superdigg Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Sliter som bare f med å bestemme meg. Poenget er at jeg vil ha bra men stille kjøling. Vannkjøling hadde selvfølgelig vært en god dil men er for dyrt (synd ingen lager et helt greit og billig sett - hadde jo knust luft i alle tilfelle). Vet ikke helt om jeg skulle gått for den ferdig oppsatte med Papst og rheostat hos Microplex eller en Zalman eller Enermax for Alpha'n. Ellers er den nye Tt Volcano 7+ mulig et godt kjøp men ikke tilgjengelig i Norge enda. Noen tanker? Ideer? Meninger? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg skulle ikke tatt noen av dem, men du sier ikke noe om hva for cpu du har, men jeg skulle valgt Zalman CNPS 6000 CU-AL. Den løsningen har ikke det problemet som Zalman CNPS 6000 CU har, og det er at den CU er BARE i kobber, mens CU-AL er nærsmest likegod, men veier til gjengjeld ca 300 gram mindre, slik at sjangsen for å ødelege socketen, og da kanskje skjermkort etc etc etc ikke er så stor. Fordi om du har CU så veier jo den nesten 500 gram, og 300 gram tror jeg er det som AMD setter som grensen for socketfestene. Den finnes på 3dfxcool.no og netconnection.no Men for øyeblikket er det bare netconnection som har den inne. Jaja, så vet du det. Jeg fant ut dette ETTER at jeg hadde bestilt den hos 3dfxcool, men så orket jeg ikke vente.. Får vel den imorgen, så kan jeg fortelle hva for temp jeg får med den på min T-Bird 1400 mhz, om du vil? Mvh kjello2 Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Kjør på! Tanken var å sette den på en XP 1700+ og ja jeg hadde tenkt å klokke litt også. Vet at 6000-Cu er dritt-tung men med en shim må det jo kunne gå. Er likevel derfor jeg har ført opp 5100 da den festes med skruer. Har ennå ikke sett noe om termisk motstand på denne. Dessuten ryktes det at Zalman skal komme med en Ultra serie for overklokking + at en 5300 serie er på vei. Det kjipe er jo selvfølgelig da å vente :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå