Gå til innhold

Xbox One Scorpio skal ikke tvinge utviklere til å bruke 4K-oppløsning


Anbefalte innlegg

Hva er vits med 4K spill som spilles i 30fps ? Ha heller spill som er i 1080, detaljerte teksturer, lang view distance, AA / FXAA og 60fps. 30 fps er så bleh.

 

Ble utrolig glad når jeg så det nye spillet Nioh gir deg valget om 1080p,30fps eller 720p,60fps. Det ga meg håp. Ha det samme valget på scorpio også bare mellom 4K,30fps eller 1080,60fps. Noen vil alltid gå for mest graphics for å vise fram sin nye tv, men er alltids en gruppe dedikerte som velger fps over grafikk og oppløsning, bestandig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Blir vel til at det kommer en ny versjon av konsoll hvert år fremover, med en liten oppgradering hvert år. Men alle spill vil fungere og være bakoverkompatibel iallefall et par generasjoner, mye på samme måte som PCer fungerer i dag. Nye spill vil gradvis få lavere FPS, helt frem til man ikke kan spille spillene lengre på sin versjon av konsollen.

Pcen min er bakover kompatibel minst 25 år.. Det er en del mer enn et par generasjoner.
Han snakket om at SPILLENE er bakoverkompatible med et par generasjoner gamle konsoller. Du tenker motsatt. Med din sammenligning skulle et helt nytt PC spill liksom virke med en 25 år gammel PC.
Bakover kompatibeliet går på maskinen ikke spillene.

Det går strengt tatt an å bruke det både for hardware og for spill.

 

Microsoft reklamere selv med "Backwards Compatibility" med 360-spill på XO.

 

Og når de nå lanserer Scorpio, så vil nye spill være "bakover kompatible" med XO.

Lenke til kommentar

Jeg tror at 4K krever såpass mye kraft at det vil redusere muligheten til å kjøre på med ressurser til andre ting enn den høye oppløsningen. Jeg vil heller ha 1080P/60FPS og flere grafiske effekter og detaljer, etc etc fremfor 4K med grafikk som er strippet ned til et minimum. Dette blir rent subjektivt fra min side basert på rent egoistiske ønsker. 

 

Jeg er helt enig med deg. 4K er ungt, og de aller fleste gamere vil nokk ha større glede av ultimat 1080p grafikk enn 30 fps blass 4k grafikk.

 

J

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det var da ingen som seriøst trodde at man skulle spille i 4K?

 

Jo det var det faktisk, det er ingen fersk teknologi, eller overvettes dyrt lenger.. Det er nok fortsatt i startgropa (ikke på pc da) men jeg tror fortsatt at det vil bli som en del spill støtter idag allerede, en dynamisk oppløsning på det meste til å begynne med. Med dynamisk så mener jeg at man lager scenarioer i spillene som ikke er så krevende men som skall imponere i høyere oppløsning og mer krevende scenarioer litt lavere oppløsning. Det som er nevnt fra både AMD og Nvidia er jo mer fokus på at ulike elementer kan ha ulike oppløsninger samtidig, og at man i slike settinger kan dra hjelp av flere konfigurasjoner, evt med din eldre eller lavpresterende GPU tilkoblet i tandem, kanskje også cpu, med å tegne opp mindre bevegelige elementer. Det er alt mulig, men det er merkeprestisje og penger som styrer tilgang på sånt. Lucid Logix eller hva dem heter lagde jo et system som "fungerte" men med dårlig implementering på Z hovedkortene med intelprosessorer, og blandt annet Asus la store resurser på det, men det ble masse besværende bugs så man endte opp med å deaktivere intel-gpu på prosessoren i software og kjørte bare sitt dedikerte grafikkort for de fungerte så og si bare tidvids selv om konseptet var smart. En annen ting er jo at man får båndbreddebegrensninger om man ikke har mer highend hardware jevnt over slike opsett. Men det vil ikke være et problem i systemer som konsoller der man legger har mulighet å skreddersy komponeter og bestille slik at det skall passe spesielt for formålet, slik man allerede gjør. Nå havnet jo både Sony og MS på liknende konfigurasjoner, som med ikke altfor store opgraderinger og optimering fint vil kunne kjøre spill i både blandet og ren 4K.. For teknikken har krympet, blitt mer presterende og blitt billigere på alle komponenter som dagens konsoller bruker, og på et år til eller 2, da er nok 4k presterende hardware ganske hvermansen tror jeg prismessig. Da er det nok også doble 4k i VR konfigurasjoner med en liten skjerm foran hvert øye som står og banker på døra, og vi snakker virtuel VIRKELIGHET vil jeg tro.. Unskyld alle skrivefeil, for selv om jeg er nerd, så har jeg dysleksi og er svensk egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...