G2Petter Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Noen her som vet hvordan man kan kopiere lyd fra NRKs nettarkiv? Jeg skal lage en CD for en lærer jeg har, og noen av de lydfilene han vil ha tak i ligger hos NRK. Noen som vet om en måte å grabbe dem fra nettet med? BTW: Skal IKKE brukes kommersielt. Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har lurt på det selv før, om det ikke går ann å f.eks. ta opp direkte fra lydkortet's output.. men det jeg har gjort er å ta opp med mic mens jeg spiller av.. dårlig kvalitet, men det var nok for meg. Søk på google etter det jeg nevnte først, kanskje du finner noe der. Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hm... hvis du kikker litt i egenskapene for lyd/opptak, vil jeg ikke bli forbauset om du finner "Stereo Mix" eller noe i den duren på volumkontrollen for opptak. Velg den som kilde og start opptaket i et egnet program. (Har du feks. Ahead Nero, har denne en helt grei Wave-editor) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 hei bruk streamripper for winamp. dette er et veldig bra program som itengreres som plugin o winamp. Den deler opp filene etter hva sangen heter osv, og lagrer ikkea lt som en fil... Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Bruk Audacity! Veldig bra til å ta opp fra radio. Bruker den selv til privat bruk. Også er det gratis program Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 NRK åpner sine klipp i en egen spiller for IE, så jeg må nok lagre det som går gjennom lydkortet som en separat fil. Noen som skjønner hva jeg mener? Funker det å gjøre det med WaveLab? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Du trenger å få tak i wmrecorder 9, tror det var det det het. Det lagrer alt du spiller av i nrk sin "mediestasjon" som filer. Skikkeli greit program. Eneste drawbacken er at man mø høre eller se hele greia en vil kopiere derfra... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Tusen takk, skal prøve når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Det programmet funka sinnsykt bra... Anbefales! Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det er genialt faktisk! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 hva er vitsen med å bruke audacity? Du trenger signalkabel for å ta opp med det programmet fra radio. Det programmet deler faktisk opp alle sangene osv opp i deler, altså med FILNAVN osv. Det er vel bedre enn å ha en kabel fra lyd ut->inn, så trykke på record, dele opp i biter etterpå og så sette navn på filene vel? Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Noen her som vet hvordan man kan kopiere lyd fra NRKs nettarkiv?Jeg skal lage en CD for en lærer jeg har, og noen av de lydfilene han vil ha tak i ligger hos NRK. Noen som vet om en måte å grabbe dem fra nettet med? BTW: Skal IKKE brukes kommersielt. Denne er bra syntes jeg. http://www.wmasoft.com/soundrecorder.htm Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Jeg brukte wmrecorder som D-Fender anbefalte, og det var genialt til mitt bruk! Edit: Typo-whore! Endret 8. desember 2003 av G2Petter Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Allrecorder XP på download.com er mitt tips... så setter du bare opptak på mono mix... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg bruker Vegas, men det er litt mer avansert og et litt tyngre program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå