Gå til innhold

Asus AP ødelegger for router(ASUS)?


Anbefalte innlegg

Har en Asus 68 som fungerer som router med en Asus 66 satt opp som AP gjennom kablet forbindelse. I helgen sluttet ting å fungerer. Har prøvd å koble PC'en rett i fiberboksen og da fungerer det fint. Dersom jeg kobler ut kabelen fra fra AP'en i routeren så fungerer det også! Dersom jeg kobler tilbake kontakten igjen så fungerer ingenting igjen!

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at det AC66-en er satt opp som AP, og ikke har noen routing-funksjoner aktivert (DHCP spesielt).

 

66'ern er satt opp som AP, den har fungert helt frem til i helgen. Er det ikke rart dersom det skulle være noe feil med parametrene/oppsettet da? Skal undersøke DHCP, vet jeg har den enablet på 68 (ruteren).

Lenke til kommentar

Jo, det vil være litt rart. Men kan jo hende den har blitt resatt til fabrikkinnstillinger av en eller annen grunn?

Jeg ville i alle fall sjekket at den er ok...

 

Ellers får du vel bare kjøpe et nytt aksesspunkt? :-)

 

Nesten peise ny ruter, kjøper ikke ny.....

Lenke til kommentar

Min ene ac66 begynte å rote.. usikker på hva som skjedde for den står i et anneks 20 meter fra huset.. endte opp med å måtte nullstille hele driten å legge inn firmware på ny.. fungerte normalt igjen etterpå. 

 

Det kom helt utav ingenting. Den står også i kablet modus mot en ac87u

Lenke til kommentar

Min ene ac66 begynte å rote.. usikker på hva som skjedde for den står i et anneks 20 meter fra huset.. endte opp med å måtte nullstille hele driten å legge inn firmware på ny.. fungerte normalt igjen etterpå. 

 

Det kom helt utav ingenting. Den står også i kablet modus mot en ac87u

 

Ganske lignende oppsett og problem som jeg. Måtte du resette begge eller var det nok å resette ac66?

Lenke til kommentar

resatte bare 66'en som var som AP.. anbefaler deg å koble vekk kabelen til routeren for når du nullstiller og slenger inn ny fw på den så blir den satt som router og da får begge potensielt samme ip utifra hvilken range du bruker. 

 

Sett opp AP modus med rett ip'er altså før du plugger tilbake kabelen. 

Så anbefaler jeg som alltid siste merlin fw til dem. 

Lenke til kommentar

resatte bare 66'en som var som AP.. anbefaler deg å koble vekk kabelen til routeren for når du nullstiller og slenger inn ny fw på den så blir den satt som router og da får begge potensielt samme ip utifra hvilken range du bruker. 

 

Sett opp AP modus med rett ip'er altså før du plugger tilbake kabelen. 

Så anbefaler jeg som alltid siste merlin fw til dem. 

 

Aldri brukt Merlin fw, men må kanskje vurdere det. Blir det i så fall fremdeles Asus sitt GUI/oppsett?

Lurer på om ac66 skulle vært på service. Har lys i 3 av LAN-portene selv om de ikke er i bruk, det er vel ikke meningen?? Har resatt den flere ganger uten å lykkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...