Joakim87 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 hei Da jeg scannet datamaskinen min med f-secure her om dagen fant den noen rare filer: C:\....\FS544.cab\w0080461.CPY Infection: Is a security risk or a "backdoor" program. C:\....\TEMP\Rem91A4.exe Infection: Is a security risk or a "backdoor" program(Renamed). C:\....\Applicaton Data\GRAIEBLD.0XE Is a security risk or a "backdoor" program. C:\....\C2Media\Setup.exe Infection: Renamed. Har søkt på google, men fant ingen ting om disse filnavnene... Så jeg lurer på hva dem er og om jeg bør fjerne de.. Går ut i fra at det er noe som ikke skal være der siden F-Secure definerer dem som Infected.. Bør jeg slette dem eller hvordan skal jeg ta dem bort? Håper på svar. mvh Joakim T. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Antagelig spyware,last ned ad-aware og spyboot. Link på siden under,(spyware cleaners)husk å oppdatere før du scanner. http://simplythebest.net/info/spyware/lop_...ia_spyware.html Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 har nå scannet med ad-aware, den fant mange filer, men ingen av de nevnte filene... Noen som har noen andre forslag til hva disse filene kan være evt. hvordan jeg får dem bort? kan jeg bare delete dem? Noe jeg har merket i det siste er at æ, ø ,å tegn på nettet blir til noen merklige kinesike tegn.. kan dette ha noe med de nevnte filene og gjøre? Håper på svar. Mvh Joakim T. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 har nå scannet med ad-aware, den fant mange filer, men ingen av de nevnte filene... Noen som har noen andre forslag til hva disse filene kan være evt. hvordan jeg får dem bort? kan jeg bare delete dem? Noe jeg har merket i det siste er at æ, ø ,å tegn på nettet blir til noen merklige kinesike tegn.. kan dette ha noe med de nevnte filene og gjøre? Håper på svar. Mvh Joakim T. Kjør Trendmicro's Housecall så fjerner den alt infisert på pcen din. Enkelt og greit hvis du er usikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå