Gå til innhold

Laptop til 6-7000 kr

Anbefalte innlegg

(Usikker på om denne heller burde vært i bærbar pc seksjonen)

Hei

TLDR:

-Masteroppgave

-Excel

-Netflix

-Fallout 4

-Gjerne SSD

Min gamle traver av en ASUS-maskin begynner å nærme seg fire år gammel og er moden for utskifting. Er ikke lengre så oppdatert på hardwarefronten som jeg var en gang i tiden og trenger derfor litt hjelp til å velge ut en ny laptop.

Maskinen skal primært brukes til enkle hverdagsformål. Men jeg har også lyst på en laptop som jeg kan spille litt på. Er ikke noen veldig aktiv gamer, men er ikke fremmed for å spille litt en søndag. Siden jeg først skal kjøpe meg en ny PC, så har jeg veldig lyst til å ha en maskin som kan dra Fallout 4. Trenger ikke nødvendigvis å kjøre det på full guffe grafikkmessig. Både SSD og HDD hadde vært kjekt, men ikke noe krav. 

Noen som har noen heite tips eller har jeg muligens litt store forhåpninger i forhold til budsjett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du klarer deg fint med å kjøre Fallout 4 på middels grafikkinnstillinger og nedsatt oppløsning (1366x768), så kan et grafikkort som Nvidia GTX 950M kjøre spillet på ca. 40 fps. Det skal kanskje være mulig å finne en laptop med det kortet innenfor budsjettet ditt ... så vidt. Men ja, du har nok litt høye forhåpninger til hva du kan få for budsjettet, så lenge vi tar hensyn til det der med spilling.

Nvidia GTX 960M kan kjøre Fallout 4 på ganske høye innstillinger og full oppløsning (1920x1080), og få en fps på rundt de 30.

GTX 965M ca 40 fps. GTX 970M ca 50+. Alt selvsagt litt avhengig av hardware og streamlining/effektivitet i det samlede oppsettet ditt ellers. Ved å bruke prisguide.no eller prisjakt.no og legge disse kortene inn i filtrene, så finner du fort prisklassen du må belage deg på.

Redigert: Et kjapt søk forteller meg at laveste pris for en laptop med GTX 950M ligger på sju og et halvt tusen. Med GTX 960M: 8 tusen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...