YpsiNine Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Disse skjermene ser ut som noe jeg kunne tenke meg å kjøpe. Må ha en skjerm som klarer 100 Hz i 1024x768(17") evnt. 100 Hz i 1280x1024 (19"), og begge disse skjermene klarer de spesifikasjonene der. Er det noen som har en av disse skjermene og som kan fortelle litt om erfaringer? Og, har de to sånne horisontale linjer som skyldes bilderøret? Lenke til kommentar
nogard Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har syncmaster 959NF og synes den er knall, kjører 120Hz i 1024 x 768 og ja den har de horisontale linjene men den synes bare speiselt på lyse og hvite bakgrunner, men du venner deg fort til dem. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har syncmaster 959NF og synes den er knall, kjører 120Hz i 1024 x 768 og ja den har de horisontale linjene men den synes bare speiselt på lyse og hvite bakgrunner, men du venner deg fort til dem. Takk for tilbakemelding. Noen flere som har erfaringer Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Naboen har en 959NF, og etter hva jeg kan se er den en helt perfekt 19" CRTskjerm. 100Hz i 1280x1024 med 100% flatt billedrør er behagelig å se på Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 høyere HZ gir et mer uskarpt bilde, Lavere HZ gir et skarpere bilde. Selv kjører jeg på 85 Hz som er det optimale i forhold til flimmring/skarphet. kjør også BNC kabel om monitoren har BNC-tilkobling. Ps - jeg kan kjøre 1024x768@160Hz , 1280x1024@129Hz , men det er en grunn til at jeg kjører det på 85 Hz, noe de aller fleste bør gjøre. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Takker for flere svar. Og ja, jeg er klar over det at bildet blir skarpere i f.eks 60Hz enn i 85Hz. Men den skjermen jeg har er såpass gammel og sliten uansett, så en ny skjerm vil bli en merkbar forbedring. Jeg ser nå veldig på disse NF skjermene til Samsung, siden det ser ut til at de generelt er gode. Og 1024x768 i 160Hz går nok fint på din 21" Sony ja, men jeg er helt uinteressert i å kjøpe en så stor skjerm og betale så mye. Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Et lite sprøsmål til om denne skjermen, På samsung.se står det slik "Bildrör (aktiv bildyta): 19" (18")". Hva mener man med aktiv bildeflate? Det er jo en 19". Kan noen forklare dette? Vurderer å kjøpe denne jeg også. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 slik er det for alle CRT skjermer, du kan trekke fra ca 1 tomme. min skjerm er en 21" men har aktiv 19.8" skjermflate det samme gjelder egentlig for lcd skjermer (det at en har en tomme for skjermen (det vil si det som også sitter under rammen) og en aktiv skjermflate) men for lcd har en valgt å bare oppgi aktiv skjermflate så for crt (gjelder også TV) oppgis ikke aktiv skjermflate så der må du trekke fra litt, mens for LCD får du oppgitt aktiv skjermflate Litt dumt men slik er det Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har Samsung SyncMaster 959NF, kjører 85 Hz og er kjempefornøyd, særlig med det programvarebaserte strålefilteret. Sitter i timer med regneark fulle av celler i arial narrow. Niks mere hodepine etter at jeg fikk 959 NF! De to stripene antydes såvidt mot lys/hvit bakgrunn. Alle Triniton billedrør har dem. De "forsvinner" straks du har vendt deg til dem. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg kjøpte også nettop 959nf, og det er STOR forskjell fra den nesten fem år gammle 17" skjermen jeg har brukt siden komfen. Det er flott med flatt bilde, og de to strekene blir du vant til. Høy Hz er jo også en stor forskjell, og mulighet for å bruke stor oppløsning (2000x1500@87) kan jo også være en fordel. Skjermen har BNC, og du kan kobble til to maskinen til den (en BNC og en D-SUB) og ved tre trykk kan du bytte input. Windows programmet MouScreen er også genialt. Det gir deg mulighet for å gjøre alt du kan gjøre med kontrollene på skjermen i windows med muspekeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå