don2maso Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Rimi selger nå et HP Photosmart 433 til 990.-. Jeg har ingen erfaringer med digitalkamera men forstår at dette neppe er et super-high-end-kamera, men er det godt nok for amatør-hjemmebruk? Eller kanskje som julegave til mor? Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg kjøpte nettopp et slikt, men har ikke åpnet det enda. Rimi-butikken hadde fått 4 stk kamera totalt, og jeg kjøpte det siste. Tenkte å søke litt på nettet etter informasjon etc før jeg åpner det eller evt leverer det tilbake. Det merkelige er imidlertid at dette kameraet ikke omtales på www.hp.no. Der refereres det kun til HP435. Det siste tallet angir digital zoom, altså har Rimi-varianten 3x digital zoom og HP435 har 5x. Men siden digital zoom foregår i firmware i kameraet, så skulle det ikke forundre meg om 433 og 435 er det samme produktet bortsett fra firmware. La også merke til at Elkjøp selger en pakke med C435 og HP-skriver til 1995,- Skriveren koster løst 995,- så da får du C435 til 990,- på Elkjøp også i denne pakken. Fordelen med å kjøpe på Elkjøp, er at du da kan benytte deg av kampanjen på HPs nettsider. Ved kjøp av 2 HP produkter, så kan du sende inn kvitteringen og motta gratis 64MB SD-kort og fotopapir + boks. (Verdi 600 iflg nettsiden) Dette kan du ikke gjøre med C433, da det ikke står oppført på listen på nettsiden. (Det gjør derimot C435). Merkelig sak dette... Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg og dama dro på Rimi og kjøpte to stykk idag. Dama er fornøyd med kameraet men jeg synes batteri kapasiteten er skremmende dårlig hvis ikke jeg fikk mandags-kameraet. Jeg har gått gjennom 3 sett med AA batterier idag, og det blir ett dyrt kamera hvis dette fortsetter! Bildene synes jeg er typisk for kameraer uten optisk zoom, stort sett ok (ser ikke ut til at det er særlig makro; nærbilder blir ufokuserte, mens motiver som ligger i fokusplanet blir ganske bra. Bra når det er godt med lys vel og merke, kameraet virker lyssvakt og blitzen har ganske dårlig rekkevidde synes jeg. Skal ta noen testbilder i morra i det kjempefine lyset og været her i Tromsø for tiden og se hvordan det blir. Film funksjon som jeg fått testet så vidt, ligner på dårlig web-kamera. Og man kan vistnok lese inn lyd også på kameraet. 16 MB minne er også veldig lite, så jeg må få kjøpt meg en minnebrikke snarest... AtomSmurfen, Lenke til kommentar
HP_H Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dama er fornøyd med kameraet men jeg synes batteri kapasiteten er skremmende dårlig hvis ikke jeg fikk mandags-kameraet. Jeg har gått gjennom 3 sett med AA batterier idag, og det blir ett dyrt kamera hvis dette fortsetter! Kjøp oppladbare batterier, de varer lengre og det blir billigere i lengden. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har gått gjennom 3 sett med AA batterier idag, og det blir ett dyrt kamera hvis dette fortsetter! gode oppladbare batterier + lader koster 199,- og mangedobler kameraets "oppetid" http://www.mpx.no/asp/info.asp?p=12547&l=3 fås trolig også i din lokale foto-sjappe Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har det ekte 3 megapixler oppløsning, eller er det interpolert? Og hvordan er bildekvaliteten innendørs? Det er jo det største problemet med billige digitalkamera, at de ofte blir nær ubrukelige innendørs selv om man bruker blits. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Dama er fornøyd med kameraet men jeg synes batteri kapasiteten er skremmende dårlig hvis ikke jeg fikk mandags-kameraet. Jeg har gått gjennom 3 sett med AA batterier idag, og det blir ett dyrt kamera hvis dette fortsetter! Dette er tilfellet på vårt eldre HP PhotoSmart kamera også. Suuuger strøm som en Bentley Arnage sluker bensin... Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det derre er jo bare lekekamera du kjøper til ungene som julegave, så ikke forvent det helt store hehe Lenke til kommentar
kag Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 På spørsmålet om dette kameraet er godt nok for amatør bruk, så må jeg nesten svare med spm om hva du legger i amatør. Jeg synes dette kameraet akkurat ikke strekker til. Men det er sikkert verdt de 990 kornene det koster. Skulle jeg kjøpt et kamera til min mor, ville jeg kjøpt noe bedre enn det som er å finne hos Rimi. Kameraer under 2000 pleier ikke å være stort mer enn en boks med blits. Selv om man kanskje kan få noe bra ut av det. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Kan bekrefte at batterikapasiteten er latterlig dårlig. Det første settet med AA batterier varte i..umm... 5 minutter? Ja, du leste riktig - 5 minutter! Får prøve meg med noen 1800ma batterier og se om det blir bedre. Kameraet synes jeg er godt jeg, tatt prisen i betraktning. Hadde faktisk forventet mindre enn det det gir. Men akk batterikapasiteten er til å le av... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Vanlige, ikke-oppladbare batterier varer kun noen få minutter... det gjelder alle kamera. Oppladbare ni-mh holder mye lengre pr. lading. Kjøp så høy mah på batteriene som mulig (2200 er vanligst nå for tiden, 2500 finnes). Grunnen til at vanlige AA batterier varer så kort, er at disse mister spenning gradvis etter som man bruker batteriet. Utstyr som krever jevn tilførsel av spenning, kutter derfor ut så fort batteriet er brukt litt. Oppladbare ni-mh batterier, har en jevn spenning helt til siste slutt... den taper seg ikke gradvis. Derfor varer oppladbare ni-mh batterier mye lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå