Beetlebum Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Tror det er her det passer best å poste denher.. Jeg skal snart kjøpe meg en harddiskbasert mp3-spiller. Den er formatert i FAT32 imens alle mp3ene jeg har på PC ligger på NTFS-disk. Vil det da være noe problemer med avspilling av filene på mp3-spilleren etter å ha flyttet dem over fra NTFS??? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Nei. På samme måte som det ikke er noe problem å laste ned filer fra internett som på serveren ligger på _helt_ andre filsystemer enn du har hjemme. Filsystemet forandrer ikke på filene, de bare arangerer de på hardisken. Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Hehe.. Nei, selvfølgelig:!: Det har jeg ikke tenkt på.. Men fant ut at det var like greit å være sikker, med tanke på at det hadde vært kjipt å sitte med en ubrukelig mp3spiller.. Takk! :nice: Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Litt uten om det opprinnelige emnet kanskje, men overskriften passer... Har en 160 GB hardisk som jeg har formatert i to 20 GB partisjoner i FAT32, men får ikke formatert den resterende partisjonen i FAT32-format. Hvordan er det å ha to partisjoner med FAT32 og en partisjon med NTFS på samme harddisk? Og hvor små må jeg ha partisjonene for å kunne bruke FAT32-formatet? Grunnen til at jeg vil ha FAT32 er at den resterende partisjonen skal brukes til reservelagringsplass til en linux-maskin på nettverket, og jeg har hørt at linux og NTFS ikke kommer så veldig godt overens. Jeg vurderer også å ha dualboot på min egen maskin (derfor to 20 GB partisjoner, en til hvert eventuelle operativsystem), derfor litt viktig at ting er linux-kompatibelt. Takknemlig for alle tips om hvordan løse dette på best mulig måte. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Det skal ikke være noe problem å ha en harddisk med forskjellige filsystem på flere partisjoner. Du kan mounte NTFS partisjoner i Linux, men det blir dog bare read-only såvidt jeg vet. Endret 3. desember 2003 av Smirnoff Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Windows har en grense på 32GB for FAT. Det finnes flere muligheter for å lage større partisjoner, men Microsoft mener tydeligvis at det ikke er så lurt, de anbefaler NTFS. Endret 3. desember 2003 av hårek Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Windows har en grense på 32GB for FAT. Det finnes flere muligheter for å lage større partisjoner, men Microsoft mener tydeligvis at det ikke er så lurt, de anbefaler NTFS. Bruker en fat32 partisjon på 80gb, og det meste jeg bruke var noe med 90gb, Brukte partition manager, det har kanskje noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå