Robin Hood Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har en 1.8 VW golf motor som jeg har tenkt å prøve å få litt, eller mest mulig hester ut av. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Har tenkt på porting og grenrør og sånne ting. men er Det noen som vet om noe mer jeg kan finne på med den motoren? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Et par småting: Effekt anl. 2,5" K/N luftfilter Spjellhus (singel big bore) Kvassere kam (229' - 234') Lettere, balanserte stempler Kam sparer (for bedre smøring av kammen) polere innsugene Sportslagre Must: Nye stempelringer hone sylindrene Slipe ventilene Nye kamlagre Plane toppen ved minste mistanke om skjevhet Nye toppbolter Nytt pakningssett (komplett) Dette er helt basic, fins seff mer drastiske metoder (NOS, turbo, kompressor,vann innsp. metanol ) G60 er ikke noe god idè... Men jeg tror dette kan være en "billig" start. Endret 25. november 2003 av Opus Lenke til kommentar
paroa Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 på: www.bilstereo.no er det NOS til 8500kr Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Noen som vet hvor man kan få kjøpt kompressor? og hva er et "must" hvis man skal montere kompressor? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) "Must" i min tidligere post, er for å sikre generell høyere/bedre ytelse, med tanke på slitasjen motorn har pådratt seg i løpet av x antall km. Noen som vet hvor man kan få kjøpt kompressor? Spørs hvilket merke du vil ha, ville selv ha gått for amerikanske Garrett. Endret 25. november 2003 av Opus Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Noen som vet hvor man kan få kjøpt kompressor? Spørs hvilket merke du vil ha, ville selv ha gått for amerikanske Garrett. Vet du hvor man får kjøpt Garret kompressor da? har du noen aning om pris? Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Personlig ville jeg gått for (høytrykks) turbo fremfor kompressor, dels fordi det er mye morsommere å kjøre med. Men å bygge om til turbo eller kompressor er mye jobb! Du må tilpasse kompresjon og masse. - Nye kammer, borring og porting kan gi mye uten å være i nærheten av samme arbeidsmengde Magnus Lenke til kommentar
Opus Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Vil si meg enig med RaZoR. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 jeg ville iallefall ikke kjøpt turbo eller kompressor, fordi bilen ikke er verd det. det er jo mye lurere å kjøpe en bil med litt mer potensiale da, som en chevrolet nova eller en dodge dart(om du vil ha en billig bil) Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 jeg ville iallefall ikke kjøpt turbo eller kompressor, fordi bilen ikke er verd det.det er jo mye lurere å kjøpe en bil med litt mer potensiale da, som en chevrolet nova eller en dodge dart(om du vil ha en billig bil) Når du sier det, så er ikke bilen vært det nei. Skal bare gjøre noen få "enkle ting for å få litt ekstra. hadde bare lyst å vite hvor mye en kompressor ville kostet Lenke til kommentar
Opus Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Vet du hvor man får kjøpt Garret kompressor da? har du noen aning om pris? Titta på litt priser på nett, generellt så er kompressorer grisedyrt. Og du kan faktisk hente en del HK på oppsettet i min første post, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Vet du hvor man får kjøpt Garret kompressor da? har du noen aning om pris? Titta på litt priser på nett, generellt så er kompressorer grisedyrt. Og du kan faktisk hente en del HK på oppsettet i min første post, vil jeg tro. Okay. tror jeg får prøve å få til noe av det. Må bare få tak i en bil til motoren først. Endret 27. november 2003 av Robin Hood Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Et par småting: Effekt anl. 2,5" K/N luftfilter Spjellhus (singel big bore) Kvassere kam (229' - 234') Lettere, balanserte stempler Kam sparer (for bedre smøring av kammen) polere innsugene Sportslagre Must: Nye stempelringer hone sylindrene Slipe ventilene Nye kamlagre Plane toppen ved minste mistanke om skjevhet Nye toppbolter Nytt pakningssett (komplett) Hvor mye tror du dette kommer på i deler? Prisen på bare delene... Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Hvis man tar en 1.6 topp og setter på en 1.8 blokk, får man større kompresjon da? Sånn er det på ford. er det såmm på vw? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Hvis man tar en 1.6 topp og setter på en 1.8 blokk, får man større kompresjon da? Sånn er det på ford. er det såmm på vw? Her. Hvor mye tror du dette kommer på i deler? Prisen på bare delene... Effekt anl. 2,5": ca.2000.- K/N luftfilter: ca. husker ikke Spjellhus (singel big bore): ca. 2500,- Kvassere kam (229' - 234'): ca.2000-2500,- Lettere, balanserte stempler: ca. ? Kam sparer (for bedre smøring av kammen): ca.700,- (ikke 16V) polere innsugene: ca. ? Sportslagre: ca. ? Must: Nye stempelringer: ymse priser ca 400,- komplett sett hone sylindrene: ? Slipe ventilene: Dette gjør du selv Nye kamlagre: Usikker Plane toppen ved minste mistanke om skjevhet: ca.1000,- (på verksted) Nye toppbolter: ca.150,-(disse MÅ byttes uansett) Nytt pakningssett (komplett): ca.300-500,- Obs! Som sagt toppboltene MÅ skiftes, hvis de har vært løsnet. Sikker ikke dumt å skifte registret også. Koster ca.400,-. Noen av tingene må du nesten bare ringe butikkene for å få pris på. Endret 29. november 2003 av Opus Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 hvor får man tak i sånn singel big bore spjellhus? Også har jeg hørt at spjellhuset fra audi passer på vw. denne har 2 store, istedenfor vw som har et stort og et lite. stemmer dette? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 hvor får man tak i sånn singel big bore spjellhus? Også har jeg hørt at spjellhuset fra audi passer på vw. denne har 2 store, istedenfor vw som har et stort og et lite. stemmer dette? Stort spjellhus får du her. det er vel mulig at spjellhus fra Audi passer, de er jo i nær slekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå