Gå til innhold

FNs klimasjef: – Rekordvarmen viser at vi må handle raskt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så har vi jo den geniale tingen med at vi kutter ned vårt naturlige "forsvar" i stor skala for å lage oksemat så vi får tatt oss en blodig biff innimellom.... Den menneskeskapte gassingen er ikke det eneste det bør fokuseres på. Så har vi jo en ting som heter ressurser og en ting som heter penger.

Lenke til kommentar

IPCC-sjefen selv har altså ikke skjønt forskjellen på vær (kortsitktige variasjoner) og klima (langsiktige)... :roll:

Været henger sammen med klimaet. Stadig nye rekordhøye globale gjennomsnittstemperaturer tyder på at ting er i ferd med å gå galt. Det er dette IPCC-sjefen viser til.

Man kan ikke bruke lokalt vær til å "motbevise" menneskeskapt global oppvarming, men man kan se på den stadige økningen i den globale gjennomsnittstemperaturen over tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Lee mener utvikling av ny teknologi blir avgjørende hvis vi skal ha en brukbar sjanse til å unngå mer global oppvarming enn dette."

Kommentarene etter denne type artikler viser at det er mange skeptikere blant TU sine lesere.

Norge er et lite land og hva vi her på berget mener eller ikke mener spiller liten rolle, men jeg håper regjeringen etter hvert tror på forskningen som viser urovekkende global oppvarming.

Tror de på denne forskningen så vil også handlingene komme, som å innse at det er lite realistisk med et nytt oljeeventyr i Barentshavet.

Vi burde heller følge Tyskland og EU og satse på arbeidsplasser i den nye industrien på havet.

EU startet i 2012 på et forskningsprogram som skal ende opp i "Multi-use" av havet, hvor store konstruksjoner høster energi, samtidig som de produserer mat.

Programmet har en ramme på 11 mrd. og rapporten som ble levert i 2014 anslår 5 mil. jobber og utgjør en verdi rundt 4000 mrd./år.

Skal Norge være troverdig i klimakampen burde vi også være med i kampen om havet og satse på mer fornybar energi.

Lenke til kommentar

Jeg synes vi har en dritkald sommer i Rogaland ihvertfall. Skulle ikke vi som bor her også få litt glede av oppvarmingen?

Hva med påstanden om at vi var på vei inn i en ny istid for 5000 år siden, når oppstarten med jordbruket stagnerte denne utviklingen? Kjennes ihvertfall iskaldt ut her jeg bor. Så kan det hende vi opplever den istiden nå?

Lenke til kommentar

Jeg synes vi har en dritkald sommer i Rogaland ihvertfall. Skulle ikke vi som bor her også få litt glede av oppvarmingen?

Hva med påstanden om at vi var på vei inn i en ny istid for 5000 år siden, når oppstarten med jordbruket stagnerte denne utviklingen? Kjennes ihvertfall iskaldt ut her jeg bor. Så kan det hende vi opplever den istiden nå?

Du vet ikke forskjell på lokal og global?

Lenke til kommentar

"Global oppvarming" betyr ikke at det blir varmere over alt.

"Global oppvarming" betyr at jordens gjennomsnittstemperatur øker.

Men det er såvidt mange som sliter med begrepet at man gjerne bruker "klimaendringer" i stedet.

Og da er et surt og kaldt Rogaland helt uproblematisk.

(For de av oss som ikke holder til der.)

PS. Istids-syklusene drives av variasjoner i jordens bane rundt solen og variasjoner i orienteringen til jordens rotasjonsakse. Alle disse variasjonene foregår over perioder på titusener av år, og gir opphav til klimaendringer som foregår mye saktere enn de vi observerer i våre dager. (Der klimaendringene skjer i løpet av hundreder av år, eller 100 ganger raskere, om man vil.)

Lenke til kommentar

Jeg dreit i toalettet i går, så da har jeg også gjort mitt. Håper på en varmere sommer  :hm:  :wee:

Dersom alle bidro bittelitt med å spise litt mer og gå på do oftere så får vi nok et varmere klima til slutt..

Om man gjorde fra seg i hagen, så kan man lag deilige tomater elns.  :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå ble det plutselig farlig her, dere. Før var det en liten "krig" mellom klimahysterikerne og klimarealistene med naturvitenskap som ammunisjon. Nå trår imidlertid hysterikerne ut av skapet og skal bruke indoktrinering istedenfor. humaniora, etikk og psykologi i gale hender kalles også for propeganda og proselytisme gjennom utstrakt bruk av skremsels taktikk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå ble det plutselig farlig her, dere. Før var det en liten "krig" mellom klimahysterikerne og klimarealistene med naturvitenskap som ammunisjon. Nå trår imidlertid hysterikerne ut av skapet og skal bruke indoktrinering istedenfor. humaniora, etikk og psykologi i gale hender kalles også for propeganda og proselytisme gjennom utstrakt bruk av skremsels taktikk.

Klimahysterikerne (klimanekterne) har aldri hatt naturvitenskap som ammunisjon, kun propaganda og en nærmest religiøs overbevisning. Ideologi over fakta. De som forsøker seg på indoktringering er nettopp klimahysterikerne/klimanekterne som er så hysteriske over fakta at de dikter opp de merkeligste og mest hysteriske konspirasjonsteorier og bortforklaringer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

... klimaendringer som foregår mye saktere enn de vi observerer i våre dager ....

Hvilke klimaendringer er det vi observerer i våre dager som er så veldig raske?

Kan du legge frem dokumentasjon for hva vi har av klimaendringer i dag (enten for de siste 10 eller 20 eller 30 eller 40 år eller hva du vil) og hva vi hadde i tilsvarende tidsperioder (altså perioder på 10 eller 20 eller 30 eller 40 år eller hva du vil) f.eks. rundt år 1000, rundt år 0, rundt år 1000 før Kristus osv. og så sammenligne disse vha. en anerkjent statistisk metode?

Lenke til kommentar

Og du har ikke hørt om sommerfugleffekten?

Vi hadde et blaff med varme her i Rogaland. Det varte ikke mange timene. Nå er det dritkald her igjen, og det har det vært i dagesvis. Jeg må nok spise mer og drite mer skjønner jeg nå.

Endret av G
Lenke til kommentar

Og du har ikke hørt om sommerfugleffekten?

Vi hadde et blaff med varme her i Rogaland. Det varte ikke mange timene. Nå er det dritkald her igjen, og det har det vært i dagesvis. Jeg må nok spise mer og drite mer skjønner jeg nå.

Så du vet altså ikke forskjell på lokal og global?

Lenke til kommentar

... klimaendringer som foregår mye saktere enn de vi observerer i våre dager ....

Hvilke klimaendringer er det vi observerer i våre dager som er så veldig raske?

Kan du legge frem dokumentasjon for hva vi har av klimaendringer i dag (enten for de siste 10 eller 20 eller 30 eller 40 år eller hva du vil) og hva vi hadde i tilsvarende tidsperioder (altså perioder på 10 eller 20 eller 30 eller 40 år eller hva du vil) f.eks. rundt år 1000, rundt år 0, rundt år 1000 før Kristus osv. og så sammenligne disse vha. en anerkjent statistisk metode?

Hvorfor finner du ikke svarene selv? Det ville tatt deg maks 30 sekunder å finne det med et Google-søk. Men det er altså hvis du faktisk er interessert i informasjon. For meg ser det ut til at du bare er interessert i å benekte de faktiske forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...