hean Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 (endret) Hei Sitter med regnskap og etter import av noe så sitter jeg med en regning på kun moms som skal føres inn. I kontoplanen for regnskap er det en konto som heter "2710 inngående merverdiavgift". Er det så enkelt å føre momsregningen direkte på denne kontoen? Setter pris på raskt svar... på forhånd takk Endret 20. juni 2016 av Nasciboy Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Når du har fått en regning (typisk fra speditør/Posten) på kun MVA, så føres denne direkte på konto for inngående merverdiavgift. (For øvrig må øvrige regler følges, som at du må ha fradragsrett, etc.) 2 Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Når du har fått en regning (typisk fra speditør/Posten) på kun MVA, så føres denne direkte på konto for inngående merverdiavgift. (For øvrig må øvrige regler følges, som at du må ha fradragsrett, etc.) Takk for hjelpen, da ble den ført på konto 2710... ser i ettertid at jeg kunne prøvd meg frem å sjekket omsetningsoppgaven for perioden før og etter registrering for kontroll. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Mye enklere å bare spørre... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå