Gå til innhold

[Løst] Hjelp meg å få lyd fra TV til stereo

Anbefalte innlegg

Hjelp ...

Jeg har fått ny TV og prøver å få koblet sammen tre deler slik at jeg får best mulig lyd og bilde.

De involverte delene er:

Getbox HDi

Sony Bravia KDL 46HX720

Yamaha MCR-750

Det jeg har gjort:

HDMI fra Getbox til TV

HDMI fra Yamaha til TV

Musikk - fungerer.

Film - fungerer. Bildet blir bra og lyden kommer fra stereoen.

TV fungerer nesten. Bildet blir bra, men lyden kommer fra TV-høyttalerne. Jeg føler jeg har prøvd hver eneste innstilling i menyene både på TV og stereo uten å komme noen vei, det er like stille i stereoen hver gang jeg skrur over for å bruke den. "Lydanlegg er aktivt" kommer det så kjekt på en liten rute nederst på tv'en. Særlig...

Hva gjør jeg feil her? Mangler jeg noen kabler? Jeg har noen gamle kabler jeg brukte på den forrige tv'en - de ser slik ut. På den gamle tv'en hadde jeg disse mellom stereoen og TV'en, jeg satte stereoen på AUX og det fungerte. Men det virker ikke på denne nye TV'en... mulig jeg satte i feil hull, men jeg syns nå jeg har prøvd alt..

Må jeg bruke hodetelefonutgangen på TV'en?

Føler meg som en komplett idiot her.. hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I instruksjonsheftet for den står det at den skal gjøre det!..

About audio return channel (ARC)
supported TV
•  You can connect an HDMI cable to the audio return channel supported terminal (the terminal with “ARC” indicated) on the TV.
•  You need to activate the HDMI control function of this unit so as to activate audio return channel (ARC)

HDMI-kabelen fra stereoen til TV er plugget i porten merket "ARC" i TV. HDMI-control på stereoen er aktiv.

Lenke til kommentar

Endelig!

Instruksjonsheftet til stereoen anbefalte å kutte strømmen, vente og koble til igjen. Aner ikke hvorfor det virker, men samme det. Det ble lyd!

Case closed.

Det er HDMI handshaken som sikkert ødela litt. Ikke alltid den funker så bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...