[+Glasius+] Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Fjerne luft fra vannkjølesystemet? -hvordan gjøres dette smertefritt? Måling av temperatur i vannkjølesystemet? -spesiell sensor må til? Påfylling / tømming av vannkjølesystemet? -skru av hele settet? Peltier til Magnum 478 kjøleblokk? -hvor mye effekt vil jeg tjene? Rensing av vannkjølesystemet? -såpevann, plumbo, rustfjerner? =P Takker og bukker for svar =) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) +24/11/2003 : 16:16] Fjerne luft fra vannkjølesystemet? -hvordan gjøres dette smertefritt?Måling av temperatur i vannkjølesystemet? -spesiell sensor må til? Påfylling / tømming av vannkjølesystemet? -skru av hele settet? Peltier til Magnum 478 kjøleblokk? -hvor mye effekt vil jeg tjene? Rensing av vannkjølesystemet? -såpevann, plumbo, rustfjerner? =P Takker og bukker for svar =) Lufta samlar seg i tanken etter kvert. For noken tar dette 10 minutt, andre 10 timar. Fylling og tømming gjer du gjennom tanken, dette skal du egentelig ikkje trenge å gjere i det heiletatt. Du treng ikkje å rense systemet, så lenge det ikkje er noke oppi som egentelig ikkje skulle vere der. Kor mykje du tjener kjem heilt an på TEC'et. Vanntemperaturen treng du egenteilg ikkje å vite, men omd u absolutt vil, går det sikkert å lirke ein senor inn i tanken ein plass. Edit: Min post nr 666 Endret 24. november 2003 av Satrucci_ Lenke til kommentar
@lf Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 +24/11/2003 : 16:16] Fjerne luft fra vannkjølesystemet? -hvordan gjøres dette smertefritt?Måling av temperatur i vannkjølesystemet? -spesiell sensor må til? Når jeg skal fjerne luften fra systemet bruker jeg å sette en spiseskje nedi tanken mellom innløp og utløpsnippelen. Ved å gjøre dette tvinger du luften som sirkulerer i systemet å gå opp, i stedet for å bli dratt med en runde til.. En annen ting jeg bruker å gjøre er å holde maskinen litt oppned slik at luft som er innestengt inne i blokkene kommer ut.. Mener det er mulig å bare teipe en vanlig temp. sensor på utsiden av tanken så lenge den ikke er bygd av alt for tykk materiale.. Lenke til kommentar
[+Glasius+] Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 "holde maskinen litt oppned" hehe. Tror jeg holder meg til spiseskje teknikken.. høres litt tryggere ut =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå