Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc restarter etter 20 min

Anbefalte innlegg

Du må se kun hva skjermkortet trekker, og det står jo der svart på hvitt? Hva har du problemer med å forstå?

Tok neste for deg :)

Endret av FranZe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kan det være :) Og om det er varmt i kabinettet hjelper ikke akkurat det strømforsyningen heller. 

Det som er at maskinen slår seg av kun ved bruk av cpu og da er han langt unna å bruke 500W.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Satte inn min 750w strømforsyning som funker fint i min pc.. Restartet etter 20 minutter.. Skjer som sagt kun under spilling. Akkurat som om det er noe ekstra som setter i gang da.. Skal sjekke ram... Men alt er jo nytt nå... Pokker ass.. Hmmmm....

Lenke til kommentar

Er det samme problem du har hatt hele veien? Hva er det som ikke har blitt byttet ut? Vet ikke om du har lagt inn Windows på nytt etter du har byttet hovedkort og slikt? Ville startet med å legge inn Windows og deretter drivere til hovedkortet. Kun lagt inn det mest nødvendige og se om problemet fortsatt er der. Deretter ville jeg sett på delene som du ikke har skiftet ut, Problemet må jo være ett sted.. 

Lenke til kommentar

500W strømforsyning sier ikke så mye om hva den nødvendigvis leverer.. bare hva den trekker fra kontakten.. så det kan jo være tilfellet... Noen 500W strømforsyninger klarer maks å levere 300W til selve komponentene...

Har du eksempel på noen så folk ikke kjøper slike...?

Lenke til kommentar

500W strømforsyning sier ikke så mye om hva den nødvendigvis leverer.. bare hva den trekker fra kontakten.. så det kan jo være tilfellet... Noen 500W strømforsyninger klarer maks å levere 300W til selve komponentene...

Har du eksempel på noen så folk ikke kjøper slike...?

Lurer på om cooler master B500W var en av disse. Dippet vel ned i nesten 11V på 12V railen om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar

Satte inn min 750w strømforsyning som funker fint i min pc.. Restartet etter 20 minutter.. Skjer som sagt kun under spilling. Akkurat som om det er noe ekstra som setter i gang da.. Skal sjekke ram... Men alt er jo nytt nå... Pokker ass.. Hmmmm....

Har du mulighet til å prøve et annet skjermkort?

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt med på hele diskusjonen, men kanskje dette kan være til hjelp;

Jeg skiftet kabinett da jeg hadde et Asus Crosshair V Formula-Z (og overklokka FX-6300). Etter dette begynte PCen å gi blåskjerm og medfølgende restart.

Det viste seg at det var Northbridge på hovedkortet som ble for varm (selvom alle temp målinger så bra ut), selvom jeg hadde nesten et tosifret antall kabinettvifter.
På gamle kabinettet var det ei stor vifte i døren som blåste ned på hovedkortet, nye hadde ikke dette.

Kan kanskje være verdt å sjekke. Ta av kabinett døra og sett ei vifte opp mot PCen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...