Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av VW 1.8 GTI motor.


Robin Hood

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par småting:

 

Effekt anl. 2,5"

K/N luftfilter

Spjellhus (singel big bore)

Kvassere kam (229' - 234')

Lettere, balanserte stempler

Kam sparer (for bedre smøring av kammen)

polere innsugene

Sportslagre

 

Must:

 

Nye stempelringer

hone sylindrene

Slipe ventilene

Nye kamlagre

Plane toppen ved minste mistanke om skjevhet

Nye toppbolter

Nytt pakningssett (komplett)

 

Dette er helt basic, fins seff mer drastiske metoder (NOS, turbo, kompressor,vann innsp. :devil: metanol :devil: )

G60 er ikke noe god idè...

 

Men jeg tror dette kan være en "billig" start.

Endret av Opus
Lenke til kommentar

"Must" i min tidligere post, er for å sikre generell høyere/bedre ytelse, med tanke på slitasjen motorn har pådratt seg i løpet av x antall km.

 

Noen som vet hvor man kan få kjøpt kompressor?

 

Spørs hvilket merke du vil ha, ville selv ha gått for amerikanske Garrett.

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg gått for (høytrykks) turbo fremfor kompressor, dels fordi det er mye morsommere å kjøre med. Men å bygge om til turbo eller kompressor er mye jobb!

Du må tilpasse kompresjon og masse. - Nye kammer, borring og porting kan gi mye uten å være i nærheten av samme arbeidsmengde :)

 

Magnus

Lenke til kommentar
jeg ville iallefall ikke kjøpt turbo eller kompressor, fordi bilen ikke er verd det.

det er jo mye lurere å kjøpe en bil med litt mer potensiale da, som en chevrolet nova eller en dodge dart(om du vil ha en billig bil)

Når du sier det, så er ikke bilen vært det nei. Skal bare gjøre noen få "enkle ting for å få litt ekstra. hadde bare lyst å vite hvor mye en kompressor ville kostet :roll:

Lenke til kommentar
Vet du hvor man får kjøpt Garret kompressor da? har du noen aning om pris?

 

Titta på litt priser på nett, generellt så er kompressorer grisedyrt.

 

Og du kan faktisk hente en del HK på oppsettet i min første post, vil jeg tro.

Okay. tror jeg får prøve å få til noe av det. Må bare få tak i en bil til motoren først. :thumbs:

Endret av Robin Hood
Lenke til kommentar
Et par småting:

 

Effekt anl. 2,5"

K/N luftfilter

Spjellhus (singel big bore)

Kvassere kam (229' - 234')

Lettere, balanserte stempler

Kam sparer (for bedre smøring av kammen)

polere innsugene

Sportslagre

 

Must:

 

Nye stempelringer

hone sylindrene

Slipe ventilene

Nye kamlagre

Plane toppen ved minste mistanke om skjevhet

Nye toppbolter

Nytt pakningssett (komplett)

Hvor mye tror du dette kommer på i deler? Prisen på bare delene...

:roll:

Lenke til kommentar
Hvis man tar en 1.6 topp og setter på en 1.8 blokk, får man større kompresjon da? Sånn er det på ford. er det såmm på vw? :dontgetit:

Her.

 

Hvor mye tror du dette kommer på i deler? Prisen på bare delene...

Effekt anl. 2,5": ca.2000.-

K/N luftfilter: ca. husker ikke

Spjellhus (singel big bore): ca. 2500,-

Kvassere kam (229' - 234'): ca.2000-2500,-

Lettere, balanserte stempler: ca. ?

Kam sparer (for bedre smøring av kammen): ca.700,- (ikke 16V)

polere innsugene: ca. ?

Sportslagre: ca. ?

 

Must:

 

Nye stempelringer: ymse priser ca 400,- komplett sett

hone sylindrene: ?

Slipe ventilene: Dette gjør du selv

Nye kamlagre: Usikker

Plane toppen ved minste mistanke om skjevhet: ca.1000,- (på verksted)

Nye toppbolter: ca.150,-(disse MÅ byttes uansett)

Nytt pakningssett (komplett): ca.300-500,-

 

Obs! Som sagt toppboltene MÅ skiftes, hvis de har vært løsnet.

Sikker ikke dumt å skifte registret også. Koster ca.400,-.

 

Noen av tingene må du nesten bare ringe butikkene for å få pris på.

Endret av Opus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvor får man tak i sånn singel big bore spjellhus?  :roll:

Også har jeg hørt at spjellhuset fra audi passer på vw. denne har 2 store, istedenfor vw som har et stort og et lite. stemmer dette?  :dontgetit:

Stort spjellhus får du her.

 

det er vel mulig at spjellhus fra Audi passer, de er jo i nær slekt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...