EviLEddiE Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Opplever at VCD/SVCD-filmer (lovlige kopier av mine egne private DVD-filmer, for å opplyse paragrafrytterne her) har problemer med å la seg avspille i Windows XP Pro. Har prøvd med både PowerDVD og direkte tilgang (AVSEQ1.DAT (VCD) og AVSEQ1.MPG (SVCD)), men filmene enten bruker veldig lang tid å laste inn, eller at de stopper opp under avspilling. En ting som forundrer meg er filsystemet på VCD/SVCD. Når jeg klikker på CD-en i My Computer, listes kapasiteten opp som 512KB (på en 650MB CD). Men AVSEQ.DAT/MPG-fila er gjerne oppe i en 700-800MB (fremdeles med en CD på 650MB). Tror at dette krøkkete filsystemet forvirrer feilkontrollen av CD-lesing i WinXP, for når jeg prøver å kopiere DAT/MPG-fila til HD, får jeg ofte opp en "Incorrect MS-DOS Function"-feil. Men på en DVD-spiller med støtte for VCD/SVCD funker filmene helt fint. Noen tips til hvordan å rette på dette? Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 VCD/SVCD måles i minutter (akkurat som vanlige audio cd'er), ikke i Mb. Derfor går det ofte fint å kjøre 800Mb filer inn på en vanlig cd-r. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Greit nok, men hvordan spiller jeg av filen/kopierer den til HD, når PowerDVD/WMP8/PowerDivX ikke funker med noen av AVSEQ-filene? Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 SVCD og VCD brennes i mode 2 (samme som for audio-CD), som gjør at mindre plass brukes på feilkorringering, og mer er tilgjengelig for data... Derfor kan man få plass til opptill 808 MB på en vanlig 700 MB (80 min) plate. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 15:13, EviLEddiE skrev:Greit nok, men hvordan spiller jeg av filen/kopierer den til HD, når PowerDVD/WMP8/PowerDivX ikke funker med noen av AVSEQ-filene? For å sjekke at det ikke er noe feil med cd-spilleren din, laster du ned Daemon tools, oppretter en virtuell cd-rom-stasjon og mounter SVCD-imaget. Du skal da få muligheten til å spille av filmen ifra den virtuelle cd-romen (filmen ligger egentlig på harddisken). Daemon Tools finner du her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå