Rockàll Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Det er en veldig enkel måte å spare penger på - siden dem per definisjon egentlig aldri blir tilgjengelig for deg. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Ifølge skatteetaten er renta nå 0,56%. Jeg har 1,8% på min sparekonto. Noe som vil si at du faktisk kan tjene på skatterenta hvis du er litt smart. Jepp, som jeg skrev i en tidligere post. Er dog usikker på lovligheten av det, siden man vel har plikt til å oppgi korrekte opplysninger til skatteetaten. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Jeg tror ikke du forsto hva jeg mente. Du kan tjene på å ha pengene stående hos Skatteetaten, hvis du er smart. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Da er jeg ikke smart da. Opplys meg gjerne. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Forskuddsskatt og forskuddstrekk innbetalt før 31. desember renteberegnes fra 1. juli, jf. skattebetalingsloven § 11-5. Så du kan ha pengene stående på høyrentekonto, og så betale dem inn og få rente fra 1. juli "gratis". Det blir da bare et spørsmål om merrenten i perioden 1. juli - 31. desember overstiger rentetapet i perioden 1. januar - 20.-ish juni. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå