plankeby Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 (endret) Min Ford fra 2008 har en ødelagt fjær foran, som skal byttes på lokalt Ford verksted. Tar dem da automatisk å sjekker spissing og justerer dette ved fjærbytte? Nå er det foringer, bremseskiver m.m. som skal tas også. Men det er jo ikke noe som påvirker spissing. Endret 20. juni 2016 av plankeby Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Forskjellig praksis på det rundt forbi. Mange tar det uansett for å få inn mer kr og sikre seg selv mens andre lar det være hvis rattet er rett etter fjørbytte. Hvis du vil ha det så insister på at det blir gjort. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Varierer fra bil til bil, men det er mange biler som ikke har justerbar camber som da justeres via festeboltene til dempern nede mot navet. Spissing har fint lite å gjøre med spissing og påvirker ikke det Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 Takk for innspill. Ford verksteder tar ikke spissing ved fjærbytte, da det ikke er krav om det. Så jeg ba om spissing/justering foran og bak. Det vil jo kunne spares litt inn på at dekk ikke slites feil/unødvendig. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Husk å foreta hjullstillingskontroll ETTER foringsbytter Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 Husk å foreta hjullstillingskontroll ETTER foringsbytter Det håper jeg et anerkjent verksted gjør. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Selvfølgelig, jeg leste det som om du skulle bytte dette selv.Med det sagt, det er aldri galt med en firhjulskontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå