HeavyGamer Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hallois Jeg er en ivrig gamer men jeg har aldri vært noe særlig flink på detaljer rundt delene til datamaskiner, jeg kan noe så klart men akkurat de små forskjellene som gjør en av samme ting bedre en den andre har jeg aldri mestret så derfor spør jeg nå dere. Jeg har bestilt noen nye deler for å oppgradere min datamaskin før jeg blir student og ikke lenger har råd til det, jeg valgte da et GTX 1080 skjermkort, mer spesifikt Asus ROG Strix GTX 1080 DC3 OC fordi jeg så det var litt bedre enn Founder's Edition kortet, men i etterkant har jeg sett et par andre varianter fra andre produsenter og lurer da på hvilke av de som egentlig er best. http://norskmobil.com/her-er-gtx-1080-kortene-og-prisene/ De jeg fant på komplett er listet på der + en del andre, om noen vil drøfte alle hver for seg så hadde det kanskje vært litt morro (?) men de jeg lurer mest på er hvem som er best av det jeg kjøpte og EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 fordi jeg ser i den artikkelen at EVGA kortet skal være ganske stillegående og ha bra kjøling så er det kortet jeg kjøpte likevel bedre eller vil denne ekstra kjølingen gi EVGA kortet en fordel? Mulig det er noe ved de andre kortene jeg ikke har lagt merke til som gjør de til et bedre valg men hadde jeg sett det hadde jeg ikke spurt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 (endret) Det er egentlig det samme hva du velger. De er utrolig like alle sammen. Tilogmed 1080 FE er veldig bra OG stille! Selv har jeg MSI 1080 gaming X og er fornøyd med det. Stille og yter meget bra. Det beste er å kjøpe det billigste, fordi alle overklokker ca likt uansett. 2000-2150mhz alle sammen, inkludert FE versjonene. Frem til det eventuelt kommer en modifisert bios, slik at vi kan sette opp powerlimit og øke spenningen litt, så blir alle 1080 kort tilnærmet identiske. 1 stk 8pin strøm er nok i haugevis til 1080 og 1070, så lenge spenningen bare kan settes opp et ørlite hakk i software. Endret 20. juni 2016 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
HeavyGamer Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Det er egentlig det samme hva du velger. De er utrolig like alle sammen. Tilogmed 1080 FE er veldig bra OG stille! Selv har jeg MSI 1080 gaming X og er fornøyd med det. Stille og yter meget bra. Det beste er å kjøpe det billigste, fordi alle overklokker ca likt uansett. 2000-2150mhz alle sammen, inkludert FE versjonene. Frem til det eventuelt kommer en modifisert bios, slik at vi kan sette opp powerlimit og øke spenningen litt, så blir alle 1080 kort tilnærmet identiske. 1 stk 8pin strøm er nok i haugevis til 1080 og 1070, så lenge spenningen bare kan settes opp et ørlite hakk i software. Jeg tenkte å ta det billigste men ombestemte meg og gikk for Asus ROG Strix siden det hadde 3 vifter, vet ikke om det gjør så mye forskjell men tenker på dager med lang gaming så kan det være greit å ha, Battlefield 1 kommer snart og da blir det hvertfall maaange timer med gaming Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Kjøp np 2-3 til så du har liggende. Kanskje det yter bedre med sli også, kjekt å ha uansett. Jeg tar ikke sjansen på en ødelagt spillkveld, har mange 1080 i backup som står klar. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Kjøp np 2-3 til så du har liggende. Kanskje det yter bedre med sli også, kjekt å ha uansett. Jeg tar ikke sjansen på en ødelagt spillkveld, har mange 1080 i backup som står klar. Forstår jeg deg rett nå: du har kjøpt extra 1080 kort for å ha liggende just in case at det du bruker nå skal slutte å fungere? Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Med War sitt forbruk av grafikkort trenger han det. Det sier seg selv når man trenger et Ac-anlegg for å kjøle ned rommet Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Formålet til War med grafikkortene er vel ikke akkurat hovedsakelig spilling heller? ^^ Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) På kontoret er det jo det, i man cave er det kreftforskning Endret 21. juni 2016 av War Lenke til kommentar
HeavyGamer Skrevet 22. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2016 Hahahaha takk for en god latter på en morgen hvor jeg forsov meg til jobben i Oslo og for øyeblikket sitter på toget. Jeg skulle gjerne ha kjøpt flere GTX 1080 og hatt det men dessverre er jeg fortsatt lærling og bare 1 nytt kort ville kostet 96% av månedslønnen min, blir nok noen år før jeg virkelig har råd til å kunne stupe og svømme i data og tech utstyr slik Onkel Skrue gjør i penger. Takk for tilbakemeldinger fra alle sammen, hadde aldri noe frykt for at det nye kortet mitt ikke ville være tilstrekkelig, var mer langsiktig tenking for når jeg får delene og oppgraderer min så håper jeg den holder ut en del år så jeg kan bli ferdig med studiene om noen år og få meg jobb før den begynner å dø ut. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 (endret) Med War sitt forbruk av grafikkort trenger han det. Det sier seg selv når man trenger et Ac-anlegg for å kjøle ned rommetHvem i sitt rette jeg, kjøper flere gtx 1080 bare for å ha i "reserve" ???Det er jo ren galskap xD Endret 24. juni 2016 av Enlightened 2 Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Sorry for å "overta" tråden din,men jeg lurer på om dette her gjelder 1070 kortene også?Hva burde man gå for? Asus strix,evga superclocked etc?? 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Med War sitt forbruk av grafikkort trenger han det. Det sier seg selv når man trenger et Ac-anlegg for å kjøle ned rommetHvem i sitt rette jeg, kjøper flere gtx 1080 bare for å ha i "reserve" ???Det er jo ren galskap xD Ikke uvanlig det avhengig av hva kortene brukes til. Har man arbeidsoppgaver hvor skjermkortet må byttes ut om det tar kvelden er det greit å ha reserve , store prosjekter ( der det lagres på intervaller ) er kjent for å innimellom ta knekken på komponenter og de som har planlagt riktig får redusert nedetiden ( om det blir noe i det hele tatt pga redundans eller pcer som kan ta over ) maksimalt. Men War er jo en ren-spikra folder som bidrar til den viktige kreftforskningen som kanskje kan bidra til at vi i fremtiden slipper denne dritten (jepp, snakker av erfaring da jeg er en av de som lever med en ondartet hjernesvulst T2 ). Edit : On topic : Når det gjelder å anbefale kort har jeg selv god erfaring med EVGA sine kort , men vær obs på Coil Whine , tror en tidlig serie fra dem sleit litt med det. Kjøleløsning kan også være avgjørende så ta en titt på det , både for EVGA sine 1080 og 1070 kort. Endret 26. juni 2016 av Malvado Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Tror du han har tre biler ekstra i tilfelle den han bruker blir feil med? God bedring malvado, håper du blir frisk! Endret 26. juni 2016 av Enlightened 2 Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Har man et ekstremt behov for å ha en bil f.eks taxisjåfører har man backup-løsninger der også. Og for folk som har bil som hobby. De har selvfølgelig reserve-biler Tenker det er nok off-topic Endret 26. juni 2016 av Dreamfault Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Tror du han har tre biler ekstra i tilfelle den han bruker blir feil med? God bedring malvado, håper du blir frisk! Det virker ikke som om du vet hva folding er, og at du heller ikke gidder å sette deg inn i det etter at du har blitt forklart hva War driver med. Folding brukes til forskjellige typer forskning ved å bruke CPU og GPU til å crunche tall, enkelt forklart. Dette gjør at CPU og GPU står i 100% load døgn inn og døgn ut. Slikt ødelegger skjermkort, prosessorer og strømforsyninger. War spiser strømforsyninger og andre komponenter til frokost med sine oppsett. Da er det forståelig at man har noen 1080-er i reserve. Det er også tydelig at War har grei økonomisk frihet som kan holde på med dette, så hvorfor mener du at han ikke kan være frisk i hodet fordi han bruker penger på noe han har råd til å bruke penger på? (sitat: "Hvem i sitt rette jeg, kjøper flere gtx 1080 bare for å ha i "reserve" ??? Det er jo ren galskap") Om han har kjøpt 10stk 1080-er tilsvarer det ikke noe mer enn en 10 år gammel billig bil i pris. Er folk som bruker en million på bilen sin kanskje helt sinnsyke da eller? Jeg syntes det er fantastisk at han bruker så enorme summer penger på kreftforskning som andre mennesker vil kunne dra nytte av uten at han tjener en krone på det. Jeg tipper at du rett og slett bare er misunnelig for at enkelte andre individer har mer penger enn deg. Endret 9. august 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Methilian Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Tror du han har tre biler ekstra i tilfelle den han bruker blir feil med? God bedring malvado, håper du blir frisk! Det virker ikke som om du vet hva folding er, og at du heller ikke gidder å sette deg inn i det etter at du har blitt forklart hva War driver med. Folding brukes til forskjellige typer forskning ved å bruke CPU og GPU til å crunche tall, enkelt forklart. Dette gjør at CPU og GPU står i 100% load døgn inn og døgn ut. Slikt ødelegger skjermkort, prosessorer og strømforsyninger. War spiser strømforsyninger og andre komponenter til frokost med sine oppsett. Da er det forståelig at man har noen 1080-er i reserve. Det er også tydelig at War har grei økonomisk frihet som kan holde på med dette, så hvorfor mener du at han ikke kan være frisk i hodet fordi han bruker penger på noe han har råd til å bruke penger på? (sitat: "Hvem i sitt rette jeg, kjøper flere gtx 1080 bare for å ha i "reserve" ??? Det er jo ren galskap") Om han har kjøpt 10stk 1080-er tilsvarer det ikke noe mer enn en 10 år gammel billig bil i pris. Er folk som bruker en million på bilen sin kanskje helt sinnsyke da eller? Jeg syntes det er fantastisk at han bruker så enorme summer penger på kreftforskning som andre mennesker vil kunne dra nytte av uten at han tjener en krone på det. Jeg tipper at du rett og slett bare er misunnelig for at enkelte andre individer har mer penger enn deg. Men han sier jo selv backups er for å ikke få spillekvelden ødelagt, og det må vel regnes som passe merkelig å anbefale andre mennesker å handle inn ekstra GPUer i 8000-kronersjiktet for å ha i backup til spilling. Ja jeg vet at War faktisk bruker dem til folding, men det er jo sitatet under som er tåpelig. Kjøp np 2-3 til så du har liggende. Kanskje det yter bedre med sli også, kjekt å ha uansett. Jeg tar ikke sjansen på en ødelagt spillkveld, har mange 1080 i backup som står klar. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Tror du han har tre biler ekstra i tilfelle den han bruker blir feil med? God bedring malvado, håper du blir frisk! Det virker ikke som om du vet hva folding er, og at du heller ikke gidder å sette deg inn i det etter at du har blitt forklart hva War driver med. Folding brukes til forskjellige typer forskning ved å bruke CPU og GPU til å crunche tall, enkelt forklart. Dette gjør at CPU og GPU står i 100% load døgn inn og døgn ut. Slikt ødelegger skjermkort, prosessorer og strømforsyninger. War spiser strømforsyninger og andre komponenter til frokost med sine oppsett. Da er det forståelig at man har noen 1080-er i reserve. Det er også tydelig at War har grei økonomisk frihet som kan holde på med dette, så hvorfor mener du at han ikke kan være frisk i hodet fordi han bruker penger på noe han har råd til å bruke penger på? (sitat: "Hvem i sitt rette jeg, kjøper flere gtx 1080 bare for å ha i "reserve" ??? Det er jo ren galskap") Om han har kjøpt 10stk 1080-er tilsvarer det ikke noe mer enn en 10 år gammel billig bil i pris. Er folk som bruker en million på bilen sin kanskje helt sinnsyke da eller? Jeg syntes det er fantastisk at han bruker så enorme summer penger på kreftforskning som andre mennesker vil kunne dra nytte av uten at han tjener en krone på det. Jeg tipper at du rett og slett bare er misunnelig for at enkelte andre individer har mer penger enn deg. Men han sier jo selv backups er for å ikke få spillekvelden ødelagt, og det må vel regnes som passe merkelig å anbefale andre mennesker å handle inn ekstra GPUer i 8000-kronersjiktet for å ha i backup til spilling. Ja jeg vet at War faktisk bruker dem til folding, men det er jo sitatet under som er tåpelig. Kjøp np 2-3 til så du har liggende. Kanskje det yter bedre med sli også, kjekt å ha uansett. Jeg tar ikke sjansen på en ødelagt spillkveld, har mange 1080 i backup som står klar. Joda, var en litt flåsete kommentar. Tror nok ikke han mente det direkte, men heller tøyset litt. Han skjønner nok at den vanlige mannen i gata ikke har penger til å ha 1080-er i reserve til gaming Endret 9. august 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Jeg synes faktisk det er drøyt å bruke 1 mill på bil, med mindre man vinner i lotto. Kommentaren min var basert på spillekommentaren til War, så jeg ordla meg kanskje litt feil. Greit nok at han har 1 reserve, men 2-3stk synes jeg også er ganske drøyt. Ikke minst er det mest sannsynlig bortkastede penger, da de sikkert i 80-90% av tilfellene ligger til pynt til de blir byttet ut med 1080Ti. Det er, og forblir drøyt i mitt hode Endret 9. august 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå