Allt í lagi Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Linken du postet forteller at PS4 har tekniske begrensninger som hindrer at de kan spille av 4K FILM, men OK jeg tok feil der. Jeg har lest feil ett sted om hva som er mulig med HDMI 2.0. Samtidig så har ikke PS4 denne så hele argumentasjonen din faller på akkurat dette. Du har nå postet linken som beviser at du tar feil. Dobbel oppløsning krever mer enn dobbelt så rask GPU. Det krever også mye av CPU og av RAM. Du har valgt å ignorere dette. Irrelevant i denne sammenhengen? Hvorfor? Jeg sier PS4 sin grafikk er irrelevant når vi diskuterer Nintendo. Basert på dine argumenter er dette tydeligvis ett gyldig argument. Det er sikkert en ledig jobb i Naughty Dog som grafikkprogrammerer. Kanskje du kan fikse frameraten til Uncharted 5 kommer ut. Dette argumentet er fantastisk da. Så klart kan jeg fikse frameraten på Uncharted 5. Gi det ut på PC og alle problemene er borte. Får det. Med nåværende hardware kommer det sannsynligvis ikke til å kjøre 4K, men 1440p på 90 fps skal gå relativt uproblematisk. RAM er langt fra en flaskehals for PS4. 8 GB GDDR5 skulle holde til et grafisk enkelt spill som Smash på Wii U. Bare at spillet er mulig i 1080p60fps med den latterlig svake hardwaren i Wii U er jo konkluderende i seg selv. CPU er nok heller ikke et punkt hvor Smash er krevende. Minimalt med AI, minimalt med fysikk. Hvis man sammenligner med f. eks. The Witcher 3 som er et spill som også kjører 1080p30 fps på PS4 så er ikke 1440p90fps helt ueffent. Hvertfall stabil 60 ville vært mulig. Men da kreves det et GTX 1080 til den nette pris av 7000 blanke grunker. Og det er bare GPU. Du ignorerer fortsatt det at PS4 ikke støtter slik output så jo, det er feil å anta 1440p med 90 fps. PS4 har kanskje 8 GB RAM i teorien, men nesten 3GB brukes til å drive operativsystemet slik at spill har kun 5-6 GB tilgjengelig. Det bør også nevnes at for spill i 4K er 8 GB mindre enn foretrukket. Lurer også på hvorfor det å nevne at PS4 er utdatert med tanke på PC er irrelevant, mens det å sammenlikne PS4 med Wii U tydeligvis er relevant. Der mente jeg Uncharted 4 på PC. Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Det er irrelevant å sammenligne PS4 og Wii U. Nintendo har gjordt seg selv nærmeste irrelevant med tanke på den latterlig svake hardwaren de presterte å komme med i Wii U. Ønsker Mario og Zelda spill i 1080p, 60fps og med ettn detaljenivå som er laaaangt over det som stusselige Wii U kan levere. Håper NX versjonen av Zelda blir endel hakk penere enn Wii U versjonen. Spill i 720p er så last gen. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Bare for å trekke diskusjonen litt tilbake til tredjepartsstøtte og ytelse på maskinen. Var ikke Wii U ute et år før Ps4 kom, og var i løpet av den tiden like kraftig som konkurrentenes bokser? Og allikevel fikk vi kun noen få, stusslige ports til wii u? Betyr det at enten Nintendo er dicks eller at tredjepartene rett og slett ikke gidder å lage Nintendo ports? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Bare for å trekke diskusjonen litt tilbake til tredjepartsstøtte og ytelse på maskinen. Var ikke Wii U ute et år før Ps4 kom, og var i løpet av den tiden like kraftig som konkurrentenes bokser? Og allikevel fikk vi kun noen få, stusslige ports til wii u? Betyr det at enten Nintendo er dicks eller at tredjepartene rett og slett ikke gidder å lage Nintendo ports? Begge deler, om jeg ikke husker feil. De portene som kom, og forøvrig også tredjeparts eksklusiver solgte jo også langt under pari. Og det vesle året er jo knapt det som gikk til å oppdatere spillmotorer for sterkere konsoller. Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Linken du postet forteller at PS4 har tekniske begrensninger som hindrer at de kan spille av 4K FILM, men OK jeg tok feil der. Jeg har lest feil ett sted om hva som er mulig med HDMI 2.0. Samtidig så har ikke PS4 denne så hele argumentasjonen din faller på akkurat dette. Du har nå postet linken som beviser at du tar feil. Dobbel oppløsning krever mer enn dobbelt så rask GPU. Det krever også mye av CPU og av RAM. Du har valgt å ignorere dette. Irrelevant i denne sammenhengen? Hvorfor? Jeg sier PS4 sin grafikk er irrelevant når vi diskuterer Nintendo. Basert på dine argumenter er dette tydeligvis ett gyldig argument. Det er sikkert en ledig jobb i Naughty Dog som grafikkprogrammerer. Kanskje du kan fikse frameraten til Uncharted 5 kommer ut. Dette argumentet er fantastisk da. Så klart kan jeg fikse frameraten på Uncharted 5. Gi det ut på PC og alle problemene er borte. Får det. Med nåværende hardware kommer det sannsynligvis ikke til å kjøre 4K, men 1440p på 90 fps skal gå relativt uproblematisk. RAM er langt fra en flaskehals for PS4. 8 GB GDDR5 skulle holde til et grafisk enkelt spill som Smash på Wii U. Bare at spillet er mulig i 1080p60fps med den latterlig svake hardwaren i Wii U er jo konkluderende i seg selv. CPU er nok heller ikke et punkt hvor Smash er krevende. Minimalt med AI, minimalt med fysikk. Hvis man sammenligner med f. eks. The Witcher 3 som er et spill som også kjører 1080p30 fps på PS4 så er ikke 1440p90fps helt ueffent. Hvertfall stabil 60 ville vært mulig. Men da kreves det et GTX 1080 til den nette pris av 7000 blanke grunker. Og det er bare GPU. Du ignorerer fortsatt det at PS4 ikke støtter slik output så jo, det er feil å anta 1440p med 90 fps. PS4 har kanskje 8 GB RAM i teorien, men nesten 3GB brukes til å drive operativsystemet slik at spill har kun 5-6 GB tilgjengelig. Det bør også nevnes at for spill i 4K er 8 GB mindre enn foretrukket. Lurer også på hvorfor det å nevne at PS4 er utdatert med tanke på PC er irrelevant, mens det å sammenlikne PS4 med Wii U tydeligvis er relevant. Der mente jeg Uncharted 4 på PC. Jeg trodde PC var irrelevant. Kan du bestemme deg? Dersom vi beholder samme grafikk som er på PS4 er det faktisk ikke så krevende som du tror. Det er irrelevant å sammenligne PS4 og Wii U. Nintendo har gjordt seg selv nærmeste irrelevant med tanke på den latterlig svake hardwaren de presterte å komme med i Wii U. Ønsker Mario og Zelda spill i 1080p, 60fps og med ettn detaljenivå som er laaaangt over det som stusselige Wii U kan levere. Håper NX versjonen av Zelda blir endel hakk penere enn Wii U versjonen. Spill i 720p er så last gen. Det samme kan sies om 1080p og 60 fps (noe PS4 ikke har på alt for mange spill samtidig). Begge deler var utdatert i 2010. At noen som argumenterer med tanke på hardware trekker opp dette er morsomt. Det blir som å argumentere for at Mazda er den raskeste bilen dersom man kjører Mazda. Poenget mitt er at det handler ikke om hva som er best eller en gang om hva som er bra. Wii U er latterlig utdatert. PS4 er hakket mindre utdatert. Ingen av konsollene er imponerende på hardware, de trenger ikke å være det. Nintendo har så langt ikke sagt noe om NX, bare veldig mye om hva det ikke skal være. Kan vi ikke vente med å høre noe om det før vi bestemmer oss for at den suger? Nei, vi kan ikke det. Fordi dette er en diskusjon på internett der det å innrømme at vi har feil er krise og det er ingen som kan overbevise oss om at vi har feil. 1080p er ABSOLUTT høyeste oppløsning som finnes og 30fps er best til spill fordi det er det Uncharted 4 kjører i. Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Linken du postet forteller at PS4 har tekniske begrensninger som hindrer at de kan spille av 4K FILM, men OK jeg tok feil der. Jeg har lest feil ett sted om hva som er mulig med HDMI 2.0. Samtidig så har ikke PS4 denne så hele argumentasjonen din faller på akkurat dette. Du har nå postet linken som beviser at du tar feil. Dobbel oppløsning krever mer enn dobbelt så rask GPU. Det krever også mye av CPU og av RAM. Du har valgt å ignorere dette. Irrelevant i denne sammenhengen? Hvorfor? Jeg sier PS4 sin grafikk er irrelevant når vi diskuterer Nintendo. Basert på dine argumenter er dette tydeligvis ett gyldig argument. Det er sikkert en ledig jobb i Naughty Dog som grafikkprogrammerer. Kanskje du kan fikse frameraten til Uncharted 5 kommer ut. Dette argumentet er fantastisk da. Så klart kan jeg fikse frameraten på Uncharted 5. Gi det ut på PC og alle problemene er borte. Får det. Med nåværende hardware kommer det sannsynligvis ikke til å kjøre 4K, men 1440p på 90 fps skal gå relativt uproblematisk. RAM er langt fra en flaskehals for PS4. 8 GB GDDR5 skulle holde til et grafisk enkelt spill som Smash på Wii U. Bare at spillet er mulig i 1080p60fps med den latterlig svake hardwaren i Wii U er jo konkluderende i seg selv. CPU er nok heller ikke et punkt hvor Smash er krevende. Minimalt med AI, minimalt med fysikk. Hvis man sammenligner med f. eks. The Witcher 3 som er et spill som også kjører 1080p30 fps på PS4 så er ikke 1440p90fps helt ueffent. Hvertfall stabil 60 ville vært mulig. Men da kreves det et GTX 1080 til den nette pris av 7000 blanke grunker. Og det er bare GPU. Du ignorerer fortsatt det at PS4 ikke støtter slik output så jo, det er feil å anta 1440p med 90 fps. PS4 har kanskje 8 GB RAM i teorien, men nesten 3GB brukes til å drive operativsystemet slik at spill har kun 5-6 GB tilgjengelig. Det bør også nevnes at for spill i 4K er 8 GB mindre enn foretrukket. Lurer også på hvorfor det å nevne at PS4 er utdatert med tanke på PC er irrelevant, mens det å sammenlikne PS4 med Wii U tydeligvis er relevant. Der mente jeg Uncharted 4 på PC. Jeg trodde PC var irrelevant. Kan du bestemme deg? Dersom vi beholder samme grafikk som er på PS4 er det faktisk ikke så krevende som du tror. Det er irrelevant å sammenligne PS4 og Wii U. Nintendo har gjordt seg selv nærmeste irrelevant med tanke på den latterlig svake hardwaren de presterte å komme med i Wii U. Ønsker Mario og Zelda spill i 1080p, 60fps og med ettn detaljenivå som er laaaangt over det som stusselige Wii U kan levere. Håper NX versjonen av Zelda blir endel hakk penere enn Wii U versjonen. Spill i 720p er så last gen. Det samme kan sies om 1080p og 60 fps (noe PS4 ikke har på alt for mange spill samtidig). Begge deler var utdatert i 2010. At noen som argumenterer med tanke på hardware trekker opp dette er morsomt. Det blir som å argumentere for at Mazda er den raskeste bilen dersom man kjører Mazda. Poenget mitt er at det handler ikke om hva som er best eller en gang om hva som er bra. Wii U er latterlig utdatert. PS4 er hakket mindre utdatert. Ingen av konsollene er imponerende på hardware, de trenger ikke å være det. Nintendo har så langt ikke sagt noe om NX, bare veldig mye om hva det ikke skal være. Kan vi ikke vente med å høre noe om det før vi bestemmer oss for at den suger? Nei, vi kan ikke det. Fordi dette er en diskusjon på internett der det å innrømme at vi har feil er krise og det er ingen som kan overbevise oss om at vi har feil. 1080p er ABSOLUTT høyeste oppløsning som finnes og 30fps er best til spill fordi det er det Uncharted 4 kjører i. Kunne godt sagt at jeg ønsker å se Mario / Zelda i 16K, 240fps, fotorealistisk, men valgte å si 1080p,60fps ettersom jeg prøver å sette mål som virker realistisk. Ettersom Nintendo denne generasjonen ikke hadde mål engang å komme opp i 1080p så er jo det ett mål i seg selv. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Jeg trodde PC var irrelevant. Kan du bestemme deg? Dersom vi beholder samme grafikk som er på PS4 er det faktisk ikke så krevende som du tror. Som sagt, med en GTX 1080 kunne vi regnet med tallene du foreslo, 1440p@90fps. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Man kan jo forsatt håpe at NX greier å levere 1080/60 i sine egne spill der verken grafikk eller AI krever stort av hardware. Men er hardware for svak vil vi ikkje sjå mange tredjepartsspill på NX heller. Til Wii U dukka det ikkje opp 10 spill innafor mine krav og det vart ikkje kjøp. Er difor tvilande til at NX vil forandre stort. PS4 er hittil den kraftigaste konsollen i markedet og har ca 70 - 100 spill som kjører i 1080/60. Sånn sett greier eg ikkje å samanlikne WIi U med noko anna enn PS3 og Xbox 360. Både Wii U og PS3 har kvar sitt spill som kjører i 1080/60. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå