverre en slik lov. Formodentlig fordi hund snart har høgere status enn barn i Norge og hundeeiere ser på dem som barnet sitt og ikke som ulv i temma form.

Jo, heldigvis. Hvorfor i alle verden skal man drepe dyr uten saklig grunn? Uansett hvilket dyr det er.

En hund som går løs er en saklig grunn - med mindre man er på annen manns eiendom i et område og på ei tid uten båndtvang naturligvis. 

Lenke til kommentar

Heldigvis finnes det behandling for de som lider av frykt for hunder.

Ja. Det er imidlertid langt billigere å behandle den hunden som går laus og forstyrrer andre pga eierens manglende forståelse for ordet "båndtvang" og antagelse av at alle har/bør ha samme syn på beistets fortreffeligheter som han sjøl! 

Lenke til kommentar

Ikke noe problem, skyt for å drepe. Så kommer du i fengsel etterpå og slipper alt av "løshunder". Gjenta når du slippes ut igjen :thumbup:

Havner man i fengsel for drap på hund så plasseres man såpass langt ned på rangstigen at man får håpe man kommer ut hel både fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...