enemigo Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Har MSI K7N2G - noe lynskadet XP2500 Twinmos winbond 400 512mb Sapphire Radeon 9500 Problemet Maskina har pepet raskt nesten hver gang jeg har skrudd på maskina i det siste. Sammen med pipelydene har jeg fått beskjed om at jeg må koble strøm til skjermkortet. Strømkabelen var selvfølgelig tilkoblet fra før. Løsningen har vært å trykke på restart til maksina ville boote. For noen dager siden hadde jeg restarta et 20-talls ganger uten å komme få start på den. Jeg tok ut biosbatteriet i noen sekunder, og da startet den. I går kveld skulle jeg starte maskina, etter MANGE forsøk på å resette tok jeg ut biosbatteriet. Når jeg puttet det inn igjen var maskina helt død. Jeg regna med at det var hovedkortet som hadde føkka, for jeg hadde glemt å skru av powersupply strøm'en. I tillegg så har kortet vært utsatt for litt lyn, slik at ikke lan virker. Fikk et demobrukt KT333 kort som jeg skrudde i, men maskina var akkurat like død. Prøvde med en gammel strømforsyning, vet ikke om den var ATX, men kontakta passa hvertfall på HK, hjalp ikke en dritt. Er litt usikker nå! Hva er ødelagt? Er jo litt begrensa hva som kan være ødelagt og resultere i død maskin, ikke noe lys eller lyd når jeg prøver å skru den på... Hvis HK og strømforsyning virker må det vel være CPU sin feil? Eller muligens ram? K Edit: mangla ett ord... Endret 24. november 2003 av enemigo Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Prøvd cpu og minnebrikke i en annen maskin, funka der... Lenke til kommentar
andnet Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Er vel hovudkortet som er synderen igjen... :grine: sånn det ser ut for meg vertfall. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Får stikke til datakjeden igjen og bytte kortet da... K Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Joda, bytta HK igjen, og nå funker det.... Gøy! Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Vel... Prøvde å starte maskina igjen i dag. Det resulterte i 3 lange pip som iflg manualen skal være feil i minne. Skal prøve med en annen brikke senere i dag. Resatte cmos og nå går viftene rundt i maks 1 sekund når jeg prøver å starte maskina, før alt stopper. Så skrur jeg av og på strømmen på strømforsyninga, deretter prøver jeg og starte igjen. Igjen går viftene i maks 1 sek før alt kutter. Hvis jeg ikke kutter strømmen, bare prøver å starte igjen skjer ingen ting... Her er det noe seriøst feil ett eller annet sted! K Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 har du et psu som er kraftig nok? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Den har vært kraftig nok det siste året. Er imidlertid litt operert med ny vifte o.l. ... kan være herpa. Har følgende: 2x 80mm kabinettvifter, 80mm cpu vifte, radeon9500, 1x cd-rw, 1x HD og 1x 512ram. Skulle vel holde med 300w psu. Men jeg mistenker at en ny psu kan være løsningen... Noen idéer? K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå