Gå til innhold

? Overklokkere ?


Surten

Anbefalte innlegg

Hvor stor ytelse forskjell får man?

 

Ikke si at jeg får så og så mange 3dmarks for det har nesten ikke noe og si, fra

4 til 5K marks i 3dmark03 har ikke noe og si i spill.

 

Lå oss heller si at et bilde tar 30min og Rendre i 3dstudio, hvis man overklokker maskinen og får den til og rendre 5 min raskere dvs på 25 min da vil jeg bli imponert.

 

En ting noen sier at ja jeg må ha 100FPS i counter strike !!! HALLO er dere klar over at det meskelige øyet ikke klarer og oppfatte noe serlig mer en 30FPS ? så lenge man har en konstant 30FSP er det det samme som perfekt flyt !

 

Mvh

Surten

Maskin vare: High End Ikke overklokket maskin.

 

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor stor ytelse forskjell får man?

 

Ikke si at jeg får så og så mange 3dmarks for det har nesten ikke noe og si, fra

4 til 5K marks i 3dmark03 har ikke noe og si i spill.

 

Lå oss heller si at et bilde tar 30min og Rendre i 3dstudio, hvis man overklokker maskinen og får den til og rendre 5 min raskere dvs på 25 min da vil jeg bli imponert.

 

En ting noen sier at ja jeg må ha 100FPS i counter strike !!! HALLO er dere klar over at det meskelige øyet ikke klarer og oppfatte noe serlig mer en 30FPS ? så lenge man har en konstant 30FSP er det det samme som perfekt flyt !

 

Mvh

Surten

Maskin vare: High End Ikke overklokket maskin.

 

:woot:

Håpløst innlegg. Ditt spørsmål er umulig å svare på uten mer detaljer rundt systemet ditt. Jeg må si jeg finner det merkelig at det faller folk helt naturlig å tro at "data-mennesker" er synske.

 

Blir omtrent som å si "jeg har en bil, hvor mye bensin bruker den per mil?"

Lenke til kommentar
Hvor stor ytelse forskjell får man?

 

Ikke si at jeg får så og så mange 3dmarks for det har nesten ikke noe og si, fra

4 til 5K marks i 3dmark03 har ikke noe og si i spill.

 

Lå oss heller si at et bilde tar 30min og Rendre i 3dstudio, hvis man overklokker maskinen og får den til og rendre 5 min raskere dvs på 25 min da vil jeg bli imponert.

 

En ting noen sier at ja jeg må ha 100FPS i counter strike !!! HALLO er dere klar over at det meskelige øyet ikke klarer og oppfatte noe serlig mer en 30FPS ? så lenge man har en konstant 30FSP er det det samme som perfekt flyt !

 

Mvh

Surten

Maskin vare: High End Ikke overklokket maskin.

 

:woot:

Håpløst innlegg. Ditt spørsmål er umulig å svare på uten mer detaljer rundt systemet ditt. Jeg må si jeg finner det merkelig at det faller folk helt naturlig å tro at "data-mennesker" er synske.

 

Blir omtrent som å si "jeg har en bil, hvor mye bensin bruker den per mil?"

:yes:

Lenke til kommentar
CS ja... det er på grunn av at grafikkmotoren arbeider hele tiden slik at fysikkmotoren ikke får gjøre sitt. Når du har 100 fps kan du for eksempel få ut flere skudd på full auto... (dokumentert)

 

Det har altså ikke noe med øyet å gjøre.

En annen ting er at jeg ikke kan fatte at folk gidder å spille det gamle, forferdig dårlige spillet "CS". Prøvde det én gang, aldri mer. Håpløst.

Lenke til kommentar
Nok ett unødvendig svar fra negative Bensin.

Ditt er så ******* nødvendig altså?

 

Edit: Siden du endrer, endrer jeg. Condition Zero er riktignok nytt, men bra? Nei. Jeg prøvde også dette en gang for et par uker siden, for å si det slik: Uteliggerene har nå fått noe nytt de kan speile seg med.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar
CS ja... det er på grunn av at grafikkmotoren arbeider hele tiden slik at fysikkmotoren ikke får gjøre sitt. Når du har 100 fps kan du for eksempel få ut flere skudd på full auto... (dokumentert)

 

Det har altså ikke noe med øyet å gjøre.

Så hvor er dette dokumentert da?

 

 

Altså dvs at CS enginen er veldig uretferdig for de som har dårlig system ?

 

 

 

Mvh

Surten

Lenke til kommentar
CS ja... det er på grunn av at grafikkmotoren arbeider hele tiden slik at fysikkmotoren ikke får gjøre sitt. Når du har 100 fps kan du for eksempel få ut flere skudd på full auto... (dokumentert)

 

Det har altså ikke noe med øyet å gjøre.

Så hvor er dette dokumentert da?

 

 

Altså dvs at CS enginen er veldig uretferdig for de som har dårlig system ?

 

 

 

Mvh

Surten

Alle spill er vel "urettferdige" for de med et dårlig system.

Lenke til kommentar
Hvor stor ytelse forskjell får man?

 

Ikke si at jeg får så og så mange 3dmarks for det har nesten ikke noe og si, fra

4 til 5K marks i 3dmark03 har ikke noe og si i spill.

 

Lå oss heller si at et bilde tar 30min og Rendre i 3dstudio, hvis man overklokker maskinen og får den til og rendre 5 min raskere dvs på 25 min da vil jeg bli imponert.

 

En ting noen sier at ja jeg må ha 100FPS i counter strike !!! HALLO er dere klar over at det meskelige øyet ikke klarer og oppfatte noe serlig mer en 30FPS ? så lenge man har en konstant 30FSP er det det samme som perfekt flyt !

 

Mvh

Surten

Maskin vare: High End Ikke overklokket maskin.

 

:woot:

Håpløst innlegg. Ditt spørsmål er umulig å svare på uten mer detaljer rundt systemet ditt. Jeg må si jeg finner det merkelig at det faller folk helt naturlig å tro at "data-mennesker" er synske.

 

Blir omtrent som å si "jeg har en bil, hvor mye bensin bruker den per mil?"

Gjelder ikke mit system, lurte bare på hva er vitsen med og overklokke generelt.

 

Mvh

Surten.

Lenke til kommentar
Gjelder ikke mit system, lurte bare på hva er vitsen med og overklokke generelt.

 

Mvh

Surten.

Hva tror du er vitsen, egentlig? Hva tror du biltrimming er godt for? Hvorfor tror du folk trimmer mopeden sin? Hvorfor trener folk? Hvorfor trener skiløpere? Listen er lang, bruker du litt fantasi skjønner du helt sikkert vitsen.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar
Hvor stor ytelse forskjell får man?

 

Ikke si at jeg får så og så mange 3dmarks for det har nesten ikke noe og si, fra

4 til 5K marks i 3dmark03 har ikke noe og si i spill.

 

Lå oss heller si at et bilde tar 30min og Rendre i 3dstudio, hvis man overklokker maskinen og får den til og rendre 5 min raskere dvs på 25 min da vil jeg bli imponert.

 

En ting noen sier at ja jeg må ha 100FPS i counter strike !!! HALLO er dere klar over at det meskelige øyet ikke klarer og oppfatte noe serlig mer en 30FPS ? så lenge man har en konstant 30FSP er det det samme som perfekt flyt !

 

Mvh

Surten

Maskin vare: High End Ikke overklokket maskin.

 

:woot:

Perfekt flyt me 30fps. HAH!

 

Latterlig påstand mener jeg.

Lenke til kommentar
Nok ett unødvendig svar fra negative Bensin.

Ditt er så ******* nødvendig altså?

 

Edit: Siden du endrer, endrer jeg. Condition Zero er riktignok nytt, men bra? Nei. Jeg prøvde også dette en gang for et par uker siden, for å si det slik: Uteliggerene har nå fått noe nytt de kan speile seg med.

Det er ingen vits å rakke ned på et spill berre fordi du ikke liker det ( det får deg til å høres ut som en fjortis whiner)

Heldigvis er det ikke du som bestemmer hva som er bra og ikke, spør du meg eg forstår ikke eg hvorfor folk gidder spille UT heller (blir kjedelig etter 30min.) Men det er mange som digger det spillet og ikke spiller annet.

Og anngående CS! det er ikke uten grunn at det er verdens mest spilte multiplayer spill !!!!!! Og Condition Zero er laget for CS fans, spillet et basert på CS 1.6 og er "nesten" helt likt berre det er single player.

Det fines 1000 vis av spill på merkedet i dag og det er altid noen som liker di mindre "populære" spillene og. Eg er ganske sikker på at eg "hater" mange av di spillene du spiller, men å begynne å slange med lippa av den grunn er rett og slett idiotisk.

 

mvh

FirstC

Lenke til kommentar
Gjelder ikke mit system, lurte bare på hva er vitsen med og overklokke generelt.

 

Mvh

Surten.

Hva tror du er vitsen, egentlig? Hva tror du biltrimming er godt for? Hvorfor tror du folk trimmer mopeden sin? Hvorfor trener folk? Hvorfor trener skiløpere? Listen er lang, bruker du litt fantasi skjønner du helt sikkert vitsen.

ja ja listen er lang men, ytelsen man klarer og presse ut av en datamaskin er minimal i forhold til hva man kan presse ut av f.eks en bil eller menske.

 

En datamaskin er avhengi av good programering, i dag blir veldig mye av programene og spill programert sloppy eller veldig dårlig i forhold til ytelse.

 

Hadde vi drevet med den samme opptimaliseringen som ble gjort på Gamle amiga demoer og C64 vile vi neppe hatt behov for maskinen vi har i dag.

 

Det jeg vil fram til er at er det virkelig værdt og overklokke når man kansje klarer og presse ut noen flere marks i 3dmark03, ytelsen i spill blir skjeldent merkbart bedre siden de ikke utnyter de resursene som maskinen i dag har.

 

Derfor vil jeg bli imponert hvis noen klarer og render et bilde som tar 30 min på en 3Ghz maskin og få det til og gå 5 min fortere bare ved og overklokke hardwaren.

 

Mvh

Surten

Lenke til kommentar
Hvor stor ytelse forskjell får man?

 

Ikke si at jeg får så og så mange 3dmarks for det har nesten ikke noe og si, fra

4 til 5K marks i 3dmark03 har ikke noe og si i spill.

 

Lå oss heller si at et bilde tar 30min og Rendre i 3dstudio, hvis man overklokker maskinen og får den til og rendre 5 min raskere dvs på 25 min da vil jeg bli imponert.

 

En ting noen sier at ja jeg må ha 100FPS i counter strike !!! HALLO er dere klar over at det meskelige øyet ikke klarer og oppfatte noe serlig mer en 30FPS ? så lenge man har en konstant 30FSP er det det samme som perfekt flyt !

 

Mvh

Surten

Maskin vare: High End Ikke overklokket maskin.

 

:woot:

Perfekt flyt me 30fps. HAH!

 

Latterlig påstand mener jeg.

Latterlig hvordan det ?

 

Mvh

Surten

Lenke til kommentar
CS ja... det er på grunn av at grafikkmotoren arbeider hele tiden slik at fysikkmotoren ikke får gjøre sitt. Når du har 100 fps kan du for eksempel få ut flere skudd på full auto... (dokumentert)

 

Det har altså ikke noe med øyet å gjøre.

En annen ting er at jeg ikke kan fatte at folk gidder å spille det gamle, forferdig dårlige spillet "CS". Prøvde det én gang, aldri mer. Håpløst.

grunnen til at du alldri mere vill prøve det er at du ikke er smart nok til å lese spillet og at refleksene dine ikke er gode nok til å klare å skade noen 1 hp........du vill ikke spille cs fordi du er eid i det, og det shønner jeg helt, men ikke gå ut og si at det er et drittspill når det er verdens mest spillte onlinespill....

Lenke til kommentar

bleh hvor har alle det fra at det mennesklige øye ikke kan skille høyere en 30 bilder i sekundet

 

blehblehblehbleh

 

Du vet altså hvordan de fleste programmer og spillmoterer er programert, du har studert kildekoden deres og funnet ut at det ikke hjelper på ytelsen med en raskere maskin så lenge en liten del av programmet går fort nok fra før. Du har altså studert de vanligste programmene og funnet ut at de som laget dem er idioter og har skapt en løkke som har en innebygget ventefunskjon og høyere interrupt verdi enn hovedløkken som bestemmer hvor et objekt skal plaseres, eller kansje det er alle operativsystemenes minnehåndtering som er så dårlig at raskere maskiner ikke fører til bedre ytelse?

 

Du vet jo også hvordan DX utnytter hardware, hva GL utnytter av maskinen. Gratulerer, du burde lett kunne finne deg en jobb der du tjener såpass bra at du ikke trenger å bry deg om prisen på hardwaren din lengre.

 

 

 

 

Det er flott det er så mange eksperter på hardware.no som utaler seg om det de kan mest om..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...