Gå til innhold

andre filmer ala I spit on your grave, saw osv


KeyanZa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Thriller: A Cruel Picture (1973)

https://www.youtube.com/watch?v=Q9xEsmaZ5_w

Ms.45 (1981)

Savage Streets (1984)

https://www.youtube.com/watch?v=_N1eu2UuOS8

Vigilante (1983)

Lady Snowblood (1973)

Massacre at Central High (1976)

The Exterminator (1980)

 

 

Andre gode hevnfilmer

Sleepaway Camp (1983)

Sex & Fury (1973)

Death Wish (1974)

Straw Dogs (1971)

Get Carter (1971)

Class of 1984 (1982)

 

Lenke til kommentar

Lady Snowblood (The Flower of Carnage) er en klassisk hevnfilm og en av hovedinspirasjonene til Kill Bill-serien. 

 

Kort sagt, liten jente ser familien sin bli slaktet av en slem gjeng. Hun er eneste overlevende, blir tatt inn/adoptert av en mester i sverdkamp, og trener hele livet til å bli den ultimate hevnmaskinen som reiser rundt for å spore opp alle i gjengen 20 år senere.

 

Den er satt i 1800-tallets Japan. Svært severdig film.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Gå ikke glipp av I spit on your grave 2 (eller 3  egentlig). Bedre og annerledes enn de to andre.

De to andre? Det er nok litt mer komplisert enn det. :pDen første filmen kom i 1978, og hadde Camille Keaton i hovedrollen som Jennifer (tror ikke etternavnet ble nevnt, men kan ta feil. Er lenge siden jeg så den). Deretter kom en remake i 2010, med Sarah Butler som Jennifer Hills. Neste på listen var I Spit On Your Grave 2 fra 2013, men den har fint lite med de to andre å gjøre.

 

Deretter kom I Spit On Your Grave 3: Vengeance is mine i fjor, og igjen møter vi Sarah Butler som Jennifer Hills. Dette er den "ekte" oppfølgeren til remaken. Snart kommer I Spit On Your Grave: Deja Vu (er i post production)... med Camille Keaton som Jennifer Hills? Og noen synes Star Wars er forvirrende. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Ok var ikke klar over den fra i fjor, takk før tipset.

 

Ja det var vel på en måte det jeg prøvde få fram(at den er annerledes) beklager dårlig forklart :)
Men den har faktisk navnet "I spit on your grave 2" da, av hvem grunn jeg ikke vet. Likte den hvertfall bedre. Hadde mer tyngde på en måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...