Gå til innhold

Fake E-Mail


Blixus

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ikke peiling på hvor denne tråden passer, om den i det hele tatt er relevant her, uansett:

 

I det siste har jeg fått mange emailer i "junk", men også et par i inbox. Her om dagen fikk jeg en email fra "[email protected]", hvor en gikk frem for å være Bernard Arnault. Er det så langt spam mails har gått nå? Gå ut for å være noen andre? 

Noen så kan forklare hva denne emailen skal få ut av meg? Den er jo fake?

 

Email:

https://gyazo.com/26298f956055e61020ef611a3c5103b9

 

Takker for alle innslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det så langt spam mails har gått nå? Gå ut for å være noen andre? 

Hæh? Hvor har du vært de siste 20 årene? Mye spam har jo holdt på med dette i årevis.

 

Har aldri opplevd denne typen før.. Hvor noen tar seg ut til å være en "kjendis", hvor man faktisk kan begynne å lure. 

Lenke til kommentar

Da har du opplevd noe nytt i dag også :)

Når jeg mente eposten, mente jeg så klart epostkontoen, ikke innholdet. Innholdet er åpenbart falskt.

 

Er mange som ikke er veldig oppegående som faktisk tror på slikt, men det er jo åpenbart bare tull.

De vil på sikt få deg enten til å overføre ett beløp til en konto som gebyr/avgift eller få konto-opplysninger slik at de kan trekke selv.

Lenke til kommentar

Da har du opplevd noe nytt i dag også :)

Når jeg mente eposten, mente jeg så klart epostkontoen, ikke innholdet. Innholdet er åpenbart falskt.

 

Er mange som ikke er veldig oppegående som faktisk tror på slikt, men det er jo åpenbart bare tull.

De vil på sikt få deg enten til å overføre ett beløp til en konto som gebyr/avgift eller få konto-opplysninger slik at de kan trekke selv.

Ja, jeg vet mange folk som ikke er helt oppegående og tror på slikt.. Emailen kunne jo vært legit, men innholder derimot.  Vet jo selvfølgelig at det bare er vas, men lurte bare på hva de ønsker å oppnå! Takker for innslag!

Lenke til kommentar

Som Sokkalf spør, "hvor har du vært de siste 20 årene"? No offense. :)

 

Dette er helt klassisk scam, startet som "Nigeria-scam" etc. "Jeg har masse peng og vil gi dem til deg for noen latterlig små gjentjenester, som jeg ikke røper før du står klar med flybilletten, kjærlighetserklæringen, gifteringen, seddelbunken.... lallalla".

 

Fake epostaadresser er helt grei sak, i det siste har det vært litt fokus på ceo-scam. Ansatte er mer tilbøyelig til å føye det som ser ut til å være en autoritet, som her administrerende direktør.

Lenke til kommentar

Som Sokkalf spør, "hvor har du vært de siste 20 årene"? No offense. :)

 

Dette er helt klassisk scam, startet som "Nigeria-scam" etc. "Jeg har masse peng og vil gi dem til deg for noen latterlig små gjentjenester, som jeg ikke røper før du står klar med flybilletten, kjærlighetserklæringen, gifteringen, seddelbunken.... lallalla".

 

Fake epostaadresser er helt grei sak, i det siste har det vært litt fokus på ceo-scam. Ansatte er mer tilbøyelig til å føye det som ser ut til å være en autoritet, som her administrerende direktør.

Når du forklarte på den måten med "Nigeria-Scam" føler jeg meg jo helt tullete  :hrm:  

Vet jo stort sett at det er penger de vil ha, men hvordan var det jeg ikke fikk fra dette  :wee:

Lenke til kommentar

Når du forklarte på den måten med "Nigeria-Scam" føler jeg meg jo helt tullete  :hrm:  

Vet jo stort sett at det er penger de vil ha, men hvordan var det jeg ikke fikk fra dette  :wee:

 

Du har i det minste ikke sendt avgårde penger, for at denne flotte transaksjonen skal kunne gjennomføres. For du skjønner, pengene er helt stuck inntil du har hjulpet til med et ubetydelig beløp som kan låse opp igjen disse pengene. 

 

Ellers er Outlook og Exchange gode hjelpere i sammenhengen med CEO-scam, siden outlook så fint med default innstillinger skjuler Reply-to feltet (og når du svarer er avsender ganske så ubetydelig), pluss at så lenge man har skrevet CEOs epostadresse riktig får du alle tegn på at eposten er sendt internt og er rett. Men h*n får aldri svaret som da inneholder kontonummer, pinkoder, gironr og whatnot...

:) 

Lenke til kommentar

 

Når du forklarte på den måten med "Nigeria-Scam" føler jeg meg jo helt tullete  :hrm:  

Vet jo stort sett at det er penger de vil ha, men hvordan var det jeg ikke fikk fra dette  :wee:

 

Du har i det minste ikke sendt avgårde penger, for at denne flotte transaksjonen skal kunne gjennomføres. For du skjønner, pengene er helt stuck inntil du har hjulpet til med et ubetydelig beløp som kan låse opp igjen disse pengene. 

 

Ellers er Outlook og Exchange gode hjelpere i sammenhengen med CEO-scam, siden outlook så fint med default innstillinger skjuler Reply-to feltet (og når du svarer er avsender ganske så ubetydelig), pluss at så lenge man har skrevet CEOs epostadresse riktig får du alle tegn på at eposten er sendt internt og er rett. Men h*n får aldri svaret som da inneholder kontonummer, pinkoder, gironr og whatnot...

:)

 

Ah Skjønner! Takk  :)

Lenke til kommentar

Ellers er Outlook og Exchange gode hjelpere i sammenhengen med CEO-scam, siden outlook så fint med default innstillinger skjuler Reply-to feltet (og når du svarer er avsender ganske så ubetydelig), pluss at så lenge man har skrevet CEOs epostadresse riktig får du alle tegn på at eposten er sendt internt og er rett. Men h*n får aldri svaret som da inneholder kontonummer, pinkoder, gironr og whatnot...

:)

CEO-scamen jeg snakket om er mer at en tilsynelatende CEO skriver til økonomiansvarlig "vi er seint ute med en regning, denne må betales, overfør 5 000 000 til konto X ASAP!!!111oneoneone"

 

De trenger altså ikke noe svar, kun en lydig økonomiansvarlig. Når pengene blir overført blir de borte for alltid.

Lenke til kommentar

 

Ellers er Outlook og Exchange gode hjelpere i sammenhengen med CEO-scam, siden outlook så fint med default innstillinger skjuler Reply-to feltet (og når du svarer er avsender ganske så ubetydelig), pluss at så lenge man har skrevet CEOs epostadresse riktig får du alle tegn på at eposten er sendt internt og er rett. Men h*n får aldri svaret som da inneholder kontonummer, pinkoder, gironr og whatnot...

:)

CEO-scamen jeg snakket om er mer at en tilsynelatende CEO skriver til økonomiansvarlig "vi er seint ute med en regning, denne må betales, overfør 5 000 000 til konto X ASAP!!!111oneoneone"

 

De trenger altså ikke noe svar, kun en lydig økonomiansvarlig. Når pengene blir overført blir de borte for alltid.

 

Jepp, slik også. Så den live i eget foretak for ikke mer enn en måned siden.

Kom fra et stort og legitimt nettsted i Tyskland, så sleipingene leier seg inn på velkjente steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...