Gå til innhold

? Overklokkere ?


Surten

Anbefalte innlegg

Alt i alt så kommer det ann på hvordan du overklokker.

Hvis du klokker opp FSB sammen md CPU og hever også hastigheten på annet utstyr så er det selvfølgelig merkbart til de grader!

Du kan jo selv tenke hva en "gammel" P4 1.6GHz yter ved 3GHz (og ja, det er faktisk en god del av disse CPU'ene).

Hva mener du forresten med "High End Ikke overklokket maskin"? Mener du et ferdigprodukt fra Dell el. lignende som ikke er beregnet for klokkere og ytelsebeviste kjøpere?

Når det gjelder klokking for min del så er det ikke på grunn av at jeg ønsker så mye høyere FPS men at jeg ønsker å kjøre mye "eye candy" på spillene mine.

Jeg har ingen problem med å kjøre Max Payne 2 med alt satt til maks, jeg kjører også 6X AA samt 8X Aniso ved 1600*1200 dots.

Den "lille" klokkingen jeg driver på med gjør dette mulig og det er ikke mange ferdigprodukter på markedet som klarer dette siden det finnes ikke så raske ferdig-PC'er på markedet!

 

Kansje du ikke ser forskjell på 30 eller 100FPS men da må du være den eneste...

Ved intense og raske spill med mye bevegelse så er 30FPS veldig dårlig, for min del så er det så ubehageligt at jeg ikke kan spille det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bleh hvor har alle det fra at det mennesklige øye ikke kan skille høyere en 30 bilder i sekundet

 

blehblehblehbleh

 

Du vet altså hvordan de fleste programmer og spillmoterer er programert, du har studert kildekoden deres og funnet ut at det ikke hjelper på ytelsen med en raskere maskin så lenge en liten del av programmet går fort nok fra før. Du har altså studert de vanligste programmene og funnet ut at de som laget dem er idioter og har skapt en løkke som har en innebygget ventefunskjon og høyere interrupt verdi enn hovedløkken som bestemmer hvor et objekt skal plaseres, eller kansje det er alle operativsystemenes minnehåndtering som er så dårlig at raskere maskiner ikke fører til bedre ytelse?

 

Du vet jo også hvordan DX utnytter hardware, hva GL utnytter av maskinen. Gratulerer, du burde lett kunne finne deg en jobb der du tjener såpass bra at du ikke trenger å bry deg om prisen på hardwaren din lengre.

 

 

 

 

Det er flott det er så mange eksperter på hardware.no som utaler seg om det de kan mest om..

Når du ser på TV eller en video film på et standar TV som er 50hz hvor mange forskjelige bilder tror du da ser i løpet av 1 sec?

 

Mvh

Surten

Lenke til kommentar
Alt i alt så kommer det ann på hvordan du overklokker.

Hvis du klokker opp FSB sammen md CPU og hever også hastigheten på annet utstyr så er det selvfølgelig merkbart til de grader!

Du kan jo selv tenke hva en "gammel" P4 1.6GHz yter ved 3GHz (og ja, det er faktisk en god del av disse CPU'ene).

Hva mener du forresten med "High End Ikke overklokket maskin"? Mener du et ferdigprodukt fra Dell el. lignende som ikke er beregnet for klokkere og ytelsebeviste kjøpere?

Når det gjelder klokking for min del så er det ikke på grunn av at jeg ønsker så mye høyere FPS men at jeg ønsker å kjøre mye "eye candy" på spillene mine.

Jeg har ingen problem med å kjøre Max Payne 2 med alt satt til maks, jeg kjører også 6X AA samt 8X Aniso ved 1600*1200 dots.

Den "lille" klokkingen jeg driver på med gjør dette mulig og det er ikke mange ferdigprodukter på markedet som klarer dette siden det finnes ikke så raske ferdig-PC'er på markedet!

 

Kansje du ikke ser forskjell på 30 eller 100FPS men da må du være den eneste...

Ved intense og raske spill med mye bevegelse så er 30FPS veldig dårlig, for min del så er det så ubehageligt at jeg ikke kan spille det.

Endelig en som har skønt det :-) mer Eye Candy ved 30FSP er bedre en lite eye candy ved 100FSP pga øyet oppfatter ikke flere bilder likavell ...

 

 

High End maskin dvs det feteste av det fete innenfor hardware :-)

 

 

Mvh

Surten

Lenke til kommentar
CS ja... det er på grunn av at grafikkmotoren arbeider hele tiden slik at fysikkmotoren ikke får gjøre sitt. Når du har 100 fps kan du for eksempel få ut flere skudd på full auto... (dokumentert)

 

Det har altså ikke noe med øyet å gjøre.

En annen ting er at jeg ikke kan fatte at folk gidder å spille det gamle, forferdig dårlige spillet "CS". Prøvde det én gang, aldri mer. Håpløst.

grunnen til at du alldri mere vill prøve det er at du ikke er smart nok til å lese spillet og at refleksene dine ikke er gode nok til å klare å skade noen 1 hp........du vill ikke spille cs fordi du er eid i det, og det shønner jeg helt, men ikke gå ut og si at det er et drittspill når det er verdens mest spillte onlinespill....

:roll::lol::roll::lol::roll::lol:

Lenke til kommentar
En ting noen sier at ja jeg må ha 100FPS i counter strike !!! HALLO er dere klar over at det meskelige øyet ikke klarer og oppfatte noe serlig mer en 30FPS ? så lenge man har en konstant 30FSP er det det samme som perfekt flyt !

Du må nesten spille det endel for at du skal skjønne hvorfor 100 (99) fps er nødvendig i CS. Det har også litt med tilvenning å gjøre.. har du spilt med 60fps en stund og er blidt vandt med det så vil du trolig ikke synes 100 er nødvendig.

Lenke til kommentar
En ting noen sier at ja jeg må ha 100FPS i counter strike !!! HALLO er dere klar over at det meskelige øyet ikke klarer og oppfatte noe serlig mer en 30FPS ? så lenge man har en konstant 30FSP er det det samme som perfekt flyt !

Javel?

 

Fattet ikke vitsen med innlegget ditt, noe du lurer på...? :roll:

 

Enda en link

 

Edit: La til siste linken

Endret av Snorre123
Lenke til kommentar
CS ja... det er på grunn av at grafikkmotoren arbeider hele tiden slik at fysikkmotoren ikke får gjøre sitt. Når du har 100 fps kan du for eksempel få ut flere skudd på full auto... (dokumentert)

 

Det har altså ikke noe med øyet å gjøre.

En annen ting er at jeg ikke kan fatte at folk gidder å spille det gamle, forferdig dårlige spillet "CS". Prøvde det én gang, aldri mer. Håpløst.

grunnen til at du alldri mere vill prøve det er at du ikke er smart nok til å lese spillet og at refleksene dine ikke er gode nok til å klare å skade noen 1 hp........du vill ikke spille cs fordi du er eid i det, og det shønner jeg helt, men ikke gå ut og si at det er et drittspill når det er verdens mest spillte onlinespill....

At en som kaller seg "henrik2k" skal komme og påstå at jeg ikke er smart fordi jeg misliker et spill ser jeg på som meget, meget morsomt.

 

PS: Drittspill.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar

*CS er et dårlig spill. Latterlig grafikk og repetativt. Var muligens noe nyskapende for 3 år siden, men burde blitt lagt på hylla for lenge siden. Tenker på CS som et Spice Girls fenomen. CZ er også forferdelig dårlig.

 

*Øyet kan oppfatte mye mer enn 30fps. Grunnen til av tv ser ut til å gå glatt på 50Hz(50"bps") er effekter som motion blur og color bleed. Siden alle i denne tråden er så smarte vet de vel hva det er.

 

*Ved å overklokke CPU'en din kan nok du(trådstarter) få en slik økning du snakker om. Det er ikke noe problem å klokke CPU'er 4-500MHz lenger og det gir ganske mye ytelsesøkning.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Alt i alt så kommer det ann på hvordan du overklokker.

Hvis du klokker opp FSB sammen md CPU og hever også hastigheten på annet utstyr så er det selvfølgelig merkbart til de grader!

Du kan jo selv tenke hva en "gammel" P4 1.6GHz yter ved 3GHz (og ja, det er faktisk en god del av disse CPU'ene).

Hva mener du forresten med "High End Ikke overklokket maskin"? Mener du et ferdigprodukt fra Dell el. lignende som ikke er beregnet for klokkere og ytelsebeviste kjøpere?

Når det gjelder klokking for min del så er det ikke på grunn av at jeg ønsker så mye høyere FPS men at jeg ønsker å kjøre mye "eye candy" på spillene mine.

Jeg har ingen problem med å kjøre Max Payne 2 med alt satt til maks, jeg kjører også 6X AA samt 8X Aniso ved 1600*1200 dots.

Den "lille" klokkingen jeg driver på med gjør dette mulig og det er ikke mange ferdigprodukter på markedet som klarer dette siden det finnes ikke så raske ferdig-PC'er på markedet!

 

Kansje du ikke ser forskjell på 30 eller 100FPS men da må du være den eneste...

Ved intense og raske spill med mye bevegelse så er 30FPS veldig dårlig, for min del så er det så ubehageligt at jeg ikke kan spille det.

Endelig en som har skønt det :-) mer Eye Candy ved 30FSP er bedre en lite eye candy ved 100FSP pga øyet oppfatter ikke flere bilder likavell ...

 

 

High End maskin dvs det feteste av det fete innenfor hardware :-)

 

 

Mvh

Surten

Ok, bra det at du også har skjønt det. Eg skal i hvert fall ikkje hindre deg i og spille med 30 fps i Counter-Strike. Så kan alle oss andre spille på 100 fps. Og du Bensin, du høres ut som en barnslig fjortis som har blitt fragga alt for mye i Counter-strike. Begynn heller setningen med EG synes at Counter-strike er et dritt-spill.

Lenke til kommentar
Hva mener du forresten med "High End Ikke overklokket maskin"? Mener du et ferdigprodukt fra Dell el. lignende som ikke er beregnet for klokkere og ytelsebeviste kjøpere?
Det han mener med "High-end ikke overklokket maskin" er vel at det er en bra maskin som ikke er overklokket?, Fatter ikke at det kan være så vanskelig å forstå.

 

Og angående cs diskusjonen så er jeg litt midt imellom, jeg syns ikke cs er dårlig.. Spilelr det engang iblant, men det er litt irriterende på LAN og bare spille cs :roll: noen enige eller??

Lenke til kommentar
Lå oss heller si at et bilde tar 30min og Rendre i 3dstudio, hvis man overklokker maskinen og får den til og rendre 5 min raskere dvs på 25 min da vil jeg bli imponert.

Den vil selvfølgelig gå ned med endel tid hvis du overklokker. En P4 [email protected] (som er rimelig normalt) er jo like endel kjappere enn en P4 3.4 (når den kommer) siden du kjører mye høyere FSB og øker minnebåndbredde til over 6Gbs.. Ifra 4.5

 

Så du får nok 30% raskere videoredigering av dette ja.. ;)

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

 

Dette er noe av det absolutt dummeste jeg har hørt. Jeg er lei av å høre folk som sier "nå må dere cs-folk gi dere, 60 fps er mer enn nok". Og som om ikke dét var nok, tilføyer dere alltid det ekstreme argumentet at: "øyet klarer ikke oppfatte mer enn 25-30 bilder i sekundet".

 

For det første. Alle som har spilt CS og andre FPS spill, vet at det er STOR forskjell på 60 fps og 100 fps. Alt glir mye bedre i 100 fps. Dersom du sitter 5-10 meter fra skjermen, ser du nok ikke forskjell på 60 og 100 fps, men dersom du sitter selv og styrer, merker du ekstrem forskjell.

 

Øyet oppfatter MYE mer enn 25-30 bilder i sekundet, men ved 25-30 bilder/sek vil øyet oppfatte bevegelsen som kontinuerlig. Altså, dersom du står litt på avstand og ser på 25-30 fps, vil nok det se tilnærmet likt ut som 100 fps. Men dette er jo totalt usaklig. De fleste spiller ikke dataspill på 5-10 meters avstand, så dersom du sitter 1 m fra og styrer selv, er det stor forskjell på 60 og 100 fps (og følgelig enda større fra 25-30 til 100).

Lenke til kommentar
Hva mener du forresten med "High End Ikke overklokket maskin"? Mener du et ferdigprodukt fra Dell el. lignende som ikke er beregnet for klokkere og ytelsebeviste kjøpere?
Det han mener med "High-end ikke overklokket maskin" er vel at det er en bra maskin som ikke er overklokket?, Fatter ikke at det kan være så vanskelig å forstå.

 

Og angående cs diskusjonen så er jeg litt midt imellom, jeg syns ikke cs er dårlig.. Spilelr det engang iblant, men det er litt irriterende på LAN og bare spille cs :roll: noen enige eller??

Jeg er helt enig med dare-devil.. Folk kan gjerne begynne å spille nye spill på LAN, kan ikke komme å si at CS er det eneste kule når de ****** ikke prøve nytt.. Halo f.eks er noe av det kuleste jeg har spilt i multiplayer (men folk liker forskjellig.. HUSK DET BenSin!)

 

Men jeg må jeg ikke er noe stor fan av CS, men det vil jo ikke si at spillet er dårlig av den grunn.

Men det er et gammelt spill, og folk burde kanskje tenke på nye ting..

 

Samtidig vil jeg si det at de som liker UT2003 burde ikke si at CS er et dritt-spill, for de to spillene som alle andre "shooters"spill går forsåvidt ut på akkurat det samme.. Så å si at cs er mindre gøy blir vel mer korrekt...

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens.

 

Ok Nok er Nok jeg startet denne tråden for og provosere litt og som man ser så er de fleste svar som jeg har fått ganske håpløse og grunnløse.

 

Person angrep burde dere holde dere unna siden det beviser at dere ikke har så mye peiling på hva tråden handler om.

 

Jeg kjenner til det meste av hva som skjer med maskiner som blir overklokket siden jeg jobber med dette daglig.

 

Her er noen linker som jeg anbefaler dere og lese ..

 

 

http://www.daniele.ch/school/30vs60/30vs60_1.html

 

http://www.planetdescent.com/d3help/framerate.shtml

 

http://www.tech-notes.tv/Jim/Articles/24_Frame.html

 

http://www.end-clan.com/phpbb/viewtopic.php?p=9852

 

 

Mvh

Surten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...