lesles Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hei. Jeg ønsker å fullføre en bachelorgrad i matematikk, informatikk og teknologi på deltid. Første og andre semestret ønsker jeg å fullføre på 2 år. Jeg lurer derfor på om det kanskje kan være like greit å ta årsenhet i realfag i stedet? Emnene i første året er identisk med første året på matematikk, informatikk og teknologi. MIT-Oppbyggningen ser slik ut. http://www.uio.no/studier/program/mit/oppbygging/ Realfag(årsenhet)-Oppbyggningen ser slik uthttp://www.uio.no/studier/program/realfag-aarsenhet/oppbygging/ Er det noe fordel/ulemper ved å velge det ene eller det andre? Jeg regner med at jeg kan søke meg inn direkte på 2.året i MIT etter å ha fullført årsenhet i realfag. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hør med UiO du. Om planen uansett er MIT, så er det vel like greit å bare gå rett på det? Om det er fordi du har lyst å få en årsenhet i tilfelle du skulle ombestemme deg underveis, så får du det sikkert godkjent som det. Men hør med UiO du. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Å høre med UiO er nok lurt, ja. Du bør også være klar over at en del av kursene første året henger ganske tett sammen, så sånn sett kan det bli en utfordring å ta første året over to år. Men dette er også noe UiO er best egnet til å svare på. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Å høre med UiO er nok lurt, ja. Du bør også være klar over at en del av kursene første året henger ganske tett sammen, så sånn sett kan det bli en utfordring å ta første året over to år. Men dette er også noe UiO er best egnet til å svare på. Målet er å fullføre MAT1100 og MAT-INF1100 første semestret. Og fullføre MAT1110 andre semestret. Fra tidligere har jeg statistisk, og den får jeg godkjent for STK 1100. Da gjenstår det tilslutt kun INF1100 og INF1010 som jeg skal ta på andre året. Så det lar seg gjøre! Skal sende en melding til UiO nå. Likevel greit å høre med dere og evt andre som gjennomført en av følgende studier. Har de forresten felles undervisning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå