Cutthroat Bill Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Hei!Det er på tide å bytte ut min slitne Ideos X5 med en mer moderne Android-telefon. Akkurat nå bruker jeg mobilen til å lese tegneserier, se på tv-serier, høre på musikk, spill, og sosiale medier. Alt dette vil jeg ha i en ny telefon, pluss et anstendig kamera for fotografering. Gjerne litt ekstra god batterilevetid også, men gjennomsnittlig levetid er kanskje nok? Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg kan forvente av dagens telefoner.Kjører mye MC, og når det regner så kan mobilen bli ganske fuktig, så det må den også tåle. Riktignok har min X5 klart seg overraskende bra sålangt, men den er ikke perfekt. Skurrete lyd i høyttaleren, og en av volumknappene fungerer ikke lengre. Mye av deg jeg ønsker er vel hovedsaklig avhengig av software, så det jeg må se etter blir vel en kameratelefon med god lagringskapasitet, greit batteri, og som tåler fuktighet. Kan dere gi meg noen pekepinner som ligger på ca 3000,-? Endret 21. juni 2016 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Hvis du stryker kravet til vanntetthet er det mange kandidater, ellers er det disse: http://www.prisjakt.no/category.php?o=produkt_pris_inkmoms&l=s274855737#rparams=l=s274855758 Her er liste over telefoner med android 5.1 eller nyere som tåler vann. Sony sine Z3/Z5 modeller har greit kamera og også grei batteritid. Moto G3 gir mye for pengene om du velger utgsven med 16Gb lagring og 2Gb minne, helt kurant kamera i forhold til pris. Endret 22. juni 2016 av OC-Freak Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 23. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Mange takk for tips. Jeg plukket med meg en Galaxy S5 Neo i dag da jeg var på Elkjøp. Det er vel ikke ren kameramobil, men det virket godt nok for mitt bruk. Endret 23. juni 2016 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Mange takk for tips. Jeg plukket med meg en Galaxy S5 Neo i dag da jeg var på Elkjøp. Det er vel ikke ren kameramobil, men det virket godt nok for mitt bruk. Hva synes du etter noen dager med den? Hvordan er batteritiden? Kameraet? Opplevelsen av telefonen generelt? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) Jeg er den typen som bare bytter mobil når jeg må, og dermed har jeg ikke så mye erfaring med mobiler, og heller ikke så mye jeg kan sammenligne med. Med det sagt så synes jeg mobilen er veldig grei. Jeg tror ikke kameraet er noe mer enn gjennomsnittlig, men jeg anser det som bra. Jeg hadde trodd det ville være litt mer justeringsmuligheter når man tar bilder. I "Pro-mode" så kan man i grunn bare velge ISO, som går fra 100 til 800 og hvitbalanse, som består av 5 valg. HDR-funksjonen har begrensninger. Det har fungert bra når jeg har brukt det inne, men det er ikke slik at man kan ta bilde mot sola og likevel se detaljer i de mørke områdene. Fargene er ganske livlige, men hvis det blir for mye så kan man justere på det i ettertid. Farger, kontrast og effekter kan legges til og justeres på.Batteriet lader jeg daglig, eller kanskje annenhver dag. Og da bruker jeg mobilen til sosiale medier, musikk, leser tegneserier, surfer litt på nettet; gjennomsnittlig bruk vil jeg tro. Hvis batteriet er fult på starten av dagen, så er det kanskje 30-50% igjen på batteriet når jeg hopper i køyen. Så lenge du har tilgang til å lade den om kvelden, så tror jeg ikke batterikapasiteten blir noe problem.Mobilen har ikke meny-knapp, og det har vist seg å være litt brysomt appen jeg bruker for å lese tegneserier. Da må jeg trykke bakover til programmet lukker seg, og så åpne programmet på nytt for å komme inn i settings. Men det er den eneste appen jeg har hatt problemer med.Det er to ting jeg liker spesielt godt med denne mobilen. Det ene er hvor enkelt det er å sku av og på bluetooth, mobildata, wifi, lysstyrke på skjermen og musikk, blant annet. Når skjermen er låst opp, så drar du bare ned denne menyen fra toppen av skjermen, og da får man også se meldinger og enkelte statuser. Spiller du musikk fra minnekortet eller streaming, så kan man velge neste eller forrige sang der, samt pause. Musikk er også tilgjengelig når skjermen er låst, og det samme er tekstmeldinger og meldinger fra facebook blant annet. Og du kan velge om man skal kunne lese starten på meldingenenår skjermen er låst, eller om det bare skal stå avsender, eller ingenting.Den andre tingen jeg virkelig liker er at det er en egen knapp for å få oversikt over alle programmer og menyer du har vært inne på slik at man enkelt kan komme seg tilbake der man slapp. Man kan også lukke programmer derfra, enten en om gangen, eller alt. Endret 27. juni 2016 av Cutthroat Bill 1 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Tusen takk for et meget utfyllende svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå