Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

vente litt eller gi opp og gå videre?

Anbefalte innlegg

I går ba jeg ut ei jente jeg liker godt og det endte opp med ett ja. Vi avtalte at vi skulle møtes etter jobb i dag for å ta en kaffe eller noe. Det jeg reagerte på var at jeg fikk svar ekstremt raskt da jeg spurte om hun ville bli med meg ut og tenkte at det var litt spesielt. Tenkte da at enten var hun kanskje klar over at jeg kom til å spørre eller at ordene bare snublet ut av henne uten at hun fikk tenke seg om. 

I dag fikk jeg en sms der hun skriver at: "angående i dag. Det er en annen gutt jeg treffer litt, det er ikke noe superseriøst mellom oss, men føler det blir feil ovenfor både deg og han om vi møtes i dag.. Ble litt overrumpla i går da du spurte og skulle ikke svart ja... Beklager" 

Selv syntes jeg dette var litt rart. Tenker selv at en første "date" er mer som å ta en kaffe med en venninne så ser ikke helt problemet med å møte noen for å bli mer kjent da det ikke er noe "superseriøst" mellom henne og han andre.

Men samtidig tenker jeg kanskje hun trakk "jeg har en kjæreste kortet" som om at hun prøver å fortelle at det ikke er noe vits i å prøve. Eller prøver hun å si prøv igjen senere etter som det ikke er sånn "superseriøst" mellom henne og han andre? 

Hva tenker dere? bør jeg gi enda ett forsøk om par uker eller bør jeg bare gi opp og gå videre? 

Anonymous poster hash: 1f94a...a9f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan og legge til at jeg svarte hennes sms der jeg skreiv at jeg syntes det var synd vi ikke kunne dra ut sammen og at jeg tenkte litt på det da hun svarte så fort. i tillegg la jeg inn en litt cheeky " hit me up om du ombestemmer deg da ;)" haha. om det var så lurt det vet ikke jeg lol

Kommer til å møte henne igjen om cirka tre uker på jobb så tenker kanskje å nevne situasjonen i en casual samtale da? 

Lenke til kommentar

Jeg hadde definitivt tolket dette som at hun i ettertid dessverre ikke er interessert. Det er sikkert ingen andre enn hun som kan si det sikkert.

Tror jenter fort blir uinteressert om de merker desperasjon eller at en mann blir pågående. Bare si takk for at hun gav beskjed. Si du syntes det var trist fordi du likte henne kjempegodt og er åpen for kjæreste men om hun er opptatt så får du bare gå videre.

Avslutt med et smil og ikke press deg på så kanskje hun ombestemmer seg. Uansett - vent til du finner noen som digger deg. Bedre det enn noen som bare anså deg som et hår bedre enn en annen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I går ba jeg ut ei jente jeg liker godt og det endte opp med ett ja. Vi avtalte at vi skulle møtes etter jobb i dag for å ta en kaffe eller noe. Det jeg reagerte på var at jeg fikk svar ekstremt raskt da jeg spurte om hun ville bli med meg ut og tenkte at det var litt spesielt. Tenkte da at enten var hun kanskje klar over at jeg kom til å spørre eller at ordene bare snublet ut av henne uten at hun fikk tenke seg om. 

I dag fikk jeg en sms der hun skriver at: "angående i dag. Det er en annen gutt jeg treffer litt, det er ikke noe superseriøst mellom oss, men føler det blir feil ovenfor både deg og han om vi møtes i dag.. Ble litt overrumpla i går da du spurte og skulle ikke svart ja... Beklager" 

Selv syntes jeg dette var litt rart. Tenker selv at en første "date" er mer som å ta en kaffe med en venninne så ser ikke helt problemet med å møte noen for å bli mer kjent da det ikke er noe "superseriøst" mellom henne og han andre.

Men samtidig tenker jeg kanskje hun trakk "jeg har en kjæreste kortet" som om at hun prøver å fortelle at det ikke er noe vits i å prøve. Eller prøver hun å si prøv igjen senere etter som det ikke er sånn "superseriøst" mellom henne og han andre? 

Hva tenker dere? bør jeg gi enda ett forsøk om par uker eller bør jeg bare gi opp og gå videre? 

På meg høres det ut som om et takk for at du spurte meg, men jeg vil ikke gå ut med deg. Kan være mange årsaker til det. Kan være situasjoner som hun er i osv. Men gå videre. Ta det som et avslag. 

Jeg har det litt på samme måte bare motsatt. Er en som jeg kjenner som spurte om å treffe meg. Han spør stadig vekk, og jeg sier gjerne ja i farten, og så trekker jeg meg. Nå har han spurt om jeg vil treffe han en av dagene, og så sa jeg ja igjen!. Men jeg må nok trekke meg for jeg føler at det blir helt feil. Har sagt til han at vi kan være venner, men han skriver at han er forelsket osv. Jeg blir så stresset og synes situasjonen er kjedelig. For jeg klarer ikke det med at han går rundt med alle de følelsene, også går jeg rundt å vil ta det "piano" å kun gjerne gå tur som venner.... og ikke noe som helst mer. 

Lenke til kommentar

For ei flott jente du har funnet! Synd at hun ikke er din :)

Hun prøver ikke å fortelle deg noe som helst. Hun forteller deg det rett ut: Hun holder på med en annen fyr. De er ikke kjærester, offisielt, men de er likevel eksklusive, og hun vil se hva som skjer her uten å involvere seg med noen andre samtidig. Hun liker ikke å songlere flere mannfolk samtidig, men holder seg til én. Dette er kanskje noe du allerede har plukket opp om henne, og kanskje også en grunn til at du liker henne.

En date er ikke som å treffe en venninne med mindre dere begge er jenter og allerede henger sammen alene fra tid til annen. Derfor er det heller ikke som å treffe en "venn". En date er en spesifikk kontekst som legger grunnlag for drøssevis med ikke-kommuniserte forventninger om en eventuell romantisk eller seksuell fremtid sammen. Hun vil ikke at du skal ha disse forventnignene. Og kanskje hun heller ikke har lyst til å utfordre seg selv, avhengig av hvor introspektiv hun er.

Nei, hun vil ikke at du skal vente og se hva det blir til mellom henne og fyren hun holder på med. Hun er bare helt gjennomsiktig om hva som skjer, og hvorfor hun avlyser daten.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hun prøver ikke å fortelle deg noe som helst. Hun forteller deg det rett ut: Hun holder på med en annen fyr. De er ikke kjærester, offisielt, men de er likevel eksklusive, og hun vil se hva som skjer her uten å involvere seg med noen andre samtidig. Hun liker ikke å songlere flere mannfolk samtidig, men holder seg til én. Dette er kanskje noe du allerede har plukket opp om henne, og kanskje også en grunn til at du liker henne.

En date er ikke som å treffe en venninne med mindre dere begge er jenter og allerede henger sammen alene fra tid til annen. Derfor er det heller ikke som å treffe en "venn". En date er en spesifikk kontekst som legger grunnlag for drøssevis med ikke-kommuniserte forventninger om en eventuell romantisk eller seksuell fremtid sammen. Hun vil ikke at du skal ha disse forventnignene. Og kanskje hun heller ikke har lyst til å utfordre seg selv, avhengig av hvor introspektiv hun er.

Nei, hun vil ikke at du skal vente og se hva det blir til mellom henne og fyren hun holder på med. Hun er bare helt gjennomsiktig om hva som skjer, og hvorfor hun avlyser daten.

Hun kan også si at hun holder på med en annen fordi hun er uinteressert. Jeg har sagt kommentarer som: "jeg og eksen skal forsøke på nytt" - bare fordi jeg ikke var interessert i fyren. Det er en sånn typisk avslag-kommentar som jeg gir til en som jeg ikke er interessert i. Og har hørt andre damer si at de gjør det samme. Men vet den er feig. Men den sårer gjerne mindre enn å si: jeg er ikke interessert. 

Jeg hater å såre folk. Det er derfor jeg ikke passer innenfor datingsverden!. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Move on, men vær tilstede!(med tanke på ombestemmelse ;))

Om du virkelig vil vite svaret, snakk med henne om meldingen neste gang dere møtes. Spør henne, hva fikk henne til å si ja men så ombestemme seg. Kan fort bli litt klein samtale men da får du iallefall svar.  Bare hør på hva hun har å si. Da får du iallefall få ett klart svar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit å date flere "samtidig", men jeg klarer ikke å date flere hvis jeg har sagt ja til å gå på en tredje date med noen. Det er så vidt jeg klarer det etter at jeg har sagt ja til andre date, men har satt grensen på tredje og føler at jeg kan stå for den. 

Grunnen er jo at jeg er ikke, tro det eller ei, ute etter å møte mange og forelske meg i mange eller like mange interessante mennesker via date. Jeg er ute etter å møte en interessant person! Det er derfor jeg dater, in the first place. Og når jeg holder på å date så sier man ja til å date noen, man blir invitert på date her og der... Men hvis jeg har møtt en fyr tre ganger, føler jeg at det er riktig å bruke tiden min og fokuset mitt på han og se om vi finner mer kjemi og hvor det går videre. Det skylder jeg vedkommende. 

Vet at mange dater veldig hulter til bulter, det er nesten merkelig å si nei til å date noen andre fordi man dater en annen. Nærmest forventet at man skal date alle. Men sånn er det ikke i min bok: jeg vil bruke tid og trenger fokus på vedkommende.

Anonymous poster hash: ff0fa...75f
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, dette forklarer det jeg forsøkte å skrive.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit å date flere "samtidig", men jeg klarer ikke å date flere hvis jeg har sagt ja til å gå på en tredje date med noen. Det er så vidt jeg klarer det etter at jeg har sagt ja til andre date, men har satt grensen på tredje og føler at jeg kan stå for den.

Grunnen er jo at jeg er ikke, tro det eller ei, ute etter å møte mange og forelske meg i mange eller like mange interessante mennesker via date. Jeg er ute etter å møte en interessant person! Det er derfor jeg dater, in the first place. Og når jeg holder på å date så sier man ja til å date noen, man blir invitert på date her og der... Men hvis jeg har møtt en fyr tre ganger, føler jeg at det er riktig å bruke tiden min og fokuset mitt på han og se om vi finner mer kjemi og hvor det går videre. Det skylder jeg vedkommende.

Vet at mange dater veldig hulter til bulter, det er nesten merkelig å si nei til å date noen andre fordi man dater en annen. Nærmest forventet at man skal date alle. Men sånn er det ikke i min bok: jeg vil bruke tid og trenger fokus på vedkommende.

Jeg synes man skal holde seg til en date om gangen men etter en del erfaring så mener jeg at dersom man ikke er forpliktet så må man få date og gjøre som man vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...