Gå til innhold

Brev til Sylvi Listhaug

Anbefalte innlegg

Kjære Sylvi,

Jeg vet ikke om du får lest dette, men jeg hadde bare så lysst å si deg noe.

Takk for at du står frem som Norges beste politiker. Du utviser medmenneskelighet og nestekjærlighet uten å pakke virkeligheten inn i glanspapir. Du sier det du mener, klart og tydelig, og lar deg ikke pille på nesen av usakligheter og personangrep.

Jeg er ikke enig i all politikken FRP fremmer, men noen saker er fryktelig viktige, og jeg ser ikke mange andre kandidater enn du som er tøff nok, og samtidig rettferdighets- og kjærlighetsorientert nok til å kunne fronte dem på en troverdig og gjennomslagskraftig måte. 

• Dersom dere fortsetter å fronte innvandringspolitikken som dere gjør idag. 

• Dersom dere får en virkelighetsorientert og rettferdig likestillings- og familiepolitikk hvor man ikke tror at alle skal være like, men aksepterer at det finnes helt naturlige forskjeller mellom mann og kvinne, men hvor alle har samme verdi uavhengig av om man er sterk eller svak, ung eller gammel, mann eller kvinne, syk eller frisk, mørk- eller lyshudet, homofil eller heterofil, jørgen hattemaker eller kong salomo.

• Dersom dere viser nestekjærlighet og ønsker å hjelpe og støtte transkjønnede, men uten å oppløse kjønn til noe subjektivt. 

• Dersom dere jobber for at barnas rettigheter kommer foran voksnes, og jobber for at barna skal få motta omsorg og kjærlighet fra både sin biologiske far og mor så langt det lar seg gjøre, og opphever løgnen i Barnelovens §4a; Eit barn kan ikkje ha både ein far og ei medmor.

• Dersom dere jobber for at ekteskapet er en institusjon for 1 mann og 1 kvinne som rammen for familien i samfunnet, men samtidig kan gi likekjønnede alle juridiske rettigheter til å leve godt sammen (med unntak av å tingliggjøre barn som noe man har krav på, på tvers av biologiske grenser).

Da stemmer jeg FRP ved neste valg (og jeg vet det er mange med meg). 

Dette kan du ta med deg til ditt parti fra en som i sin tid har stemt SV, og aldri FRP - ikke engang Høyre.

Edit:
Diskusjon med bakgrunn for punktene ang kjønn, legning og ekteskap: 
Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjære Sylvi,

Jeg vet ikke om du får lest dette, men jeg hadde bare så lysst å si deg noe.

Takk for at du står frem som Norges beste politiker. Du utviser medmenneskelighet og nestekjærlighet uten å pakke virkeligheten inn i glanspapir. Du sier det du mener, klart og tydelig, og lar deg ikke pille på nesen av usakligheter og personangrep.

Jeg er ikke enig i all politikken FRP fremmer, men noen saker er fryktelig viktige, og jeg ser ikke mange andre kandidater enn du som er tøff nok, og samtidig rettferdighets- og kjærlighetsorientert nok til å kunne fronte dem på en troverdig og gjennomslagskraftig måte. 

• Dersom dere fortsetter å fronte innvandringspolitikken som dere gjør idag. 

• Dersom dere får en virkelighetsorientert og rettferdig likestillings- og familiepolitikk hvor man ikke tror at alle skal være like, men aksepterer at det finnes helt naturlige forskjeller mellom mann og kvinne, men hvor alle har samme verdi uavhengig av om man er sterk eller svak, ung eller gammel, mann eller kvinne, syk eller frisk, mørk- eller lyshudet, homofil eller heterofil, jørgen hattemaker eller kong salomo.

• Dersom dere viser nestekjærlighet og ønsker å hjelpe og støtte transkjønnede, men uten å oppløse kjønn til noe subjektivt. 

• Dersom dere jobber for at barnas rettigheter kommer foran voksnes, og jobber for at barna skal få motta omsorg og kjærlighet fra både sin biologiske far og mor så langt det lar seg gjøre, og opphever løgnen i Barnelovens §4a; Eit barn kan ikkje ha både ein far og ei medmor.

• Dersom dere jobber for at ekteskapet er en institusjon for 1 mann og 1 kvinne som rammen for familien i samfunnet, men samtidig kan gi likekjønnede alle juridiske rettigheter til å leve godt sammen (med unntak av å tingliggjøre barn som noe man har krav på, på tvers av biologiske grenser).

Da stemmer jeg FRP ved neste valg (og jeg vet det er mange med meg). 

Dette kan du ta med deg til ditt parti fra en som i sin tid har stemt SV, og aldri FRP - ikke engang Høyre.

Jeg håper Listhaug leser ditt innlegg, ler og ignorerer det!

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at dere heller påpeker hva dere er uenige i, så tror jeg en eventuell diskusjon blir mye mer givende, ikke minst for leseren.

Det var det jeg også ønsket, og forsøkte å hale ut. Når man er innom en del av disse emnene har det ofte en tendens til å avspores ved at det pekes nese istedenfor at man diskuterer saklig. Slikt må gjerne slettes av moderator for min del.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at dere heller påpeker hva dere er uenige i, så tror jeg en eventuell diskusjon blir mye mer givende, ikke minst for leseren.

Det var det jeg også ønsket, og forsøkte å hale ut. Når man er innom en del av disse emnene har det ofte en tendens til å avspores ved at det pekes nese istedenfor at man diskuterer saklig. Slikt må gjerne slettes av moderator for min del.

Du som har dialog med kjerringa, gidder du å maile henne denne som vedlegg i samme slengen? Tror hun har godt av å blande litt fakta oppi politikken sin.

Innvandring redder Oslo fra eldrebølgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du som har dialog med kjerringa, gidder du å maile henne denne som vedlegg i samme slengen? Tror hun har godt av å blande litt fakta oppi politikken sin.

Så vi skal fikse eldrebølgen med flere mennesker? Det høres jo ut som en bra løsning... Hva med de eldre i landene de kommer fra?

Lenke til kommentar

Planen om etnisk utbyttelse av populasjonen går som den skal ja.

Enn så lenge.. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så vi skal fikse eldrebølgen med flere mennesker? Det høres jo ut som en bra løsning... Hva med de eldre i landene de kommer fra?

Du mener å redusere antall eldre hadde vært en bedre løsning ja. Effektivt, men mulig slik premissløs Darwinisme kan bli sett på som noe i overkant kynisk ;)

Blir det nok unge mennesker så fungerer nok det som en fin demning for eldrebølgen ja. Post-innvandringen kalt eldreskvulpet.

Lenke til kommentar

Men tenk på all den økonomiske veksten da!

Eller berikelsen av kebab og andre eksotiske retter!

Vi må ha innvandring for at økonomien ikke skal stoppe opp, for bobblen må utsettes så lenge som mulig!

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller berikelsen av kebab og andre eksotiske retter!

Herlig at dette ofte er det best folk har å komme med når de får spørsmål om fordelene ved et multikulturelt samfunn.

550x550.jpg

De sier det gjerne sånn halvveis spøkefullt, "hehe, vi har jo fått kebab, da", uten at de har noe mer å følge opp med.

Lenke til kommentar

Høhø.

Har du noengang smakt en skikkelig flerkulturell kebab da ?

Hvem bryr seg om teite gammeldagse ting som etnisk utbyttelse og mindre sosial tilhørighet når du har mulighet til å spise en slik etter en fuktig tur på byen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...