Gå til innhold

VCD/SVCD vs. WinXP?

Anbefalte innlegg

Opplever at VCD/SVCD-filmer (lovlige kopier av mine egne private DVD-filmer, for å opplyse paragrafrytterne her) har problemer med å la seg avspille i Windows XP Pro. Har prøvd med både PowerDVD og direkte tilgang (AVSEQ1.DAT (VCD) og AVSEQ1.MPG (SVCD)), men filmene enten bruker veldig lang tid å laste inn, eller at de stopper opp under avspilling.

En ting som forundrer meg er filsystemet på VCD/SVCD. Når jeg klikker på CD-en i My Computer, listes kapasiteten opp som 512KB (på en 650MB CD). Men AVSEQ.DAT/MPG-fila er gjerne oppe i en 700-800MB (fremdeles med en CD på 650MB). Tror at dette krøkkete filsystemet forvirrer feilkontrollen av CD-lesing i WinXP, for når jeg prøver å kopiere DAT/MPG-fila til HD, får jeg ofte opp en "Incorrect MS-DOS Function"-feil.

Men på en DVD-spiller med støtte for VCD/SVCD funker filmene helt fint.

Noen tips til hvordan å rette på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-26 15:13, EviLEddiE skrev:

Greit nok, men hvordan spiller jeg av filen/kopierer den til HD, når PowerDVD/WMP8/PowerDivX ikke funker med noen av AVSEQ-filene?

For å sjekke at det ikke er noe feil med cd-spilleren din, laster du ned Daemon tools, oppretter en virtuell cd-rom-stasjon og mounter SVCD-imaget. Du skal da få muligheten til å spille av filmen ifra den virtuelle cd-romen (filmen ligger egentlig på harddisken).

Daemon Tools finner du her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...